Toon posts:

Dochter kan geen YouTube kanaal maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikbentochniegek
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-03 16:13
Mijn dochter (13 jaar) moet voor school een video op YouTube posten en die dan vervolgens prive houden zodat deze enkel in de klas zichtbaar is.
Dus ze logt in op YouTube en ze zoekt haar kanaal. Er bestaat echter geen kanaal. Youtube help zegt dat ze op haar profiel foto moet klikken en dan de knop "kanaal aanmaken."
Echter deze knop ontbreekt
Ze kan wel klikken op "ander account" en dan op "alle kanalen bekijken". Je ziet dan haar naam met daarbij de text "geen kanaal". Links daarvan staat de knop "kanaal maken". Een druk daarop eindigt in de melding "ongeldig verzoek".
Geen idee wat nog te doen.
Een Google zoektocht heeft me tot nu toe geen oplossing geboden. Nouja, de Google help die meldt dat de app verouderd is, maar we gebruiken YouTube in de browser. Het probleem hebben we in chrome en in Firefox.
Na een druk op de account knop druk mis ik de opties "je kanaal", "YouTube Studio" en "beperkte modus"

Iemand een idee?
...

Beste antwoord (via ikbentochniegek op 27-11-2022 12:56)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 17:08
Geen ervaring mee, maar zo te zien is van 13 to 17 een kanaal alleen mogelijk icm parental control.

Kan het een geval zijn dat er (nog) geen ouder account (evt met geverifieerde leeftijd) is gekoppeld of de parental control instellingen het tegenhouden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-03 17:08
Geen ervaring mee, maar zo te zien is van 13 to 17 een kanaal alleen mogelijk icm parental control.

Kan het een geval zijn dat er (nog) geen ouder account (evt met geverifieerde leeftijd) is gekoppeld of de parental control instellingen het tegenhouden?

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:41

TheDudez

Usenet stofzuiger!

De redenen is er niet voor niets lijkt mij. Een beetje raar dat school verwacht dat je zo iets op youtube zet. Ook al is het prive. Filmpje op USB stick zetten?

Ik lees ergens anders dat het mag vanaf 16 jaar. Waarschijnlijk een nieuw account aanmaken met de leeftijd 16?

Usenet handleidingen

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 08:51
Lijkt me vreemd dat een school van een 13-jarige eist dat ze even een filmpje op internet zet :X

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-03 08:45

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Geen idee @mister_S
Misschien een of andere internet klas.
Maar er is toch 'kinder' youtube?
Is het niet de bedoeling dat zo'n account wordt aangemaakt?

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 14:05

dijkmane

biertje ?

misschien is dit juist wel het leerpunt ?

of die leraar is even vergeten dat er leeftijd restricties bestaan.

kan ze dit niet gewoon even ter sprake brengen, wat de bedoeling nu is.

specs : wil je niet weten

• ikbentochniegek
timberleek schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:38:

Het is een account onder parental control. Youtube kids is t/m 12 jaar.
Via de Family link app kan ik dingen controleren maar er staat niets over het blokkeren van uploaden van videos.
Wellicht is het een leeftijd restrictie, maar ik kan het niet vinden.

Edit, toch wel. 16 jaar.
https://support.google.co...409?hl=nl#zippy=%2Ceuropa

[Voor 7% gewijzigd door ikbentochniegek op 23-11-2022 17:54]

• ikbentochniegek
TheDudez schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:50:
De redenen is er niet voor niets lijkt mij. Een beetje raar dat school verwacht dat je zo iets op youtube zet. Ook al is het prive. Filmpje op USB stick zetten?

Ik lees ergens anders dat het mag vanaf 16 jaar. Waarschijnlijk een nieuw account aanmaken met de leeftijd 16?
Ze heeft inderdaad het filmpje meegenomen. De vraag was in YouTube als prive te zetten, dan is het dus niet openbaar.
Ik vind zojuist deze pagina https://support.google.co...409?hl=nl#zippy=%2Ceuropa waarin gesteld wordt dat 16 jaar de minimum leeftijd is.

• ikbentochniegek
mister_S schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:52:
Lijkt me vreemd dat een school van een 13-jarige eist dat ze even een filmpje op internet zet :X
Nee hoor, het werd gevraagd om als niet openbaar te markeren. Is het dan veel anders dan iets op een OneDrive zetten? Dan is het niet openbaar en staat het ook "op internet"

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
In ieder geval zijn de gebruiksvoorwaarden van YouTube en OneDrive verschillend.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zou mijn kinders niet snel naar een school sturen waar .. post het even op youtube de norm is..

een zogenaamde ipdad school met ipads chromebooks of wat dan ook op zeer jonge leeftijd lijkt me een prima manier om kinderen vroeg bekend en vertrouwd te maken met tech... zodat er op latere leeftijd (bijvoorbeelr rond 13 - 16 jarige leeftijd nagedacht kan worden over vragen als 'wat zet ik wel en niet op insta... youtube etc.

maar voordat je begint met publiceren moet je A: de mnimale leeftijd in de ToS hebben berijkt, B: voldoende kennis en inzicht hebben in wat het online posten kan betekeken etc...

mijn punt: als DIT al fout gaat zal het overige lespakket over digitaal bewustzijn wel helemaal ontbreken
slechte zaak in 2022 ruim 20 jaar na de mainstream introductie van zaken als facebook en youtube

• ikbentochniegek
i-chat schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 17:31:
ik zou mijn kinders niet snel naar een school sturen waar .. post het even op youtube de norm is..

een zogenaamde ipdad school met ipads chromebooks of wat dan ook op zeer jonge leeftijd lijkt me een prima manier om kinderen vroeg bekend en vertrouwd te maken met tech... zodat er op latere leeftijd (bijvoorbeelr rond 13 - 16 jarige leeftijd nagedacht kan worden over vragen als 'wat zet ik wel en niet op insta... youtube etc.

maar voordat je begint met publiceren moet je A: de mnimale leeftijd in de ToS hebben berijkt, B: voldoende kennis en inzicht hebben in wat het online posten kan betekeken etc...

mijn punt: als DIT al fout gaat zal het overige lespakket over digitaal bewustzijn wel helemaal ontbreken
slechte zaak in 2022 ruim 20 jaar na de mainstream introductie van zaken als facebook en youtube
Wat is het probleem met op YouTube zetten als je de video prive houdt? Dan is de video toch niet openbaar.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
wat was het probleem van je facebook data 'prive' houden toen cambridge analytica ermee aan de haal ging?

zolang je als gebruiker niet in staat bent om zelfstandig te beslissen welke data je online wilt hebben moet er eigenlijk helemaal geen data online staan. Het is voor de meeste volwassenen al ondoenlijk.. we moesten er een hele wet (recht vergeten worden) voor optuigen simpelweg omdat mensen in beginsel al niet in staat waren na te denken over wat er van ze online kwam te staan en hoe dat uit zou kunnen pakken in de toekomst (bijvoorbeeld bij het aanvragen hypotheek, bij een solicitatiegesprek of noem maar wat van dat soort zaken).

[Voor 13% gewijzigd door i-chat op 27-11-2022 11:19]

• ikbentochniegek
i-chat schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:18:
wat was het probleem van je facebook data 'prive' houden toen cambridge analytica ermee aan de haal ging?

zolang je als gebruiker niet in staat bent om zelfstandig te beslissen welke data je online wilt hebben moet er eigenlijk helemaal geen data online staan........
Je bent als gebruiker altijd vrij te beslissen wat er online staat. Maar we zetten tegenwoordig met zijn allen toch bijna alles online Onedrive data, Google photos, icloud etc. Al zijn er gebruikers die daardoor hun account opgeheven zagen worden vanwege onbewust overtreding van de gebruikers voorwaarden Op mijn werk gebruiken we ook OneDrive, staat ook allemaal "op internet".
Omdat het eens fout is gegaan met Facebook, (ik heb gelukkig geen Facebook account want ik vind het een vreselijk bedrijf) wil niet zeggen dat cloud opslag in zijn geheel niet te vertrouwen is.
En daarbij, om wat voor filmpje denk je dat het gaat? Een filmpje met betrekking tot een werkstuk op school. Vergeleken met wat al die pubers op TikTok en Instagram smijten zie ik niet waarom er zo'n ophef is over een prive gehouden YouTube filmpje zonder spannende inhoud.
Maar het is ondertussen al anders opgelost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee