Witte gesloten slotjes, app niet meer definitief te sluiten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02-2023
Als je een aantal apps hebt openstaan op je tablet en je wilt ze allemaal tegelijk afsluiten. Druk je onderaan op het vierkantje (bij sommige tablets swipe je omhoog) en druk je op de knop "alles wissen". Dan zijn alle apps afgesloten en de cache wordt gewist.

Maar sinds gisteren staat er ineens een wit gesloten slotje boven sommige apps, andere apps hebben nog steeds een open wit slotje. De gesloten witte slotjes kunnen nu niet meer afgesloten worden. En vandaag heeft hij bij een andere app ook ineens een gesloten slotje gezet.

Weet iemand hoe ik die gesloten slotjes weer open kan krijgen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: ik had Android 11 en met een systeem update eergisteren is het nu Android 12
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: ik heb gezocht op google, niets gevonden. Ik heb het apparaat opnieuw opgestart: helaas niet opgelost. Ik heb bij instellingen gekeken of ik iets tegenkwam over slotjes...maar niets....
...

Beste antwoord (via Maddox2021 op 23-11-2022 13:26)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Het wissen van de cache is niet iets wat ik verwacht dat gebeurt simpelweg bij het afsluiten van een app maar goed. Wat moeten die slotjes doen dan? Misschien is dat een handige uitleg voor mensen die jouw tablet niet kennen om je toch in de juiste richting te bewegen.

Voor zover ik net zelf heb kunnen vinden zijn die slotjes waarschijnlijk voor precies het voorkomen dat je de apps afsluit, en heb je ze zelf op slot gezet. Dus als je ze van slot afhaalt zouden ze weer af te sluiten moeten zijn. Ik lees ook iets over een of meerdere keren een bepaalde richting uit swipen om het slotje open/dicht te doen maar dat lijkt niet voor elk apparaat hetzelfde te zijn dus je zal uit moeten zoeken hoe dat op jouw tablet moet. Op mijn telefoon (Android 13, Samsung) kan ik in het taakoverzicht op het icoontje van de app klikken en in het menu staat dan "houd open" of iets dergelijks, daarop klikken zorgt voor een slotje op de app. Op dezelfde manier krijg ik het slotje ook weer weg, maar eenmalig op het slotje zelf klikken werkt bij mij ook.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 23-11-2022 13:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maddox2021 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:07:
Als je een aantal apps hebt openstaan op je tablet en je wilt ze allemaal tegelijk afsluiten. Druk je onderaan op het vierkantje (bij sommige tablets swipe je omhoog) en druk je op de knop "alles wissen". Dan zijn alle apps afgesloten en de cache wordt gewist.

Maar sinds gisteren staat er ineens een wit gesloten slotje boven sommige apps, andere apps hebben nog steeds een open wit slotje. De gesloten witte slotjes kunnen nu niet meer afgesloten worden. En vandaag heeft hij bij een andere app ook ineens een gesloten slotje gezet.

Weet iemand hoe ik die gesloten slotjes weer open kan krijgen?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik: ik had Android 11 en met een systeem update eergisteren is het nu Android 12
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: ik heb gezocht op google, niets gevonden. Ik heb het apparaat opnieuw opgestart: helaas niet opgelost. Ik heb bij instellingen gekeken of ik iets tegenkwam over slotjes...maar niets....
...
Merk? Type?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
Tablet Nokia T20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Geen ervaring met dat apparaat maar Nokia doet normaliter vanilla Android. Kan je de 'gelockte' apps wel sluiten door ze omhoog te swipen? Mijn OnePlus heeft bijv. "Snel starten" voor games, Twitter, e.d. Als ik op "Alles sluiten" druk dan wordt alles behalve de "Snel starten" gesloten. Die kan ik wel stuk-voor-stuk sluiten door ze naar boven te vegen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
Nee, naar boven swipen sluit ook niet af. Helaas.....

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Het wissen van de cache is niet iets wat ik verwacht dat gebeurt simpelweg bij het afsluiten van een app maar goed. Wat moeten die slotjes doen dan? Misschien is dat een handige uitleg voor mensen die jouw tablet niet kennen om je toch in de juiste richting te bewegen.

Voor zover ik net zelf heb kunnen vinden zijn die slotjes waarschijnlijk voor precies het voorkomen dat je de apps afsluit, en heb je ze zelf op slot gezet. Dus als je ze van slot afhaalt zouden ze weer af te sluiten moeten zijn. Ik lees ook iets over een of meerdere keren een bepaalde richting uit swipen om het slotje open/dicht te doen maar dat lijkt niet voor elk apparaat hetzelfde te zijn dus je zal uit moeten zoeken hoe dat op jouw tablet moet. Op mijn telefoon (Android 13, Samsung) kan ik in het taakoverzicht op het icoontje van de app klikken en in het menu staat dan "houd open" of iets dergelijks, daarop klikken zorgt voor een slotje op de app. Op dezelfde manier krijg ik het slotje ook weer weg, maar eenmalig op het slotje zelf klikken werkt bij mij ook.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 23-11-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Heb je niet de drie puntjes rechtsboven de app staan? Daar kun je voor unlock kiezen. En split screen en meer van dat soort leuke dingen.

Of iets vergelijkbaars, dit is OnePlus :X

[ Voor 13% gewijzigd door Reinier op 23-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddox2021
Ja!!! Dank je wel dataghost en foolski.
Het slotje gaat open als ik omlaag swipe.
Ik heb em al een jaar, dit is de eerste keer dat hij automatisch slotjes plaatst, sinds de systeem update van eergisteren.
Maar het is opgelost dankzij jullie tips.
1000x dank💐
Pagina: 1