Toon posts:

Tyan Tiger Dual MP mobo bij SWW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het "budgetbord" voor de dual Athlon voor 734,- incl. BTW.
Ik vind dit wel interessant worden :)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 11:18

Mike78

Always

De prijs valt idd wel mee. Toch maar eens kijken. >:)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

moet je op dit bord nu Athlon MP's gebruiken of kun je er ook gewone athlons en duron's op knikkeren?

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 15:38 schreef pcvanvliet het volgende:
moet je op dit bord nu Athlon MP's gebruiken of kun je er ook gewone athlons en duron's op knikkeren?
heel goede vraag, heb er ook over gedacht...
de Athlon MP staat volgens mij voor multi processor, toch ?
dus zullen ze wel bedoelen dat je in een gewone Athlon geen MP ondersteuning hebt, of heb ik het mis ?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Als het goed is, (met een heleboel nadruk op als) kun je er inderdaad ook gewone Athlons en Durons op draaien. Alleen garandeert AMD dan niet dat het perfect werkt. Daarentegen hebben genoeg sites de performance verschillen laten zien tussen 2 Athlons en 2 Athlon's MP, waarbij de laatste vaak sneller waren dan de eerste, zelfs als ze lager geklocked waren (1200 MHz MP tegen 1400 MHz Athlon).

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

maar de MP is dan ook een stuk duurder als de gewone athlon, zag trouwend wat vreemds in de pricewatch Athlon MP 1,2Ghz is goedkoper als een Athlon MP 1Ghz :? :?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb de Tyan Thunder K7 thuis, dit werkt perfect met 2 "regular" Athlon's erop, geen klachten over....ze zijn wel van de zelfde stepping/type/etc, hou dat in je achterhoofd, anders weet ik het niet of het gaat werken.. :Y)

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Hoe zit dat met duron ??

ik heb namelijk 2 duron 600 liggen gaat dat ook werken??

iemand ervaring??

www.tradealliance.nl

• Sundead
Op woensdag 29 augustus 2001 16:19 schreef Ridge het volgende:
Hoe zit dat met duron ??

ik heb namelijk 2 duron 600 liggen gaat dat ook werken??

iemand ervaring??
Spijt me, kan wel ff voor je vragen, definitieve reply hou je ff tegoed, maar IMO moet het wel gaan werken...

Verwijderd

kan hij beter die durons verpatsten en 2 1000's kopen ofzo, ik vind het zonde om zo'n mega-mooi mobo te gaan gebruiken voor 2x600Mhz 1,2Ghz, mee eens of niet?

Verwijderd

hoe zit het trouwens met de tweak mogelijkheden van de Tyan bordjes, je zou haast zeggen dat hun bewezen stabiliteit ook goeie tweak resultaten moet produceren.

Verwijderd

Topicstarter
helaas, ze komen pas 16 september, leuk dat ze dat NIET op de website vermelden :(

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op woensdag 29 augustus 2001 16:32 schreef pcvanvliet het volgende:
hoe zit het trouwens met de tweak mogelijkheden van de Tyan bordjes, je zou haast zeggen dat hun bewezen stabiliteit ook goeie tweak resultaten moet produceren.
Als ik deze site http://accelenation.com/?doc=56&page=1 mag geloven valt er weinig te tweaken.

• Sundead
tweaken is met de Tyan mobo's uitgesloten, das wel jammer, ik had persoonlijk ook niet 2 600 mhz durons er op gekwakt, stabiliteit is tyan ten top............

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 29 augustus 2001 16:31 schreef pcvanvliet het volgende:
... 2x600Mhz 1,2Ghz ...
Zo werkt dat niet.

De snelheid van een dual processor systeem is niet optelbaar. Het systeem is nog steeds 600MHz, maar het kan meer dingen tegelijk doen. Ik zou me eerst wat meer verdiepen in multiprocessing (SMP) voor ik zulke uitspraken doe.. Hierbij heb je alvast een klein linkje:

http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.htm

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik had dat board ook al zien staan bij SWW op de site en zit er toch zwaar over te denken. Het enige wat me tegenhoudt is dat er geen onboard IDE RAID controller op zit.

Zou het nog lang duren eer andere fabrikanten boarden uit gaan brengen met IDE RAID? Want ik wil het liefst zo snel mogelijk dual gaan draaien :P

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Hoe zit dat eigenlijk met MP, ik gebruik nu Windows 2000 en als je dan een game speelt is dan 1 CPU puur voor de game (dus zeg 1000mhz beschikbaar) en die ander voor het OS (die andere 1000mhz) of werkt zoiets alleen met SMP games (Q3).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 08:00 schreef BalusC het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet.

De snelheid van een dual processor systeem is niet optelbaar. Het systeem is nog steeds 600MHz, maar het kan meer dingen tegelijk doen. Ik zou me eerst wat meer verdiepen in multiprocessing (SMP) voor ik zulke uitspraken doe.. Hierbij heb je alvast een klein linkje:

http://2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.htm
dus dat betekent dat ie dan in plaats van 1 X redelijk, 2 X prut heeft :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 30 augustus 2001 09:51 schreef TAG_Speedy het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met MP, ik gebruik nu Windows 2000 en als je dan een game speelt is dan 1 CPU puur voor de game (dus zeg 1000mhz beschikbaar) en die ander voor het OS (die andere 1000mhz) of werkt zoiets alleen met SMP games (Q3).
Ja zoiets. Daarom merk je ook dat alles een stukken soepeler gaat als je tegelijk zit te gamen en te bakken/comprimeren, etc.. Q3 ondersteunt dan wel SMP, maar het wordt er niet sneller van op. Slechts de audio wordt overgenomen door de andere processor. In sommige gevallen is dat zelfs langzamer, omdat grof gezegd de ene op de andere moet wachten (omdat ie natuurlijk ook door OS wordt gebruikt).

Verwijderd

Wie weet waar er een lijstje is te vinden met Games die SMP ondersteunen, en ik las ergens dat het doormiddel van een Tweaking device van OC-shop.nl het wel mogelijk is om de Athlons op een Tyan Tiger te tweaken?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Daarom zit ik te w88 op een dual board dat wel kan tweaken
en ik heb die durons toch liggen dus waarom niet

Maar ik wil wel weten of het Uberhaupt werkt die Durons

www.tradealliance.nl

• Sundead
Op donderdag 30 augustus 2001 10:21 schreef pcvanvliet het volgende:
Wie weet waar er een lijstje is te vinden met Games die SMP ondersteunen, en ik las ergens dat het doormiddel van een Tweaking device van OC-shop.nl het wel mogelijk is om de Athlons op een Tyan Tiger te tweaken?
Heb even gekeken op oc-shop.nl, das wel interessant om eens uit te proberen op m'n thunder :P , maar ben idd errug nieusgierig of dat gaat werken, dat wil ik graag eerst ff bevestigd zien voordat ik mijn dure thunder eraan waag.

* Sundead wil zijn Thunder maar al te graag oc'en

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 13:01 schreef Sundead het volgende:

[..]

Heb even gekeken op oc-shop.nl, das wel interessant om eens uit te proberen op m'n thunder :P , maar ben idd errug nieusgierig of dat gaat werken, dat wil ik graag eerst ff bevestigd zien voordat ik mijn dure thunder eraan waag.

* Sundead wil zijn Thunder maar al te graag oc'en
Tweaking device is voor CLASSIC Athlons oftewel de SLOT-A versies (dat zijn de Athlons waarmee Julius Ceasar nog speelde)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:37 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

Tweaking device is voor CLASSIC Athlons oftewel de SLOT-A versies (dat zijn de Athlons waarmee Julius Ceasar nog speelde)
dus wel, staat bij OC-Shop duidelijk bij dat het ook voor de nieuwe Athlons is.

oeps sorry, had SLOT A over het hoofd gezien?

• qrazi
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op donderdag 30 augustus 2001 18:37 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

joh, voor de classic heet dat een: "gold finger devive"

ze bestaan inderdaad ook voor socketa, en schijnen te werken ook nog.

je kan dan het voltage en multiplier veranderen.

maar als het goed is kun je dat ook doen de de l bruggen opeenbepaalde manier te verbinden.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op donderdag 30 augustus 2001 10:21 schreef pcvanvliet het volgende:
Het is best wel zinloos om SMP te nemen voor games. Zelfs Quake is met SMP optimalisaties maar een paar procent sneller.

Ik zou voor het aanschaffen van een dual Athlon bord eerst wachten op de release van de Athlon XP. Die zijn sneller en goedkoper dan de huidige Athlon MP's en moeten ook in SMP gaan werken. De introductie is waarschijnlijk begin oktober.

Voorlopig blijft Tyan de enige fabrikant met dual Athlon mobo's . Het dual plankje van Abit zou eind oktober gereed zijn.
Pagina: 1