Sinds een aantal jaar heb ik een vlak- vandiktebank van een jaar of 30-40 oud. Die deed het altijd prima, maar sinds vorige week start de elektromotor niet. Je hoort dan een elektromagneet hard brommen en de motor draait niet. Als je een flinke duw tegen de motor geeft, start de motor wel en loopt daarna prima.
Ik weet erg weinig af van elektromotoren. Op internet lees ik dat de condensator misschien defect is. Omdat de elektromagneet zo hard bromt, kan het misschien ook daar aan liggen. Wie weet er wat ik het beste kan doen om dit uit te zoeken?
:strip_exif()/f/image/z7CjOZ1PgxIcDRHuki8IqZ7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uj1UxmIvLAogmeQB9HOP6Bq9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vzEOpbSFnF71nfMrD0yUdphO.jpg?f=fotoalbum_large)
Het stukje elektronica dat nu zo hard bromt. Ik weet niet precies wat het doet. Ik denk dat dit met de elektromagneet ervoor zorgt dat er eerst gestart wordt met een kleine wikkeling en dat daarna de grote wikkeling het over neemt? Maar dat is een typisch klok en klepel iets.
:strip_exif()/f/image/r8f9dZmfUStthWhygRA7wm54.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZLq0Kb3IYc7eh3bI1XmtkF6A.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet erg weinig af van elektromotoren. Op internet lees ik dat de condensator misschien defect is. Omdat de elektromagneet zo hard bromt, kan het misschien ook daar aan liggen. Wie weet er wat ik het beste kan doen om dit uit te zoeken?
:strip_exif()/f/image/z7CjOZ1PgxIcDRHuki8IqZ7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uj1UxmIvLAogmeQB9HOP6Bq9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vzEOpbSFnF71nfMrD0yUdphO.jpg?f=fotoalbum_large)
Het stukje elektronica dat nu zo hard bromt. Ik weet niet precies wat het doet. Ik denk dat dit met de elektromagneet ervoor zorgt dat er eerst gestart wordt met een kleine wikkeling en dat daarna de grote wikkeling het over neemt? Maar dat is een typisch klok en klepel iets.
:strip_exif()/f/image/r8f9dZmfUStthWhygRA7wm54.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZLq0Kb3IYc7eh3bI1XmtkF6A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1NNAeebVuFo3P6Xi86e6U9N.jpg?f=fotoalbum_large)