Internet nieuwbouw plafond en wand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Ik heb niet zoveel kennis van wifi en netwerken dus misschien is dit een hele simpele vraag, maar misschien kan iemand me adviseren. Begin dit jaar is mijn nieuwbouw woning opgeleverd een woning met een bovenverdieping en een zolder. Ik heb tijdens de bouw een extra wifi punt laten plaatsen op de overloop van de eerste verdieping en eentje aan de muur op zolder. Ik heb ziggo en heb tot nu toe gebruik gemaakt van de ziggo wifi pods, twee stuks: eentje in het stopcontact op de overloop en eentje op zolder in het stopcontact. Ik merk dat het netwerk daarmee niet sterk en niet stabiel genoeg is, dus ik wil de gebruik gaan maken van die wifi punten. Ik heb dus nodig:1 wifi punt die je op het plafond kan zetten en eentje voor de wand. Ik heb net gegoogled en zie heel veel maar weet niet wat het beste is voor mijn situatie:

1. Ik heb geen super netwerk nodig. Ik doe alleen een beetje videobellen wanneer ik thuiswerk en draai verder geen zware applicaties.
2. De goedkoopste oplossing is prima als ik daarmee gewoon goed bereik heb in alle kamers.

Heeft iemand advies welke plafond- en wandpunt ik het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeMaster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-06 19:54
Oh ja en hoe monteer ik het beste zo'n plafond wifi ding? Moet je daar een speciale beugel voor hebben? Zo ziet mijn aansluiten op het plafond eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP0o2MoDh66dEKEqjPyocjYpsUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8p8nq4aZDE5rtuvzrqogZqTL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-06 20:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW52x053NoSXSyB_6t0Qpv2VY4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g3PQ0XOECZjpJR88oF4D7I4x.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8pFyrKbD-ceZYshMjJUIDJQiCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y3Egm8bbX7k5181HcfI71sCH.jpg?f=user_large

In wall access point plaats je over de bestaande wandcontact doos. Deze schroef er op met de gaten waar anders de wandcontactdoos mee vast zit.

De plafondmodel accespoint komen met een beugel in de doos. Deze beugel plaats je over de plafond wandcontactdoos. Maar je zult mogelijk moeten boren omdat deze niet precies in de schroefgaten passen.

Als ik het kan vinden zal ik een foto die ik laatst tegen kwam op tweakers waar dit erg mooi geplaatst was.

Merken accesspoint: Ubiquity Unifi reeks of Tp Link Omada (weet niet of Aruba instant-on inwall modellen heeft)
Tplink Omada zal iets goedkoper zijn dan Unifi
Bijv. eap615wall en eap610 (eap225v3)
uitvoering: TP-Link EAP615-WALL
uitvoering: TP-Link EAP610 Slim
Maar bekijk vooral alle opties

Ik zou alle accespoints wel van 1 merk kopen (dan kan je later uitbreiden met een controller oid)

Edit: Mobilae in "Wifi oplossing nieuwbouw (bekabeld meerdere routers?)"
Niet het plaatje wat ik zocht meer geeft wel het idee aan (al is het nu op een muur ipv plafond)

Edit 2
Eraser127 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"
Deze bedoelde ik

[ Voor 8% gewijzigd door frankyfn126 op 23-11-2022 18:36 ]