Hopelijk plaats ik dit bericht op de juiste plaats Desktop aankoopadvies.
Ik weet dat dit meer voor het bouwen is van een pc met aparte onderdelen maar, het is al een tijdje geleden dat ik nog een pc in elkaar geknutseld heb, en het mezelf wat makkelijker wil maken.
Had graag een hele upgrade gedaan en had graag jullie ervaring en tips, alles is welkom.
Ben nogal bang steeds dat ik de verkeerde keuze ga gemaakt hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Antwoord:
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft
geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Antwoord:
Wees specifiek en noem merk en model
Antwoord:
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Antwoord:
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Antwoord:
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Antwoord:
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Antwoord:
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Antwoord:
Alvast bedankt.
En op voorhand sorry, als ik niet op de correcte manier gepost heb.
MVG
Ik weet dat dit meer voor het bouwen is van een pc met aparte onderdelen maar, het is al een tijdje geleden dat ik nog een pc in elkaar geknutseld heb, en het mezelf wat makkelijker wil maken.
Had graag een hele upgrade gedaan en had graag jullie ervaring en tips, alles is welkom.
Ben nogal bang steeds dat ik de verkeerde keuze ga gemaakt hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Antwoord:
Wat mag het systeem gaan kosten?Het systeem zou gaan dienen om te live streamen en gamen, ik heb echter ook een optie om men oudere pc te gaan gebruiken puur voor het streamen.
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft
geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Antwoord:
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?2500€
Het is de eerste keer dat ik eens wat hogere budget neem voor deze pc.
Doordat ik graag terug wil gaan live streamen als hobby.
Wees specifiek en noem merk en model
Antwoord:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?Het is een pre-build system
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Antwoord:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?Alles zit momenteel in deze pc die ik denk nodig te hebben.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Antwoord:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?Alle merken welkom, ik wil echter gebruik maken van jullie ervaring/kennis.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Antwoord:
Ga je overklokken?Stilte staat bij me op de eerste plaats, er is echter wel een optie om deze in een aparte kamer te zetten dan de huidige, echter is het dan wel zonde van de RGB's die je dan niet meer kunt zien.
Deze pc zal in een game-room geplaatst worden.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Antwoord:
Wat verwacht je van ons?Overklokken daar doe ik niet aan, i hou alles graag standaard.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Antwoord:
https://www.coolblue.be/nl/product/897754/lenovo-legion-t7-34iaz7-90s2007dmh.htmlOp de eerste plaats denk ik bang-for-buck het is een systeem waar ik achteraf nog zou willen op verder bouwen zonder meteen het hele systeem nieuw te moeten aankopen.
RGB is heel leuk en mooi, zeker in een game room maar, ik wil er gerust wat inleveren voor een verbetering ergens anders om binnen het budget te blijven.
Graag had ik terug aan live streaming gedaan die ik vroeger lang geleden gedaan heb, daardoor ben ik ook het oog in de computer wereld wat kwijt geraakt en weet ik echter niet meteen wat de beste keuze is, daarom kom ik dit aan jullie vragen.
Ik denk dat de i9 en 32gb ram wel goed aan gaan doen.
De games die ik speel zijn geen Warzone of fortnite ofzo.
Meestal games zoals Phasmophobia, Elden ring een spel zoals SCUM recent mee gestopt maar is ook een voorbeeld.
Het is een prebuild systeem die ik op coolblue gevonden heb voor 2.600€
Denken jullie dat dit systeem een goede keuze is of, denken jullie ergens anders wat beter te verkrijgen is?
Alvast bedankt.
En op voorhand sorry, als ik niet op de correcte manier gepost heb.
MVG