Toon posts:

Pinguinspelleke {NOSTALGIE-ALERT!}

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaren geleden heb ik bij mijn neefje en nichtje een spel helemaal kapotgespeeld maar ik ben vergeten hoe het ook alweer heette |:( Nu vertrouw ik dus op jullie professionele kennis :)

In dit spel was je een pinguin en in elk level liep je een soort "weg" af. Wat ik me nog goed kan herinneren is dat je struikelt over een breed gat en als je in een smal gat valt kwam je in een winkeltje waar je bv een geweer kon kopen en daar was ook een gokkast. Op een gegeven moment kwam je in een level onder water en dan kwamen er dacht ik zeeegels ofzo van de zijkanten van het scherm je aanvallen. Hier kwam ik niet voorbij :) Het was volgens mij nog in kleur en volgens mij stamt het af uit begin jaren '90.

KEN JE DIT SPEL? REAGEER DAN NU NU NU! :)

Ik wil dat verrekte level nu eens eindelijk halen met al mijn game-ervaring ;)

Verwijderd

Dit spel heb ik een aantal jaren geleden ook veel gespeeld, en uit sommige gaten kwamen ineens zeeleeuwen tevoorschijn. Aan het einde kwam je steeds een vlagje tegen dat je dat level had gehaald.
Volgens mij was het Penguin Adventure, maar daar ben ik niet zeker van (ik had vroeger 2 verschillende penguin spellen) Als ik vanavond thuis ben zal ik de naam eens opzoeken.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op woensdag 29 augustus 2001 15:29 schreef Vulcano het volgende:
Dit spel heb ik een aantal jaren geleden ook veel gespeeld, en uit sommige gaten kwamen ineens zeeleeuwen tevoorschijn. Aan het einde kwam je steeds een vlagje tegen dat je dat level had gehaald.
Volgens mij was het Penguin Adventure, maar daar ben ik niet zeker van (ik had vroeger 2 verschillende penguin spellen) Als ik vanavond thuis ben zal ik de naam eens opzoeken.
Penguin Adventure idd.
Is van Konami.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Voor welk systeem was dat ook alweer? Atari? :?

Verwijderd

Ik denk dat het op meerdere systemen was, maar ik had het op een MSX 2

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:34 schreef jdvanwijk het volgende:
Voor welk systeem was dat ook alweer? Atari? :?
MSX :)

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Penguin adventure 1&2 van Konami op MSX (PA2 op MSX 2 dacht ik). Je had op msx ook nog zo'n penguin spelletje waarin je van die ijsblokjes moest verschuiven (kruising tussen pacman en digger), maar de naam daarvan zou ik niet meer weten.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kun je het spelen:

http://www.classicgaming.com/vault/java/msxroms/PenguinAdventure.shtml

MSX idd. Laat de nostalgie maar komen! ;)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Dat heb ik ook vrij veel gespeeld :P Alleen ik ken het onder de naam Arctic Adventure :)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

dit spel was l van mn favorieten spellen vroeger :)

en je had inderdaad meerdere delen ervan

Verwijderd

Deel 1: Antarctic Adventure, MSX1, Konami
Deel 2: Penguin Adventure, MSX2, Konami

Beide alleen op MSX gemaakt zover ik weet.

Dat andere penguin spelletje wat hierboven gevraagd werd was van SEGA...kan ff niet op de naam komen.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 16:00 schreef MrRudi het volgende:
Deel 1: Antarctic Adventure, MSX1, Konami
Deel 2: Penguin Adventure, MSX2, Konami

Beide alleen op MSX gemaakt zover ik weet.

Dat andere penguin spelletje wat hierboven gevraagd werd was van SEGA...kan ff niet op de naam komen.
Wrong! Beide titels zijn MSX1 !! Al ziet Penguin adventure er bijzonder goed uit voor MSX1 :)

Verwijderd

Dat andere penguin spelletje wat hierboven gevraagd werd was van SEGA...
Pengo misschien :)?

Verwijderd

ja dat was vette coooooool

heb het ook gespeelt op de msx
dat spel heb ik samen met the goonies en athletic island helemaal grijs gespeeld

dat waren me nog eens tijden!! :)

Verwijderd

Volgens mij komen die Penguin Adventure spellen oorspronkelijk uit de Arcade. :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 20:31 schreef Beathoven het volgende:
Volgens mij komen die Penguin Adventure spellen oorspronkelijk uit de Arcade. :)
Yeah right, misschien uit de Antarcticade? >:)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 20:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Pengo misschien :)?
Was dat niet met die loei-harde (bijna niet te verstane) spraaksamples? :)

Verwijderd

Yeah right, misschien uit de Antarcticade?
hehe, tja :)

hmm.. heb net ff wat screenshots gezocht.

dit is Pengo
Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/images/P/Pengo.ss.gif

en dit is Percy Pinguin
Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/images/P/Percy_Penguin.ss.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/images/P/Percy_Penguin.mp.gif

Die 2e komt me bekender voor dan die eerste, op mijn turbo-tapelader (1 bandje met +/- 40 spellen) stond Percy Pinguin geloof ik onder de naam Pengo, vandaar.

• Eeruku
  • Laatst online: 06-12-2025
ik weet het nog jah..

ik was jaloers op mn vriendjes dat ze m hadden en ik wist niet eens hoe ik een schijfje moest copien :+

MSX2 heb ik nog steeds :D

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

MSX heerst grote tijd!!

En als ik het zo zie dan lijkt Pengo wel op Sokoban :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik vind'et maar een vaag spelletje.. geef mij zo'n spel waar je blokken moest verzetten (naam ff compleeeet kwijt).

• Zorg
  • Laatst online: 15:15
* Zorg pinkt een traantje weg :'(

heb het ook heeeel lang gespeeld op me MSX :) was echt helemaal te gek!!

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik kan Penguin Adventure lekker spelen op echte MSX :)
Weer es uit de kast gehaald hehe..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Ik heb hem gisteren ook maar weer eens neergeplant :P
Toch nog erg leuk als je effe moet wachten ofzo :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Percy Pinguin, die bedoel ik. Echt een verslavende game.

Kent er hier iemand nog Fire Hawk (Thexder II). Dit was ook zo'n mooi spel Of de Laydoc serie (vooral III).

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:42 schreef udenjpg het volgende:

Kent er hier iemand nog Fire Hawk (Thexder II). Dit was ook zo'n mooi spel Of de Laydoc serie (vooral III).
Fire Hawk (thexder 2) was toch met die soort transformer?? Was wel een lachuh spelletje

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Ik ken thexder 1 wel, voor de PC dan wel te verstaan, (sorry mijn pc historie gaat niet verder terug dan 286).
Erg tof spel!! Wat ook wel tof was was Xenon en Xenon 2
mijn spatie balk heeft die tijd trouwens nog wel overleefd :)

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:42 schreef udenjpg het volgende:

Wel LaydoCK dan he :P En Laydock 3 is er nooit geweest |:(

Laydock 1
Super Laydock
Laydock II, The Last Attack

Dus je bedoelt de laatste waarschijnlijk, die was ook erg tof, gesproken intro "this is our LAST attack". Toch vond ik Aleste 2 een betere shoot 'em up.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 12:07 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Laydock 1
Super Laydock

Dus je bedoelt de laatste waarschijnlijk, die was ook erg tof, gesproken intro "this is our LAST attack". Toch vond ik Aleste 2 een betere shoot 'em up.
Maar die waren allemaal veel te makkelijk :)

• Creepy

Creepy

FireHawk.. yeah.. cool spel.. uitgespeeld! Moet em nog ergens hebben liggen! Thexder 1 was trouwens klote...

Aleste 2... te makkelijk??? *slik* dan moet ik toch weer es gaan oefenen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 15:27 schreef Creepy het volgende:
FireHawk.. yeah.. cool spel.. uitgespeeld! Moet em nog ergens hebben liggen! Thexder 1 was trouwens klote...

Aleste 2... te makkelijk??? *slik* dan moet ik toch weer es gaan oefenen :)
Naja, ik ben dan ook iemand die Salamander meer dan 200 keer uitgespeeld heeft :) (hoezo obsessed van schietspellen) :)

Als je bij Aleste 2 eenmaal het goede wapen op max-strength had, dan kon ik niet meer kapot (althans zo leek het) ... verder was het oefenen,oefenen,oefenen,oefenen,oefenen :)

• Eindbaas
  • Laatst online: 19-01 07:18
Aleste en Laydock, zeer coole spellen! Maar vergeet Zanac en Zanac-Ex niet....

Laydock2: The last attack was een beetje moeilijk te spelen voor mij, ik had geen MSX2+ :( Nu via emulator gaat ie wel goed :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op donderdag 30 augustus 2001 12:07 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Laydock 1
Super Laydock

Vergeef me mijn fouten ;) (is ook alweer erg lang geleden dat ik een MSX heb gehad)Ik bedoel de Laydock die je met z'n tween kon spelen en waarbij je kon koppelen(of was dit alleen Salamander, nu weet ik het niet meer), niet de Turbo-R of MSX2+ versie. Waren Zanac en Zanac-Ex niet de voorgangers van Aleste. Ze hadden hetzelfde wapensysteem (maar waren dacht ik niet uit te spelen).

• Eindbaas
dat koppelen kon volgens mij in Super Laydock en The last Attack.

De Zanacs waren idd. de voorlopers van De Aleste's (behalve Aleste 3 "the running game", die was anders :)). Ook allemaal gemaakt door Compile. Misschien zou Guardic nog als absolute voorloper in aanmerking kunnen komen....

• Creepy

Creepy

Salamander 200 keer uitspelen... *maakt diepe buiging*
wow :)

Ik had met salamander al moeite met het eerste level! Terwijl space manbow weer erg goed te doen was.. maar ja...

Maar ik ben meer adventure/rpg fan..
Randar, Xak, SD-Snatcher, Rune-Master... Maar ook vampire killer, Maze of Galious (knightmare 2), en Shalom (Knightmare 3), Metal Gea 1 & 2 etc..

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Aleste the running game kon je in 15 minuten uitspelen. Het enige wat het gemeen had met Aleste was DIA 51.

Verwijderd

Aleste Gaiden (ook wel aleste special) was dat. ...en die kwam uit tussen 1 en 2 daggik en was wat aan de korte kant.

Penguin Adventure 2 bestaat niet. Je hebt dus Antartic Adventure en Penguin Adventure op MSX (allebei MSX1 spellen...misschien denken veel mensen MSX2 omdat de gekraakte versie van Penguin Adventure te veel geheugen nodig had om op een MSX1 te werken).

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Kent iemand nog Magic Tree? Met dat indiaantje die een boom moest beklimmen en dat er geen eind aankwam? :)
Dat spel heb ik 1x uitgespeeld..stuk of 7 uur over gedaan ofsow.

EDIT:
Volgens mij is die penguin een mascotte geweest van Konami. Hij zat in het publiek in Ping Pong. Heeft z'n eigen adventure's gehad. Zelfs een spel dat je ballen naar elkaar moest toegooien en dan de ander daarmee proberen uit te schakelen (weet niet meer hoe het heet (was wel MSX2 spel)).
Naja.. KONAMI 0wn0rz!! :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:45 schreef Samor het volgende:
Aleste Gaiden (ook wel aleste special) was dat. ...en die kwam uit tussen 1 en 2 daggik en was wat aan de korte kant.

Penguin Adventure 2 bestaat niet. Je hebt dus Antartic Adventure en Penguin Adventure op MSX (allebei MSX1 spellen...misschien denken veel mensen MSX2 omdat de gekraakte versie van Penguin Adventure te veel geheugen nodig had om op een MSX1 te werken).
Nou om het helemaal mooi te maken Aleste Gaiden/Special/Running game staat officieel voor The Prologue of Aleste. Hier werd dus het verhaal verteld VOOR Aleste 1. Maar hij was inderdaad TE simpel (wel mooi).
Kent iemand nog Magic Tree? Met dat indiaantje die een boom moest beklimmen en dat er geen eind aankwam?
Dat spel heb ik 1x uitgespeeld..stuk of 7 uur over gedaan ofsow.
MagicAL Tree dan wel :) fantastisch spel!!
Volgens mij is die penguin een mascotte geweest van Konami. Hij zat in het publiek in Ping Pong. Heeft z'n eigen adventure's gehad. Zelfs een spel dat je ballen naar elkaar moest toegooien en dan de ander daarmee proberen uit te schakelen (weet niet meer hoe het heet (was wel MSX2 spel)).
Naja.. KONAMI 0wn0rz!!
Het is nog steeds een mascotte van Konami...wordt nog regelmatig gebruikt ook (zie Wai Wai Racing). Dat spel met ballen die je noemt is Altler Wars, maar was niet van Konami volgens mij.

En voor de Zanac/Aleste fans: er komt een nieuwe ZanacX uit op de Playstation 2. Zie http://www.zanacxzanac.com/

• Mike78
  • Laatst online: 11-02 18:42

Mike78

Always

Dat ken ik ook nog wel van mijn oude msx, was erg verslavend. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

En wie kent er nog Gaunlet?? Daarin moest je robotjes bouwen en dan 1 tegen 1 vechten, was ook erg grappig :P

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Je bedoeld met onderstel/bovenstel kiezen ? (er was een zwever bij) en dan 1 op 1.

• Glorix Jim
Yup.. heb ik ook een paar keer gespeeld. Maar vond het niet zo tof eigenlijk.
Wat wel leuk was dat was Kings Valley (1&2) ;) Ontzettend verslavend deuntje ;)

Verwijderd

En wie kent er nog Gaunlet?? Daarin moest je robotjes bouwen en dan 1 tegen 1 vechten, was ook erg grappig
Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/G/Gauntlet_DD.ss.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.c64gg.com/Images/G/Gauntlet_DD.ss1.gif

Verwijderd

Uhm, nee, dat is ie niet :)
Ik weet wel bijna zeker dat het spel dat ik bedoel gaunlet heet, maar ik zal vanavond wel effe naam posten (ken ik het effe checken)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:29 schreef Creepy het volgende:
Salamander 200 keer uitspelen... *maakt diepe buiging*
wow :)

Ik had met salamander al moeite met het eerste level! Terwijl space manbow weer erg goed te doen was.. maar ja...

Maar ik ben meer adventure/rpg fan..
Randar, Xak, SD-Snatcher, Rune-Master... Maar ook vampire killer, Maze of Galious (knightmare 2), en Shalom (Knightmare 3), Metal Gea 1 & 2 etc..
Hehehe... naja, ik speelde al spellen vanaf m'n 6 jaar dus ik had genoeg practice om salamander uit te spelen :)

Ik ben ook RPG fan hoor trouwens. Daarom was de MSX zo'n mooi machientje :)

• Glorix Jim
Ook de YS series gespeeld? :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:10 schreef Vulcano het volgende:
En wie kent er nog Gaunlet?? Daarin moest je robotjes bouwen en dan 1 tegen 1 vechten, was ook erg grappig :P
Ik denk dat je Girly Block bedoelt (robotjes bouwen -> onderstel/bovenlijf/wapen kiezen)

je had daarbij 2 voeters, 4 voeters, hoovercrafts enz... SUPERspel :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:20 schreef Glorix Jim het volgende:
Ook de YS series gespeeld? :)
Are you kidding me ? :)

Natuurlijk... de Ys serie is de gaafste RPG serie ever :)

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:22 schreef Profile het volgende:

[..]

Ik denk dat je Girly Block bedoelt (robotjes bouwen -> onderstel/bovenlijf/wapen kiezen)

Ja, je hebt gelijk, hoe kom ik nou weer op Gaunlet :? |:(

Ys series ken ik jammer genoeg niet, terwijl ik wel veel van RPG spellen hou

• Eindbaas
ik kreeg laatst (nouja, alweer bijna 2 jaar geleden) een paar schijfjes voor de PSX "in de handen gedrukt" met daarop allemaal Konami's :) De gehele Gradius serie en Salamander en tig oude klassiekertjes in de trend van Penguin Adventure, Magical Tree, Hyper Sports, Yie Ar Kung Fu, Boxing.... etc. Dat was wel weer lekker smullen :)

Hoofdzakelijk ging het om MSX uitvoeringen, maar er stonden ook versies van andere systemen op bijv: Salamander voor SNES... Al met al een leuk verzamelwerkje!

Zoeken in NL om dit spul heeft volgens mij geen zin, het waren allemaal japanse schijfjes.

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:22 schreef Profile het volgende:

[..]

Jep, die bedoel ik in ieder geval wel.

Verwijderd

Ys RPG series roeleert alle anderen er uit :) Mja ik ben dan ook een Diehard fan van die serie. Heb er vanalles van, de spellen, Audio-CD's met arrangementen van de spelmuziek, placemats, posters, videobanden, stickers noem maar op.

Ys heerst!!
Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap05a.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap04c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap05c.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap03b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap02c.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.falcom.com/ys2e/images/cap04a.jpg

(plaatjes niet van de MSX versie voor de duidelijkheid)

Verwijderd

dat ziet er inderdaad wel fijn uit :)

• Creepy

Creepy

Ys... cool spel... alleen ook allemaal weer JAP (op de MSX dan.).. van Ys 2 en 3 zijn geloof ik wel Engelse vertalingen gemaakt..

Heb ze zelf vrij weinig gespeeld....was teveel bezig met Xak, SD-snatcher en Metal gear :)

edit:
Van welk systeem komen die Ys screenshots? PSX?

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op donderdag 30 augustus 2001 03:17 schreef Raven_ het volgende:
Ik vind'et maar een vaag spelletje.. geef mij zo'n spel waar je blokken moest verzetten (naam ff compleeeet kwijt).
Bedoel je niet Freezy Frenzy ofzo?

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Argh~!
Dat spel heb ik vroeger veel gespeeld :D
zoo cool :)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:52 schreef Creepy het volgende:

edit:
Van welk systeem komen die Ys screenshots? PSX?
Van de PC :) ... Ys Eternal 1 en 2 zijn PC remakes van de Ys serie. (check www.falcom.com voor kick-ass rendered filmpjes) :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:26 schreef jdvanwijk het volgende:
Jaren geleden heb ik bij mijn neefje en nichtje een spel helemaal kapotgespeeld maar ik ben vergeten hoe het ook alweer heette |:( Nu vertrouw ik dus op jullie professionele kennis :)

In dit spel was je een pinguin en in elk level liep je een soort "weg" af. Wat ik me nog goed kan herinneren is dat je struikelt over een breed gat en als je in een smal gat valt kwam je in een winkeltje waar je bv een geweer kon kopen en daar was ook een gokkast. Op een gegeven moment kwam je in een level onder water en dan kwamen er dacht ik zeeegels ofzo van de zijkanten van het scherm je aanvallen. Hier kwam ik niet voorbij :) Het was volgens mij nog in kleur en volgens mij stamt het af uit begin jaren '90.

KEN JE DIT SPEL? REAGEER DAN NU NU NU! :)

Ik wil dat verrekte level nu eens eindelijk halen met al mijn game-ervaring ;)
dat had ik ook.. op de NES!
Pagina: 1