Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 10:42
Ivm een goede black friday aanbieding heb ik eindelijk (na jaren uitstellen) toch ook een oled tv gekocht, namelijk de LG oled55G26LA. De tv zal ergens de komende dagen geleverd worden.

Ik zit echter met een onzekerheid/issue over hoe ik hem aan zal sluiten, en omdat deze geen poot heeft kan ik het ook niet even uitproberen voor een paar dagen. Ik moet hem ophangen aan de muur, en dan wil ik liever niet hem de hele tijd eraf halen om weer iets aan te passen.

Mijn huidige setup is als volgt:
- Sony tv
- JBL 9.1 soundbar
- Nvidia shield met daarop netflix / prime / hbomax / spotify / youtube / t-mobile tv
- Los T-mobile tv kastje (in principe niet nodig)
- Logitech Harmony Elite universele afstandsbediening met IR blasters / hub
Ik vind het erg mooi als alles netjes weggewerkt is, dus ik heb alle kastjes in een afgesloten tv meubel zitten, en gebruik dan de harmony afstandsbediening om alles aan te sturen.

In de nieuwe situatie kan de TV uiteraard aan de muur hangen. Ik heb een buis in de muur verwerkt waar de kabels doorheen kunnen. Ik lees erg goede verhalen over de native apps op webos van LG, dus ik was van plan om alle apps op die manier te gebruiken. Dan zou het alleen de TV + de soundbar zijn, voor een fijne minimalistische opstelling.
Echter het probleem is dat voor t-mobile tv er geen app beschikbaar is op LG webos. Om toch tv te kunnen kijken zie ik dan 3 opties:
- T-mobile kastje installeren. Die wil ik dan wel weggewerkt hebben in tv kastje, dus moet ik ook weer de logitech harmony gaan gebruiken. Dat vind ik een beetje zonde omdat het gross van de apps dan op de LG draait, en het lijkt me dat die afstandsbediening daar fijner voor is.
- Nvidia shield kastje installeren. Echter weet ik niet of die fijn te bedienen is met de LG afstandsbediening, en of ik hem dan op een 2e hdmi poort van TV moet zetten, of juist in een hdmi poort van de soundbar (aangezien de soundbar op de eARC aansluiting zit van de tv).
- Een chromecast 4K kopen en hopen dat die dun genoeg is om weg te vallen in de achterkant van de TV. Ik verwacht qua aansturing hiervan dat dit dan wel gewoon goed zal gaan met de LG afstandsbediening.

Wat zou jullie advies hier in zijn? Om het zo netjes en eenvoudig mogelijk aan te sluiten.
Zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Is T-Mobile gewoon iptv? Want daar zijn talloze apps voor in de app store van LG/Webos.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Sharky schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:02:
Is T-Mobile gewoon iptv? Want daar zijn talloze apps voor in de app store van LG/Webos.
Wat ik kan vinden heeft webos niet de "t-mobile tv" app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:54

FeaR

In GoT we trust

...en of ik hem dan op een 2e hdmi poort van TV moet zetten, of juist in een hdmi poort van de soundbar (aangezien de soundbar op de eARC aansluiting zit van de tv).
Op die vraag is zo geen concreet antwoord te geven zonder types.

Let dat LG geen DTS ondersteunt. Mocht je media hebben met die track dan de Nvidia Shield voor die codecs op LPCM zetten. Dat werkt alleen als zowel de TV (LG G2 sowieso) als de JBL eARC hebben. HDMI ARC biedt niet genoeg bandbreedte voor surround in LPCM. Mocht JBL zowel Dolby als DTS doen kan je ook rechtstreeks aansluiten, gebruik je voor de Nvidia Shield geen HDMI (e)ARC. Diensten die je noemt hebben 2.0 stereo of Dolby, dus het is puur eigen media in deze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 00:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

rolandmegens schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:39:
...
- T-mobile kastje installeren. Die wil ik dan wel weggewerkt hebben in tv kastje, dus moet ik ook weer de logitech harmony gaan gebruiken. Dat vind ik een beetje zonde omdat het gross van de apps dan op de LG draait, en het lijkt me dat die afstandsbediening daar fijner voor is.
...
Ik bedien mijn LG tv gewoon met mijn Harmony Elite, werkt uitstekend,

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@FeaR Bedoel je de type van tv (LG OLED55G26LA) en soundbar (JBL 9.1 soundbar)? Want dat zijn de types toch? De JBL heeft gelukkig ook eARC, en zowel Dolby als DTS.

Als ik het t-mobile kastje op de hdmi in van de soundbar zet met CEC aan, dan kan ik niet met de lg afstandsbediening deze bedienen toch? Als ik het goed begrijp zorgt die HDMI-CEC alleen ervoor dat de afstandsbediening van t-mobile dan ook de tv kan bedienen.

Of zou dat dan alleen werken als ik de soundbar met optische kabel aansluit en dan het t-mobile kastje op de eARC aansluiting van de tv?

Sorry ik ben op dit gebied echt een leek..

@Janoz Fijn om te horen dat de Harmony Elite tenminste goed werkt met de tv. Dan zal dit mijn backup plan zijn. Als de Harmony niet perse nodig is dan laat ik hem liever achterwege, maar tenminste fijn om een backup optie te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:54

FeaR

In GoT we trust

rolandmegens schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:38:
@FeaR Bedoel je de type van tv (LG OLED55G26LA) en soundbar (JBL 9.1 soundbar)? Want dat zijn de types toch? De JBL heeft gelukkig ook eARC, en zowel Dolby als DTS.
Ik doelde op de JBL, ik ken (gelukkig) niet alle types dus dat "Bar 9.1" een type van JBL is kwam niet binnen. Indien JBL Dolby en DTS ondersteunt en je hebt bronnen met DTS is rechtstreeks naar de JBL makkelijker. Kan alles bitstream verstuurd worden, plus de TV hoeft niet aan als je bijvoorbeeld Spotify luistert op de Nvidia Shield.
Als ik het t-mobile kastje op de hdmi in van de soundbar zet met CEC aan, dan kan ik niet met de jbl afstandsbediening deze bedienen toch? Als ik het goed begrijp zorgt die HDMI-CEC alleen ervoor dat de afstandsbediening van t-mobile dan ook de tv kan bedienen.
HDMI CEC is eigenlijk één groot vraagteken. HDMI CEC als protocol heeft geen vaste implementatie waardoor elke fabrikant zelf mag doen en laten wij ze wil. Resultaat is dat apparatuur onderling samen kan werken maar het zeker niet hoeft te doen, of de leukste: het tijden doet en dan opeens niet meer (idem geldt voor HDMI ARC aangezien deze gelinkt is aan CEC). Hoe welk apparaat wat bedient durf ik niet te zeggen, ik wil alleen aangeven dat je je niet te blind moet staren op die eventuele optie. Remote van mijn LG G1 bedient wel de Nvidia Shield (TV Pro) qua basis, maar ik val altijd terug op de originele remote van het device.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
@FeaR Lastig dat CEC zo onduidelijk is. Dan gok ik dat ik toch maar gewoon het t-mobile kastje op tv of op soundbar moet aansluiten (weet niet wat voordeel is tussen die 2) en dan toch ook maar de Logitec Harmony moet gaan gebruiken. Was leuk geweest als dat laatste niet nodig zou zijn geweest.

Ik heb overigens geen eigen media die ik gebruik. Puur die genoemde apps en dan t-mobile (kastje of app). Daarom vind ik nvidia shield tegenwoordig ook wat overkill worden, helemaal omdat de TV alle apps (behalve t-mobile) ook al ondersteunen. En ik lees dat de ervaring is dat het beeldkwaliteit direct vanuit LG dan meestal beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Kom er zojuist achter dat die LG tv een IR blaster ingebouwd heeft. Die kan ik dan in het kastje laten uitkomen en dan als het goed is daarmee het t-mobile kastje aansturen. Als dit echt zo werkt zou dit echt helemaal top zijn!
Pagina: 1