Nieuw modem/convertor aangelegd door KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
Vanwege een overstap van glas KPN naar glas T-mobile is vandaag eea opnieuw aangesloten door KPN monteurs. (Vanwege een storing op de lijn is KPN geweest en niet Guidion)
Helaas was ik niet thuis toen het is aangelegd.

Ik verbaas mij over de aansluiting van de apparatuur. Maar ik heb er ook niet heel veel kennis van.
Ik dacht dat de bestaande glasvezel kast van Genesis gewoon kon worden ingeplugd op de WAN poort van het nieuwe modem. Maar nu is de Genesis glasvezel aangesloten op poort Lan2.
Uit de Genesis steekt een flinterdun glasvezel kabeltje die naar een Huawai convertor gaat. Deze Huawai convertor gat vervolgens weer naar de modem in de WAN poort.

Dit geheel kan toch niet correct zijn aangesloten?

Op de foto exact zoals het is achtergelaten door de monteur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QuLvhnjY5-17xRQZoBS3bZTZW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm8u9G0KiGx3DwqzcFmFr283.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWHdqxJDqX3aBvWJd8d9rKLkcDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqGqOmBFrYqMezY7XXUY48qd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3Tf6qVNkSiykKJLSA33P8sc0Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BAniGNKlVbiZInQaNNbVPWD.jpg?f=fotoalbum_large

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Logischerwijs zou je of dat glaskabeltje naar die Huawei nodig hebben voor internet, of de ethernetkabel van die Genexis. De Genexis kastjes die ik heb gezien hadden daar ook alleen een ethernetpoort zitten (maar kan zijn dat dit een andere is) kun je daar eens een wat betere foto van maken hoe dat is aangesloten?

Zeker als die netwerkkabel van de genexis niet op de WAN zit, dan kun je die er hoogstwaarschijnlijk gewoon tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 07:14
Vreemd dat het zo is aangesloten inderdaad. Heb zelf ooit ook de overstap van KPN Glas naar T-Mobile glas gemaakt. De Genexis wordt daarbij helemaal niet meer gebruikt. Daar kan je dus de stroom afhalen en ook de ethernetkabel afkoppelen.

Ze sluiten een glasvezel kabel aan op het blokje in de Genexis, die gaat inderdaad naar een Huawei converter en daarin zit een ethernet kabel die naar de WAN kant van je router gaat.

Op de Genexis zie je ook dat het 1e lampje (onder power led) niet brand dus geen glaslink.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@TERW_DAN @Bart Ik ben zelf maar een beetje gaan knutselen.
Ik heb nu Huawai netjes bevestigd naast de Genexis en doorgelust gelaten. Ik heb de Genexis helemaal uitgeplugd en ook van het stroom gehaald.
Jammer dat het zo 'slordig' moet worden doorgelust en niet de Genexis kan worden gebruikt door T-mobile of compleet vervangen kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Cobb op 23-11-2022 15:45 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Cobb schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:43:
@TERW_DAN @Bart Ik ben zelf maar een beetje gaan knutselen.
Ik heb nu Huawai netjes bevestigd naast de Genexis en doorgelust gelaten. Ik heb de Genexis helemaal uitgeplugd en ook van het stroom gehaald.
Jammer dat het zo 'slordig' moet worden doorgelust en niet de Genexis kan worden gebruikt door T-mobile of compleet vervangen kan worden.
T-mobile werkt altijd losse NT of ONT.
in dit geval zo te zien losse ONT die wordt met losse patch kabel aangesloten en daarvoor gebruiken ze vaak de NT van kpn voor halen ze binnen werk er uit.
aangezien hier geen patchcover voor is om netjes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@jopoh inmiddels is ook de T-mobile Gideon monteur geweest, beetje mosterd na de maaltijd nu ik het netjes heb gemaakt maar inderdaad hij heeft het binnenwerk van KPN NT eruit gehaald. Wat moet ik daarmee doen? Netjes bewaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Cobb schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:36:
@jopoh inmiddels is ook de T-mobile Gideon monteur geweest, beetje mosterd na de maaltijd nu ik het netjes heb gemaakt maar inderdaad hij heeft het binnenwerk van KPN NT eruit gehaald. Wat moet ik daarmee doen? Netjes bewaren?
ik zo weg gooien meestal krijg je niet meer goed in elkaar zoals het zat
Pagina: 1