Bureau verhogen met 30cm ... Hoe??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-04 11:12
Ik wil mijn bureau met 30 cm verhogen zodat ik staand kan werken. Hiervoor wil ik zelf een oplossing bedenken en als het kan met jullie hulp ;-)

Het bureau dat ik gebruik is 2 meter lang en 1 meter breed. Het staat nu in een ruimte van mijn huis waar het bijna precies in past: links en aan de achterkant een muur en rechts de pui met raan naar de tuin. Voor stabiliteit moet het grondoppervlak van de onderzetter groter zijn dan de bovenkant (waar de bureaupoot van 4x4cm op staat) op geplaatst wordt. Maar door de nis kan de voet van de onderzetter niet naar alle kanten "uitbreden".

Op een hele simpele manier heb ik uitgewerkt hoe de onderzetters er volgens mij min of meer zouden kunnen uitzien. Het topoppervlak zou dan 6x6cm kunnen zijn met daarin een kleine 4x4cm uitsparing waardoor de tafelpoot in ieder geval niet gaat schuiven op de onderzetter zelf.

Nu mijn vraag aan jullie:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Denk daarbij aan: welk materiaal, hout (wat voor hout) of metaal. En waar kan ik dat laten maken??

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

PS:
Het gaat echt om het verhogen van het gehele bureau en dus niet een apparaat dat een plankje verhoogd waarop een keyboard op kan staan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DNYVNsL.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pa5oVk7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bQfcHrk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kO1aoV2.jpg

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 07:52
Vier kraten bier eronder?

Of een aluminium koker die iets groter is en je er overheen kan schuiven. Of een pvc pijp rond 50 die je er overheen schuif. Neem ze dan met een lengte van 1,2 of 1, 3 meter, net hoe hoog je je tafel wil hebben.

Op die losse blokjes valt je tafel er zo van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
Moet het mooi zijn of dondert dat niet?

Heb je een invalzaag/afkortzaag? Kan ook met de hand maar gaat wel werk zijn.

In 12-18 mm multiplex, een vierkante koker om de bestaande poot heen maken, evt. mooi verstekzagen. Deze 5 cm hoger maken dan je hoogte wilt winnen. Dan, daar strak binnenin een kleinere koker (~30 cm hoog) die strak binnen de andere past. Hoeft niet per se in verstek want zie je toch niet. Vierkant plankje erop voor mooie gewichtsverdeling. Daar de poot van het bureau op, dus bovenstaande x4.

Schilderen in kleur naar keuze.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilke op 22-11-2022 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
4 aluminium/stalen buizen in het 4kant met een binnen maat van 4.2x4.2 cm (minimale binnenmaat is buitenmaat huidige buis.

Deze op de gewenste maat, en vervolgens je buro optillen.
De nieuwe poten over de oude heen schuiven en alles weer laten zakken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:01

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
jack zomer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:10:
4 aluminium/stalen buizen in het 4kant met een binnen maat van 4.2x4.2 cm (minimale binnenmaat is buitenmaat huidige buis.

Deze op de gewenste maat, en vervolgens je buro optillen.
De nieuwe poten over de oude heen schuiven en alles weer laten zakken
of juist kleiner en in de poot schuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Aangezien je het hebt over het ergens anders laten maken, wil je het blijkbaar niet zelf in elkaar gaan klussen. Is het dan niet veel handiger om bijvoorbeeld iets kant-en-klaars te zoeken zoals: https://www.blokker.nl/me...tuks---zwart/3470905.html?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
BBB-Nick schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:09:
Vier kraten bier eronder?

Of een aluminium koker die iets groter is en je er overheen kan schuiven. Of een pvc pijp rond 50 die je er overheen schuif. Neem ze dan met een lengte van 1,2 of 1, 3 meter, net hoe hoog je je tafel wil hebben.

Op die losse blokjes valt je tafel er zo van af.
Dank Nick voor je suggestie. Ik drink amper bier dus dat wordt een kratje per half jaar en dat werkt kl***n op zo'n scheef bureau.

Die blokjes zijn meer om aan te geven dat niet onder elke poot dezelfde onderzetter kan staan. Het is niet zo dat ik blokjes wil stapelen om mijn bureau te verhogen.

Het bureau staat nu als een huis want heel zwaar. Werkzaamheden op het bureau zijn computerspul en geen salsa dansen... dus zo snel zal het ook niet omdonderen.

Die PVC pijp eromheen begrijp ik niet.. ik zie dat niet voor me. Ik ben dan ook geen klusser of handige Harry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom schroef je de huidige poten er niet onder vandaan en zet je er een stel elektrisch verstelbare poten onder.

Met BF korting bijvoorbeeld: https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-eq5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Wilke schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:10:
Moet het mooi zijn of dondert dat niet?

Heb je een invalzaag/afkortzaag? Kan ook met de hand maar gaat wel werk zijn.

In 12-18 mm multiplex, een vierkante koker om de bestaande poot heen maken, evt. mooi verstekzagen. Deze 5 cm hoger maken dan je hoogte wilt winnen. Dan, daar strak binnenin een kleinere koker (~30 cm hoog) die strak binnen de andere past. Hoeft niet per se in verstek want zie je toch niet. Vierkant plankje erop voor mooie gewichtsverdeling. Daar de poot van het bureau op, dus bovenstaande x4.

Schilderen in kleur naar keuze.
Hey Wilke... .dank voor je reactie.
Het moet er wel een beetje uitzien. Mijn huis is geen mancave (wel een mannenhuis... haha).
Zoals ik hierboven al schreef, het bureau staat nu als een huis omdat het heel zwaar is. Even 1cm optillen lukt niet (zit er nu achter en daarvoor moet ik echt wel even gaan staan en kracht gebruiken).

Ik zou graag goede "bespoke" onderzetters hebben waar mijn bureau stevig op staat. Hout of metaal.. weet ik niet. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hier.

Verstekzaag heb ik niet... wel een broodmes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Hahn schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:17:
Aangezien je het hebt over het ergens anders laten maken, wil je het blijkbaar niet zelf in elkaar gaan klussen. Is het dan niet veel handiger om bijvoorbeeld iets kant-en-klaars te zoeken zoals: https://www.blokker.nl/me...tuks---zwart/3470905.html?
Ik had deze al gezien Noline. Maar dit heeft een basis van 15 bij 15 cm en dat werkt niet omdat mijn bureau in een nis staat en net past. Aan de muurkant is dus weinig ruimte voor een brede voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
https://www.staalvakman.n...lankstaal-50x50x2-mm.html

Op maat laten zagen op de goede hoogte, en om de poten schuiven.

Maar als je persee onderzetters wil maken, suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 21:58
Ik moest aan iets als dit denken: https://www.bouwmateriale...onblokken-30x10x15cm.html

Is misschien niet 'bespoke' maar wel stevig, en kan je in ieder geval kijken of het bevalt. En wellicht is het wel onopvallend genoeg dat je het over 5 jaar nog gebruikt.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
jack zomer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:57:
https://www.staalvakman.n...lankstaal-50x50x2-mm.html

Op maat laten zagen op de goede hoogte, en om de poten schuiven.

Maar als je persee onderzetters wil maken, suc6.
Hey Jack,
Ik wil alleen een oplossing voor mijn bureau omhoog... verder niets persé.. dus ook geen onderzetters.
Dit snap ik... stabieler dan een losse onderzetter. Maar als dat om mijn tafelpoot schuift.. hoe gaan we dan omhoog?? Hout erin??? Of een plaatje erin lassen op 30 cm???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Sethro schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:53:
Waarom schroef je de huidige poten er niet onder vandaan en zet je er een stel elektrisch verstelbare poten onder.

Met BF korting bijvoorbeeld: https://www.flexispot.nl/zit-sta-bureau-eq5.html
Dank voor het meedenken Sethro... maar erg duur. En mijn bureau is erg groot en erg zwaar. Dan zou ik 2 van die dingen nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:06:
[...]

Dank voor het meedenken Sethro... maar erg duur. En mijn bureau is erg groot en erg zwaar. Dan zou ik 2 van die dingen nodig hebben...
2x1m is gewoon een standaard maat. Daar past 1 setje gewoon onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yupp
Freeaqingme schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:00:
Ik moest aan iets als dit denken: https://www.bouwmateriale...onblokken-30x10x15cm.html

Is misschien niet 'bespoke' maar wel stevig, en kan je in ieder geval kijken of het bevalt. En wellicht is het wel onopvallend genoeg dat je het over 5 jaar nog gebruikt.
Ja.. nog niet zo gek. Wel lelijk maar werkt meteen en goedkoop. Kan ik ook kijken of ik het wel wil voor lange termijn. Goede oplossing. Voor mij tot nu toe nr 2 na die stalen hoes om een poot (waarbij ik nog niet weet hoe de tafel dan 30cm omhoog gaat)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 22:42
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:49:
[...]

Dank Nick voor je suggestie. Ik drink amper bier dus dat wordt een kratje per half jaar en dat werkt kl***n op zo'n scheef bureau.
Stuur me de volle kratjes, zal ik ze leeg retourneren.

Er zijn nogal wat oplossingen gegeven maar je schiet alles af. Dit lijkt me nou niet bepaald het meest ingewikkelde probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:57
+1 voor de elektrisch verstelbare voet. Dan kun je ook nog eens een keer gaan zitten. Mocht je toch echt alleen willen staan, dan 4 nieuwe tafelpoten eronder van voldoende hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Sethro schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:07:
[...]

2x1m is gewoon een standaard maat. Daar past 1 setje gewoon onder.
OK.. .maar dan kan ik beter mijn huidige bureau verkopen (marktplaats.. niets waard.. .weggooien). Blijft duur en veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:04:
[...]

Hey Jack,
Ik wil alleen een oplossing voor mijn bureau omhoog... verder niets persé.. dus ook geen onderzetters.
Dit snap ik... stabieler dan een losse onderzetter. Maar als dat om mijn tafelpoot schuift.. hoe gaan we dan omhoog?? Hout erin??? Of een plaatje erin lassen op 30 cm???
Nee.

Stel jou buropoten zijn nu 70 cm hoog.
Je wilt naar bv 120cm hoogte. Dan bestel je 4x 120cm
Dan ga je 50cm omhoog, met behoud van je stevige constructie.
Je zal je wel om de poten moeten schuiven, en zal omdat je buro zwaar is wel even lastig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
jack zomer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:13:
[...]

Nee.

Stel jou buropoten zijn nu 70 cm hoog.
Je wilt naar bv 120cm hoogte. Dan bestel je 4x 120cm
Dan ga je 50cm omhoog, met behoud van je stevige constructie.
Je zal je wel om de poten moeten schuiven, en zal omdat je buro zwaar is wel even lastig gaan.
OK... ik snap je Jack. Dus om de hele poot. Dat eromheen schuiven lukt nog wel... alle meuk van het bureau en kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
Zoek eens op bedverhogers of bed klossen. Zijn niet duur en kunnen een bed plus vrouw dragen dus sterk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
Weet je zeker dat je met 30cm verhoging kunt staan? Ik heb een verstelbaar bureau en daar verhoog ik zeker meer dan 30cm om te kunnen staan.
Dit is natuurlijk ook afhankelijk van je lengte (ik ben ruim 190cm).
Maar dan nog is het kunnen verstellen op een paar cm een must als je wilt staan, bij een vast bureau heb je die mogelijkheid in je bureaustoel. Dus ga er niet vanuit dat 30cm goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Mijn bureau is geen blad met 4 losse poten eronder.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9r1y1EJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
BernardV schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:22:
Weet je zeker dat je met 30cm verhoging kunt staan? Ik heb een verstelbaar bureau en daar verhoog ik zeker meer dan 30cm om te kunnen staan.
Maar dan nog is het kunnen verstellen op een paar cm een must als je wilt staan, bij een vast bureau heb je die mogelijkheid in je bureaustoel. Dus ga er niet vanuit dat 30cm goed is..
Goed punt Bernhard. Ik ben gaan staan. Mijn handen op het denkbeeldig toetsenbord gelegd en de afstand tot mijn bureau gemeten. Dat was 30cm. De (onderkant van de) monitor staat weer 20 cm boven het bureaublad.

[ Voor 5% gewijzigd door Yupp op 22-11-2022 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55
Maar zo te zien is het vooral het frame wat zwaar is en niet het blad.

Dus ik zou toch elektrische poten overwegen en die onder het blad schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
jongetje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:22:
Zoek eens op bedverhogers of bed klossen. Zijn niet duur en kunnen een bed plus vrouw dragen dus sterk genoeg.
Dat kan hier niet zoals al eerder beschreven (nis, geen ruimte 4 kanten op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:25:
[...]

Goed punt Bernhard. Ik ben gaan staan. Mijn handen op het denkbeeldig toetsenbord gelegd en de afstand tot mijn bureau gemeten. Dat was 30cm.
Dat geloof ik, maar als ik dat doe denkbeeldig zit ik lager dan het bureau waar ik aan werk.
Ik zou kijken naar een mogelijkheid om een paar lange M8 draden in de poten te draaien en dat je op die manier ook de hoogte nog kunt verstellen.
Hoe? Geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 21:58
BernardV schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:22:
Hier op aanvullend. Ik ben ongeveer 180cm. Mijn zit-sta bureau staat op 75cm hoogte als ik zit, en op 111cm hoogte als ik sta. 36cm verschil dus. Eventueel kan je de laatste paar cm ook finetunen met iets als dit: https://vivo-us.com/products/desk-v000p

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
Freeaqingme schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:32:
[...]

Hier op aanvullend. Ik ben ongeveer 180cm. Mijn zit-sta bureau staat op 75cm hoogte als ik zit, en op 111cm hoogte als ik sta. 36cm verschil dus. Eventueel kan je de laatste paar cm ook finetunen met iets als dit: https://vivo-us.com/products/desk-v000p
Ik ken die dingen maar dat wil ik juist niet. Het hele bureau moet omhoog. Dank evengoed voor de suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
@Yupp wat zijn de afmetingen van je poten? Is dat 5x5cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegetoot
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 19:27
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:04:
[...]

Hey Jack,
Pin erdoor op 30 cm en je bent er. Of een kleinere insert op 40x40 (hout of ook een stalen profiel) erin zetten, waar je tafelpoten op rusten. Als je een mooie oplossing wil, ga je geen onderzetters gebruiken. Als je een zit/sta bureau niet ziet zitten, is dit volgens mij echt het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
PdeBie schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:25:
Maar zo te zien is het vooral het frame wat zwaar is en niet het blad.

Dus ik zou toch elektrische poten overwegen en die onder het blad schroeven.
Ben ik meteen 379 euri kwijt. Vind het duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
vegetoot schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:35:
[...]

Pin erdoor op 30 cm en je bent er. Of een kleinere insert op 40x40 (hout of ook een stalen profiel) erin zetten, waar je tafelpoten op rusten. Als je een mooie oplossing wil, ga je geen onderzetters gebruiken. Als je een zit/sta bureau niet ziet zitten, is dit volgens mij echt het beste alternatief.
Kleinere insert is voor mij ook onderzetter... ;-)
Ik bedoel "iets eronder" en niet bierviltjes van karton of hout.. Het gaat om hoe die oplossing vorm gegeven wordt. Daar ben ik naar op zoek.... en ... iemand die dat kan maken niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:37:
[...]

Er zijn meer (goedkopere) varianten uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
Als je het simpel wilt houden zou ik de kunststof doppen uit de poten halen, daar in het midden een gat boren van 8mm. Dan een plaatje multiplex maken die net een paar mm groter is dan je bureaupoot. Daar ook een gat van 8mm in.
Dan 4 draadeindes van 50cm welke je met 1 moer aan de binnenkant van de kunststof dop en aan de andere kant van de multiplex vast zet.
Mocht je dan denken dat het bureau niet op de goede hoogte staat kun je met die 50cm spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 21:51
Als je de binnenmaat van de poot weet kan je een paar stalen buizen kopen (vermoed 35x35mm)
Die op de juiste lengte (laten) afzagen en in de poten steken en je bent op de juiste hoogte.
Je kan ook er een gat in boren op x cm om een borgpin in te steken zodat je hem nog wat kan verstellen in hoogte of een wat kortere buis gebruiken ivm kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupp
JurienW schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:53:
... Je kan ook er een gat in boren op x cm om een borgpin in te steken zodat je hem nog wat kan verstellen in hoogte of een wat kortere buis gebruiken ivm kosten..
Dat met die borgpin kan natuurlijk ook met een buis om de huidige poot. Goed idee die borgpin. Een boormachine heb ik namelijk wel ;-)

Moet wel strak aansluiten anders gaat het wankelen.

Mensen, ik ben er wel uit. Het idee van een vierkante "buis" (is een buis niet altijd rond?) in of om de poot met gaatjes en een borgpin lijkt mij veel beter dan "een paar onderzetters". Beter want steviger en redelijk eenvoudig verstelbaar (hoger lager). Hier ga ik mee aan de slag.

Heel erg hartelijk dank voor jullie suggesties, meedenken en oplossingen. Ik zat hier al heel lang mee te sukkelen en weet nu waar het naartoe moet. Dank Dank!!!!
_/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Yupp op 22-11-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Kokerprofiel is de zoekterm. En ik heb je al een link gegeven in dit topic. Je moet alleen even je huidige poten goed nameten, zodat je iets koopt wat past.

En informeer vooraf of er een lasnaad binnen in het kokerprofiel zit.

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 22-11-2022 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:32
Kan je niet gewoon een houten bak van 30 cm maken, en deze tussen het onderstel en het werkblad schroeven?
Dan kan je zware onderstel blijven staan, en heb je nog extra opbergruimte.

• Sethro
Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:37:
[...]

Morgen gaat door een goede smak af

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
gauntlet schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:57:
Kan je niet gewoon een houten bak van 30 cm maken, en deze tussen het onderstel en het werkblad schroeven?
Dan kan je zware onderstel blijven staan, en heb je nog extra opbergruimte.
Dit wilde ik ook net suggereren. Je zoekt een oplossing om het hele bureau te verhogen, maar daarmee maak je het instabieler. Door een bak te maken, of een houten plaat op het huidige frame te bevestigen en bijvoorbeeld simpele tafelpoten Ikea aan de onderkant van je bureaublad, kun je het blad eenvoudig verhogen en de hele constructie stabiel houden.
Je zou ook nog kunnen kijken of er op marktplaats een verstelbaar bureau staat waarvan je de zwengelconstructie onder je eigen bureau kunt bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:08

Smurf

Detri

Yupp schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:25:
[...]

Goed punt Bernhard. Ik ben gaan staan. Mijn handen op het denkbeeldig toetsenbord gelegd en de afstand tot mijn bureau gemeten. Dat was 30cm. De (onderkant van de) monitor staat weer 20 cm boven het bureaublad.
Zou voor de zekerheid ook even "echt" na meten. Mooie plek is de ikea. Gewoon even met zo'n Bekant zit/sta bureau klooien tot je je ideale hoogte gevonden hebt.

Poten zou ik van hout maken, maar dat is omdat ik daar het meeste gereedschap voor heb. "binnenpoot" voor de hoogte die je wil en precies dezelfde breedte van de tafelpoot (1mm speling ofzo). En daar 4 stroken hout tegenaan schroeven/lijmen die zo'n 20 cm hoger zijn. In dat "gat" bovenin kan je dan de tafelpoot schuiven, en door de 20cm overlap blijven ze stabiel onder de tafelpoten staan en heb je dus geen bredere basis nodig.
Daarna natuurlijk wel even grijs aflakken voor de looks O-)

)

Pagina: 1