Na vele jaren plezier, heeft mijn trouwe GTX 760 eindelijk het loodje gelegd en ben ik nu aan het kijken hoe ik verder kan gaan. Gezien ik een student ben hoop ik de kosten zo veel mogelijk te drukken, maar wil ik wel een goede PC klaar hebben staan voor de momenten dat ik aan gamen toe kom. Verder heeft studeren met twee schermen en een verdomd snelle PC altijd al mijn voorkeur gehad en is het ook handig voor photoshop en dergelijke.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal zoals gezegd een beetje een alleskunner worden, ik game graag, maar heb er helaas niet veel tijd voor. Verder doe ik af en toe wat grafisch design met indesign/photoshop/illustrator. Qua schermen heb ik 1440p en lijkt het mij tof om dat op 60 fps te kunnen draaien mits haalbaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1000 euro, liever er onder, maar ik wil wel een degelijk toekomstbestendig systeem hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 16gb aan Kingston Hyperx fury DDR4 RAM, die ik vrij recent heb toegevoegd en graag meeneem, weet niet heel zeker of dit verstandig is, dus ben benieuwd wat jullie zeggen. Verder heb ik een kast, schermen, toetsenbord en muis die ik meeneem.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al wat bij elkaar gezocht, zie onderstaand lijstje:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet, ik ben wel al een tijdje weg gebleven van dit onderwerp, dus weet niet zo goed wat verstandiger is qua AMD/NVIDIA
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, heb dat bij mijn huidige systeem niet gedaan en eigenlijk nooit klachten gehad over de performance
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van onderstaand systeem vinden, vooral het moederbord en de videokaart geven mij problemen. Verder heb ik er twee CPU's en GPU's in staan omdat ik het lastig vond daartussen te kiezen, is een ryzen 7 het waard om meer te betalen? En hoe zit het met de RTX3060, is NVIDIA nog steeds een betere keuze? of levert de goedkopere RX6650XT vergelijkbare prestaties?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal zoals gezegd een beetje een alleskunner worden, ik game graag, maar heb er helaas niet veel tijd voor. Verder doe ik af en toe wat grafisch design met indesign/photoshop/illustrator. Qua schermen heb ik 1440p en lijkt het mij tof om dat op 60 fps te kunnen draaien mits haalbaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal rond de 1000 euro, liever er onder, maar ik wil wel een degelijk toekomstbestendig systeem hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 16gb aan Kingston Hyperx fury DDR4 RAM, die ik vrij recent heb toegevoegd en graag meeneem, weet niet heel zeker of dit verstandig is, dus ben benieuwd wat jullie zeggen. Verder heb ik een kast, schermen, toetsenbord en muis die ik meeneem.l
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf al wat bij elkaar gezocht, zie onderstaand lijstje:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren heb ik niet, ik ben wel al een tijdje weg gebleven van dit onderwerp, dus weet niet zo goed wat verstandiger is qua AMD/NVIDIA
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet, heb dat bij mijn huidige systeem niet gedaan en eigenlijk nooit klachten gehad over de performance
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten wat jullie van onderstaand systeem vinden, vooral het moederbord en de videokaart geven mij problemen. Verder heb ik er twee CPU's en GPU's in staan omdat ik het lastig vond daartussen te kiezen, is een ryzen 7 het waard om meer te betalen? En hoe zit het met de RTX3060, is NVIDIA nog steeds een betere keuze? of levert de goedkopere RX6650XT vergelijkbare prestaties?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 179,- | € 179,- |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 144,22 | € 144,22 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 448,- | € 448,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 319,- | € 319,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 94,90 | € 94,90 |
Totaal | € 1.515,83 |