Dell UP3214Q flikkert naar zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 21:09
Mijn Dell UP3214Q gaat vaak op zwart en dan na enige tijd komt het beeld weer terug. Alsof hij de hele tijd aan en uit gaat. Dan gaat hij op powersave, en soms komt het scherm dan maar voor de helft terug.,
Ik vroeg mij af waar dit aan kon liggen.

Ik heb deze kabel er destijds voor gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b0aa8ce5f69e978246e5f831bf4fcd82.png

https://nl.aliexpress.com...ytWH&gatewayAdapt=glo2nld

Kan het zijn dat de kabel van 5 meter te lang is om het scherm van goed signaal te voorzien? (dat was het eerste wat in mijn opkwam). Ik gebruik de onboard graphics van de i7 12th gen.

[ Voor 6% gewijzigd door saken op 22-11-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Bij langere kabels wordt de kans op signaalproblemen natuurlijk wel groter.
Ik zou proberen (tijdelijk) met een kortere en/of ander type kabel?
Ook kan je de resolutie eens lager zetten om de signaal bandbreedte te verlagen en dan kijken of het signaal dan nog weg valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:28:
Bij langere kabels wordt de kans op signaalproblemen natuurlijk wel groter.
Ik zou proberen (tijdelijk) met een kortere en/of ander type kabel?
Ook kan je de resolutie eens lager zetten om de signaal bandbreedte te verlagen en dan kijken of het signaal dan nog weg valt?
Ik heb net een 2 meter kabel van hetzelfde type besteld. De resolutie lagerzetten heeft ook niet geholpen. Hoop dat kortere kabel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
saken schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:01:
De resolutie lagerzetten heeft ook niet geholpen. Hoop dat kortere kabel werkt!
Geeft de monitor dan ook aan dat er een lagere resolutie wordt gebruikt?
Als er GPU Scaling wordt gebruikt blijft de display resolutie namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:11:
[...]

Geeft de monitor dan ook aan dat er een lagere resolutie wordt gebruikt?
Als er GPU Scaling wordt gebruikt blijft de display resolutie namelijk hetzelfde.
Hi, ik heb geen GPU. Momenteel nog op de onboard graphics van Intel. Ik gebruik trouwens wel een grote displayport kabel ipv de mini displayport, kan dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Dat werkt ook met de Intel onboard GPU natuurlijk.
Alleen zijn de instellingen afhankelijk van de drivers soms onduidelijk of afwezig.
Google: Intel Scaling Settings
Je moet dus echt een lagere resolutie naar de monitor sturen (1080P bijvoorbeeld) om te testen.
Maar probeer met andere beschikbare kabels (HDMI?) indien mogelijk?
Mini DP zou geen verschil moeten maken, alleen een kleinere (fragielere) poort natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Doman op 22-11-2022 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:50:
Alleen zijn de instellingen afhankelijk van de drivers soms onduidelijk of afwezig.
Je moet dus echt een lagere resolutie naar de monitor sturen (1080P bijvoorbeeld) om te testen.
Mini DP zou geen verschil moeten maken, alleen een kleinere (fragielere) poort natuurlijk.
Hi Thanks voor je reactie! Ik heb de kortere kabel besteld, probeer ik dat eerst even om eea uit te sluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
The_Doman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:50:
Ik heb inmiddels mijn Thunderbolt hub ontkoppeld van stroom (nog wel aangesloten op de poorten). En ik hebn tot op heden nog niet meer gehad dat de monitor in Power Safe is gesprongen .....hmmm.

https://www.dell.com/supp...erbolt-dock-tb16/overview

Ik heb sowieso wat rare dingen met grafische toepassingen, als ik bijvoorbeeld een foto inlaad in Photoshop om te editten, dan loopt het hele programma vast. Ik hoopte dat dit opgelost zou zijn op het moment dat ik een grafische kaart er in zet, maar ik ben momenteel nog aan het wachten tot dat de 4000 serie wat betaalbaarder word.

edit: Helaas toch weer power save issues, dan maar wachten op de nwe kabel :+

[ Voor 18% gewijzigd door saken op 26-11-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Inmiddels bevriest het systeem soms. Loopt helemaal vast. Enig idee hoe ik dit zou kunnen diagnosticeren , het systeem begin soms buggy te worden.
Pagina: 1