Hallo Tweakers,
Aangezien ik binnenkort weer een pc in elkaar wil zetten, graag jullie feedback op onderstaand verhaal.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk aan games als: The Witcher 3, RDR2, Total War, CIV, Star Citizen . Mogelijk in de toekomst ook weer simracen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst. Toetsenbord en muis ontbreken nog, maar hier kom ik zelf wel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
in verband met ruimte wil ik een systeem gebaseerd op Micro-ATX bouwen. De behuizing (Fractal pop mini-air) staat al "vast".
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins future proof systeem. Wil nu de eerder genoemde games gewoon goed kunnen draaien nu daarnaast ben ik niet van plan om over een jaar weer een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Mobo met wifi.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Drie vragen:
- Zijn de onderdelen die ik gekozen heb "compatibel" met elkaar? Voor zover ik kan bepalen wel.
- Qua "bang-for-buck", zijn er nog tips (of juist afraders) m.b.t. mijn gekozen onderdelen?
Aangezien ik binnenkort weer een pc in elkaar wil zetten, graag jullie feedback op onderstaand verhaal.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk aan games als: The Witcher 3, RDR2, Total War, CIV, Star Citizen . Mogelijk in de toekomst ook weer simracen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst. Toetsenbord en muis ontbreken nog, maar hier kom ik zelf wel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
in verband met ruimte wil ik een systeem gebaseerd op Micro-ATX bouwen. De behuizing (Fractal pop mini-air) staat al "vast".
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een enigszins future proof systeem. Wil nu de eerder genoemde games gewoon goed kunnen draaien nu daarnaast ben ik niet van plan om over een jaar weer een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Mobo met wifi.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Drie vragen:
- Zijn de onderdelen die ik gekozen heb "compatibel" met elkaar? Voor zover ik kan bepalen wel.
- Qua "bang-for-buck", zijn er nog tips (of juist afraders) m.b.t. mijn gekozen onderdelen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 214,45 | € 214,45 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550M Mortar Wifi | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Rood | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Kabels | Cooler Master Colored Extension Cable Kit Rood, Zwart | € 30,90 | € 30,90 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 32GN650-B Rood, Zwart | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K60 Pro Red LED (Qwerty US) | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Muizen | Corsair Sabre RGB Pro Champion Series | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Muismatten | NZXT Mouse Pad MMP400 Zwart | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 75,99 | € 75,99 |
| Totaal | € 1.795,98 | |||
[ Voor 23% gewijzigd door Two_can op 26-11-2022 17:22 ]