Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APAF
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik werk met twee camera's. Wanneer ik een serie (combinatie van beelden uit beide camera's) vanuit Photoshop RAW wil opslaan gaat dit niet in chronologische volgorde maar eerst de bestanden van de ene camera, dan bestanden van de andere camera. Zo krijg een serie die wat betreft bestandsnaam niet in volgorde is en ik dus achteraf de titels aan moet passen. De camera's hebben exact dezelfde tijdsregistratie.
Hoe kan ik vanuit RAW de chronologie van de foto's in stand houden?

Dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Als ik het goed begrijp, dan gebruik je Adobe Camera RAW?
En bij het exporteren van de foto's krijgen ze een andere naam, waardoor de volgorde niet meer klopt?
Ik ken ACR niet goed, maar bij soortgelijke programma's kan je er voor kiezen om de oorspronkelijke bestandsnaam te behouden. Of de bestandsnaam op basis van datum-tijd van de foto te formuleren. Kijk eens of je deze opties terugvind in jouw applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APAF
Hoi,

Klopt, ik gebruik Adobe Camera RAW. Ik exporteer ze en geef ze inderdaad een andere naam. De naam van het onderwerp van de reportage en dan 001, 002, 003, etcetera. Het formuleren van bestandsnaam op basis van datum-tijd, in chronologische volgorde, vind ik niet in de 'opties voor opslaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Dan adviseer ik om andere RAW convertor software te gebruiken, waarbij dat wel kan.
Eventueel is een upgrade naar een nieuwere versie van ACR een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APAF
Het is net gelukt met Lightroom. Helaas weer een tussenstap met een ander programma maar veel sneller dan handmatig de bestandsnamen aanpassen.
Dank voor het meedenken!