Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-10-2023

Sneljo82

PSN: Lord_John1982

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb een OLED van LG. Deze geeft bij aanzetten 1 enkele groene lijn rechts in beeld en gaat daarna direct uit zichzelf uit.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op google gezocht maar kan nergens een soortgelijk probleem vinden.
Tv geprobeerd te resetten door sterker er een tijdje uit te halen. Dit geeft geen verschil.

Hopelijk heeft iemand een idee

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het een 55CX?

Maar, heb je een idee wat er gebeurd is voordat het euvel optrad?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zou je je topicstart wat aan kunnen vullen? We weten nu zelfs niet om welke televisie het gaat.

Daarnaast kunnen we niet zien wat je nu eigenlijk gezocht hebt op Google. 'Ik heb gezocht, maar kon niks vinden' biedt héél weinig discussiewaarde als je geen verdere info geeft.

Opstarten, maar vervolgens uitvallen, kan liggen aan een kapotte board/voeding. Als je enigszins handig bent, kun je de tv openschroeven en kijken of er bijvoorbeeld bolle condensatoren te zien zijn.

De groene streep kan ook veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een kapotte flatcable, maar meestal heb je dan nog wel 'iets' van beeld: menu's , deel van een uitzending..

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 22-11-2022 21:58 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Het gaat om een LG OLED55CX. Wij hebben een stap gemaakt naar een 65 inch.

De 55CX hebben we voorzichtig van de tv kast geteld en vlak neergelegd om de poot te verwijderen. Hierbij niet gestoten of iets dergelijks. Ik bedacht me dat we de instellingen nog naar fabrieksinstellingen moesten zetten. Voorzichtig rechtop gezet, in het stopcontact gedaan en sindsdien dit probleem.

Ik heb op internet gezocht naar het probleem maar zoals gezegd niet kunnen vinden. Ik kwam tegen dat bij problemen een reset vaak kon helpen. Dus een tijdje uit het stopcontact gelaten en daarna weer terug in het stopcontact. Probleem is niet veranderd.

Ik hoop dat dit voldoende info geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als de televisie direct weer uit gaat dan is dat een aanwijzing voor een voedingsprobleem. Dus openmaken en met een multimeter kijken of er nog spanning uit de voeding komt.

Gezien de leeftijd van de televisie kun je je ook beroepen op wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Dank voor je bericht! Zou het ook aan de stekker/het snoer kunnen liggen? Die is niet kapot o.i.d. maar na bestudering lijkt die ergens klem gezeten te hebben.

Overigens blijft de rode led van de standby wel Branden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een defect aan het snoer verklaart niet waarom de kwestie alleen optreedt als je hem aan probeert te zetten.

De standbyled kan verklaard worden, omdat het standbygedeelte van de voeding onafhankelijk werkt van de rest. Als de hoofdvoeding wordt ingeschakeld, de voeding detecteert een probleem en weer uitschakelt, heb je precies wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Ok dan zou het inderdaad de voeding moeten zijn. Kan dit defect gaan bij verplaatsing van de tv? Of is dat toeval geweest? En ondanks dat de fabrieksgarantie voorbij is na 2 jaar. Behoort dit niet toch tot garantie omdat er verwacht mag worden dat dit een jaar of 5-6 meegaat?

Ik heb LG gebeld. Ze geve aan dat het geen garantie is. Ik heb nu een prijs opgevraagd bij LG voor herstel. Denk niet dat dit iets is wat ik zelf kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wettelijke garantie is inderdaad iets anders dan fabrieksgarantie en claim je bij degene bij wie je het gekocht hebt. LG levert fabrieksgarantie en die is inderdaad verlopen.

Ik zie niet direct hoe verplaatsen van de TV de oorzaak kan zijn geweest, eerder dat de voeding is uitgeschakeld en eenmaal uitgeschakeld niet meer door zijn opstartprocedure heen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Hmm degene die m geleverd heeft is bestaat helaas niet meer als bedrijf.

De tv is enkele maanden geleden mee verhuist naar ons nieuwe huis maar heeft tot doel tijd goed gewerkt. Nu is de stekker natuurlijk wel eruit gehaald maar dat was 2 maanden geleden ook. De storing zou dan volledig aan een spontaan defecte voeding moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dan schroevendraaier en multimeter erbij. We zijn Tweakers tenslotte die graag met onze handjes in de hardware zitten ;) Zodra je weet dat die voeding defect is, wordt het een stuk eenvoudiger om het ding gerepareerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Ik zou wel willen, maar weet niet hoe te meten. Ik ben Bouwkundige 😅 ik weet niet eens hoe de achterkant eraf gaat.

Zou je me door de stappen heen willen loodsen? Dat zou veel helpen. Snap het ook als dat teveel gevraagd is hoor, maar dan laat ik het liever aan de monteur van LG over 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 00:09
Klinkt als een defect paneel. LG tv’s schakelen zichzelf automatisch uit als er een defect zit in het OLED paneel, en die groene streep is trouwens ook een hint. Zou zomaar kortsluiting of een intern scheurtje kunnen zijn.

Misschien toch even goed zoeken naar eventuele beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Denk eerder dat je het paneel hebt beschadigd bij het verplaatsen. Heb hier hetzelfde model staan dat van de muur is getrokken en deze geeft ook een groene streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Het is bij mij wel heel kort een streepje. Het is geen streep terwijl de tv aan staat. Hij gaat gewoon niet meer aan. Het zou het paneel kunnen zijn natuurlijk. Denk de schouw van de monteur afwachten. Mijn kennis rijkt niet zo ver.

Overigens heb ik het paneel helemaal bekeken en zie ik geen enkele schade. Kan een intern scheurtje of plekje zijn die ik niet zie natuurlijk

[ Voor 23% gewijzigd door Sneljo82 op 23-11-2022 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Sneljo82 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:07:
Het is bij mij wel heel kort een streepje. Het is geen streep terwijl de tv aan staat. Hij gaat gewoon niet meer aan. Het zou het paneel kunnen zijn natuurlijk. Denk de schouw van de monteur afwachten. Mijn kennis rijkt niet zo ver.
Springt zeker even heel kort op en daarna wordt de televisie uitgeschakeld. Lijkt mij in ieder geval heel sterk dat dit een probleem van de voeding is. Zou inderdaad gewoon wachten op de monteur van LG. In het geval van een defect paneel zou je het nog bij de verzekering kunnen opgeven.

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 23-11-2022 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Ja dat klopt @NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Misschien toch iets misgegaan bij het neerleggen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneljo82

Sneljo82

Topicstarter
Het zou kunnen, maar heb m bewust op een kleed gelegd, met 2 mensen getild. Alles om schade te voorkomen. En dan toch een defect scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baatje25
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Hallo,

Het is wellicht erg laat, maar kan je laten weten hoe het is afgelopen met de tv? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. De televisie ging weer aan, maar viel dan na een paar minuten uit. Wanneer dit een paar keer was gebeurt blijf hij aan.

Dit met die groene strepen en dat hij direct uitviel was af en toe(mijn groene strepen zijn wel links onder). Maar nu krijg ik dit iedere keer bij het opstarten van de tv en gaat de televisie helemaal niet meer aan.

P.s. ik heb de Oled65E8LLA

• Rafiek89
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-11-2023
Hoi, wij ervaren problemen met het Lg oled scherm 55 inch. Zie foto. Is deze nog te redden dmv tcon of moederbord vervangen? Help!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNmsB35muA9pAal4D9NDHQJAo5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3djaU44yFWZqmBJLzhuLJ3AH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UF1227dJc5DSbbS45qIlGOfslWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tCt4qcHdwYAdaUFWDg8yM5S5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDTi5muslureOgdu7mw4ikvr69g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iU8xagFEryxfrJvoPxGCNO4H.jpg?f=fotoalbum_tile

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:08

FeaR

In GoT we trust

@Rafiek89
Voor eigen problemen zijn eigen topics. Een topic kicken om te kapen, zoals je nu doet, is niet toegestaan. Indien je een eigen topic opent, let dan op de template die naar voren komt. Qua inhoud loopt je post ook niet echt over van informatie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.