Ik heb een kantoor computer en een HTPC in gebruik met een KPN box met 4 poorten.
Ik heb een bedraad netwerk gemaakt met kantoor pc, HTPC en de KPN box aangesloten.
Mijn HTPC werkt op 1 Gbit/s snelheid en de KPN box op 100Mbit/s snelheid (dit lijkt me normaal) Ik krijg het echter niet voor elkaar om mijn werk pc ook op 1 Gbit/s snelheid te krijgen. Op internet gezocht en alle tips en tricks geprobeerd, forcen naar 1Gbit werkt niet en de andere voor de hand liggende opties ook niet.
IK heb aansluiting met HTPC gewisseld, die bleef in andere poort gewoon 1Gbit dus aan bekabeling of poort op de modem ligt het niet.
IK heb zelfs een PCIe kaarte gekocht maar ook die geeft aan dat de verbinding 100Mbit is. Dus de netwerk chip op moederbord is ook niet fout.
Het rare is dat ik de afgelopen maand een paar keer tijdens kopieren van media files wel een 50-70 Mb per seconde haalde maar de laatste weken kom ik niet verder dan 10-12 Mb/s.
OS Name Microsoft Windows 11 Pro
Version 10.0.22000 Build 22000
Other OS Description Not Available
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name DESKTOP-0N7NPVS
System Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model Z690 AORUS ELITE DDR4
System Type x64-based PC
System SKU Default string
Processor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i7-12700K, 3600 Mhz, 12 Core(s), 20 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date American Megatrends International, LLC. F6, 27/01/2022
SMBIOS Version 3.4
Embedded Controller Version 255.255
BIOS Mode UEFI
BaseBoard Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
BaseBoard Product Z690 AORUS ELITE DDR4
Drivers zijn geupdate van Realtek site.
Ik moet iets over het hoofd zien denk ik en hoop op wat input van mensen die er echt verstand van hebben.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik snap niet dat het op de HTPC gewoon werkt, kan geen verschil zien in de settings tussen de 2 pc's.
Groeten, Danny
Ik heb een bedraad netwerk gemaakt met kantoor pc, HTPC en de KPN box aangesloten.
Mijn HTPC werkt op 1 Gbit/s snelheid en de KPN box op 100Mbit/s snelheid (dit lijkt me normaal) Ik krijg het echter niet voor elkaar om mijn werk pc ook op 1 Gbit/s snelheid te krijgen. Op internet gezocht en alle tips en tricks geprobeerd, forcen naar 1Gbit werkt niet en de andere voor de hand liggende opties ook niet.
IK heb aansluiting met HTPC gewisseld, die bleef in andere poort gewoon 1Gbit dus aan bekabeling of poort op de modem ligt het niet.
IK heb zelfs een PCIe kaarte gekocht maar ook die geeft aan dat de verbinding 100Mbit is. Dus de netwerk chip op moederbord is ook niet fout.
Het rare is dat ik de afgelopen maand een paar keer tijdens kopieren van media files wel een 50-70 Mb per seconde haalde maar de laatste weken kom ik niet verder dan 10-12 Mb/s.
OS Name Microsoft Windows 11 Pro
Version 10.0.22000 Build 22000
Other OS Description Not Available
OS Manufacturer Microsoft Corporation
System Name DESKTOP-0N7NPVS
System Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model Z690 AORUS ELITE DDR4
System Type x64-based PC
System SKU Default string
Processor 12th Gen Intel(R) Core(TM) i7-12700K, 3600 Mhz, 12 Core(s), 20 Logical Processor(s)
BIOS Version/Date American Megatrends International, LLC. F6, 27/01/2022
SMBIOS Version 3.4
Embedded Controller Version 255.255
BIOS Mode UEFI
BaseBoard Manufacturer Gigabyte Technology Co., Ltd.
BaseBoard Product Z690 AORUS ELITE DDR4
Drivers zijn geupdate van Realtek site.
Ik moet iets over het hoofd zien denk ik en hoop op wat input van mensen die er echt verstand van hebben.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik snap niet dat het op de HTPC gewoon werkt, kan geen verschil zien in de settings tussen de 2 pc's.
Groeten, Danny