Andere distibuteur?

Pagina: 1
Acties:

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Hai mensen, ik werk als sysadmin en technische dienst bij een snelgroeiend bedrijf.

Nou vind IK dat er een probleem is:
We hebben een betrouwbare leverancier, maar ik vind em veel te duur voor ons om te kunnen concurreren. Ik bedoel, de inkoopsprijzen liggen op hetzelfde niveau als de verkoopsprijzen bij de goedkopere winkels, en dan moeten we nog winst maken ?

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een goede distibteur/groothandelaar kan vinden die betrouwbaar en goedkoper is?

Hoe pak ik dat aan?

Ik wil er eigenlijk voor zorgen dat die leverancier een testrun bij ons krijgt om zodoende te kunnen overstappen op een andere.

Op mijn werk weet niemand er iets van, mijn eigen projectje als ware. Wie kan mij een stukje op weg helpen?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waar is dat bedrijf waar je werkt?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Oh je bedoelt ivm met concurrentie ? Oost-Twente.

B.T.W. ik vraag niet om namen, alleen hints waar en hoe ik moet zoeken, welke instanties e.d.

Verwijderd

Waar gaat het dan om? Om complete systemen (Compaq, HP, IBM), losse onderdelen (moederborden , vga kaarten e.d.) etc?

Ik ken wel aardig wat distributeurs, maar ik ga ze niet allemaal noemen >:)

Dus... waarom gaat het???

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Misschien handig om te zeggen wat voor bedrijfje jullie zijn en wat voor spullen jullie wensen in te kopen en ook erg belangrijk: in welke hoeveelheden jullie kunnen inkopen.

Verwijderd

Wat van belang is: Om welke prodcuten gaat het?
Want op basis daarvan zal je op zoek moeten gaan naar een andere dealer / distribiteur.
Je kan niet op zoek gaan naar een andere dealer / distribiteur als je niet weet om welke producten het gaat.
Dus geef daar eens een overzichtje van!
Dan kan ik je misschien wel wat verder helpen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Het gaat mij vooral om losse parts, brandertjes, cpu, mem, Mobo. Kant en klare pc's hoeft niet, ze verkopen alleen Laser en Compaq hier.....

• smvs
  • Niet online
www.ecl.nl

als je reguliere klant bij ze bent: erg goed.

wij zijn zelfs EQP (ECL Quality Partner)

je kan ook doen: www.target-int.nl
gids gebruiken wij tegenwoordig slechts als vliegenmepper.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
We kopen voornamelijk op bestelling in, voor klanten die geen haast hebben maar wel goed spul willen.
We testen het voor ze en komen persoonlijk brengen en evt compleet installeren.

Dat we wat duurder zijn vinden ze geen probleem, omdat we goede service bieden.

Maar zoals het nu gaat kost het ons alleen maar geld als je kijkt naar de uren die je maakt en wat je eigenlijk moet verdienen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 16:21 schreef smvs het volgende:
www.ecl.nl

als je reguliere klant bij ze bent: erg goed.

wij zijn zelfs EQP (ECL Quality Partner)

je kan ook doen: www.target-int.nl
gids gebruiken wij tegenwoordig slechts als vliegenmepper.
Nee alsjeblieft niks van Target!

• smvs
  • Niet online
target raad ik ook af. kijk dus liever bij ecl.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
ECL ziet er goed uit.
Iemand nadere info over hun prijzen en levertijd/garantie ?

• smvs
  • Niet online
prijzen: kan ik niks over zeggen officieel. laat ik het zo zeggen: eigenlijk nooit boven andere leveranciers.

als je onder rebours spullen laat komen is het er eigenlijk uiterlijk 2 dagen later.

garantie zit goed: je vult een rma formulier in en je stuurt het terug. soms al binnen een week een doos met nieuw spul retour.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Topicstarter
Oke, iig alvast bedankt. ECL komt zeker op mijn lijst te staan. Binnenkort zorg ik ervoor dat we ons inschrijven daar.

** Als er nog meer suggesties zijn, hoor ik dat graag **

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 16:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
Oke, iig alvast bedankt. ECL komt zeker op mijn lijst te staan. Binnenkort zorg ik ervoor dat we ons inschrijven daar.

** Als er nog meer suggesties zijn, hoor ik dat graag **
Waar ikzelf goeie ervaringen mee heb zijn Qwerty (http://www.qwerty-nl.com) en Actebis (www.actebis.nl). Probeer die ook eens!

De site van Qwerty is under contruction, maar het telefoonnummer staat er wel bij. Bel ze even, fax een kvk en je krijgt een actuele prijslijst. Prijstechnisch zijn ze zeer OK (behalve HP producten, die zijn iets duurder dan bijvoorbeeld Codis (Pluz tegenwoordig))

/edit
URL's toegevoegd.
Pagina: 1