Een dag is een dag...
Verwijderd
echo 'ook hallo'Op woensdag 29 augustus 2001 15:37 schreef edwinv het volgende:
grep 'hallo' *
[/humor]
Ok ik ga weer ffe verder met slapen, had ik ook nog op kunnen komen..... 
Maar bedankt in ieder geval...
SLOTJE
Maar bedankt in ieder geval...
SLOTJE
Een dag is een dag...
locate data
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Mja, dan moet je wel zorgen dat je locate database uptodate is (met 'updatedb').Op woensdag 29 augustus 2001 16:22 schreef a casema user het volgende:
locate data
"find -name '*hallo*'" werkt iig. "find -iname '*hallo*'" doet hetzelfde, maar dan case insensitive. '-print' hoeft er in GNU/Linux niet bij (dat doettie default), maar in sommige andere unices wel. Dit staat overigens allemaal in de manpages. En ook al heeft find ontieglijk veel opties, ik heb het er ook ooit in kunnen vinden
Bedoel je met deze zin dat 'hallo' in de bestandsnaam moet zitten of in het bestand zelf? In het eerste geval: "updatedb && locate hallo" of "find / -name *hallo*, in het tweede geval iets als "cd / && grep -r hallo *". Dit laatste werkt bij mij niet omdat grep blijkbaar een nieuwe thread start voor elke dir die hij tegenkomt of zo - hij moet binnen de kortste keren stoppen omdat mijn mem compleet gevuld is...misschien dat fgrep of egrep hier een beter resultaat geeft.Op woensdag 29 augustus 2001 15:30 schreef aKeY het volgende:
[..]
Nu wil ik in een bepaalde dir bv. /data in elke file het woordje "hallo" laten zoeken.
[..]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Pagina: 1