Sony Bravia vs Philips The one

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooms
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
55inch TV.

Wat is je budget?
€800-€900

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, Sportwedstrijden, film, serie,..

Wat heb je zelf al gevonden?
Twijfel voorlopig tussen volgende modellen:
- Philips 55PUS8807/12 (2022 model)
- Sony Bravia XR-55x90j (2021 model)
- Sony Bravia XR-55x94j (2021 model)
- Sony Bravia XR-55x90k (2022 model)

Welke vragen heb je hier nog over?
Vind online niet direct goede vergelijkingen tussen deze Philips & Sony versies. Bij Sony zou ik voor XR ipv KD gaan owv de betere microprocessor, zodat deze hopelijk langer meegaat zonder 'traag' aan te voelen. Om de prijs te drukken zou ik eventueel voor het 2021 model kiezen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
De XR processor is een beeldprocessor en heeft niets van het OS te maken, vanaf de 2021 modellen gebruikt Sony een vlotte SoC daarmee zit je dus sowieso goed.

De X9xJ is een veel betere keus doordat dit model een veel hogere contrast heeft, daarnaast over FALD beschikt en HDR relatief goed kan weergeven in tegenstelling tot de Philips, daarnaast is de processing beter op de Sony tv's.

Imo kun je beter 124 euro meer uitgeven en voor de Sony A80J kiezen, zie voor meer details hier. Daar krijg je dan een veel betere beeldkwaliteit voor terug daarnaast is de geluidskwaliteit ook bovengemiddeld mocht je alleen gebruik willen maken van de interne speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooms
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08-2023
Bedankt voor de info!
Deze heb ik inderdaad ook al bekeken, maar waar vind je het verschil van slechts €124?
Ik zie prijzen voor de XR-55x9xj tussen 800-860€ terwijl voor de XR-55A80j rond €1100?

Dus Philips sowieso een no-go in vergelijking met deze Sony's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:45
ooms schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:13:
Bedankt voor de info!
Deze heb ik inderdaad ook al bekeken, maar waar vind je het verschil van slechts €124?
Ik zie prijzen voor de XR-55x9xj tussen 800-860€ terwijl voor de XR-55A80j rond €1100?

Dus Philips sowieso een no-go in vergelijking met deze Sony's?
Graag gedaan!

Enige reden om voor een Philips tv te kiezen is wanneer je per se Ambilight wenst.

Wanneer je op de link klikt die ik heb toegevoegd zie je dat je de de 55A80J voor € 1024 euro kunt kopen, dit is dus 124 euro meer dan het door jouw aangegeven budget ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan1995
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Freshouttheoven schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:14:
[...]

Graag gedaan!

Enige reden om voor een Philips tv te kiezen is wanneer je per se Ambilight wenst.

Wanneer je op de link klikt die ik heb toegevoegd zie je dat je de de 55A80J voor € 1024 euro kunt kopen, dit is dus 124 euro meer dan het door jouw aangegeven budget ;).
Als je al enkele Hue smart lampen hebt, en een PC kan gebruiken voor het afspelen van films,
dan is een Sony TV gecombineerd met de Hue Sync app is ook een optie om het Ambilight effect te krijgen.