Monitor defect. Winkel failliet, fabrikant wilt weinig doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou wat een verhaal.

Vorig jaar december heb ik mijzelf getrakteerd op een race simulator. Ik heb een frame, stuurtje en allerlei rand apparatuur aangeschaft, lekker racend de winter door.
Alles prima, maar mijn oude 27 inch BenQ display was naast al het glimmende nieuwe spul een doorn in het oog.
Mijn Samsung neo G9 bevalt uitstekend, en vanuit dat perspectief heb ik een 32 inch odyssey G7 aangeschaft.
Helemaal top, dit was zoals ik het wilde. Avonden lang met mijn vrienden ontzettend veel lol gehad, blij en tevreden met mijn aankoop.

Op een dag, een maand of 2 geleden merkte ik dat er licht langs de rand van de odyssey G7 kwam. Dit hoort niet, en na wat zoek werk online vond ik meerdere mensen met de zelfde klacht. De voorste matte laag komt los van het frame.
Ik heb er een tijdje wasknijpers op gehad, dat werkte prima maar het is natuurlijk geen gezicht.

Daarom contact op genomen met Samsung support. Foto’s en de aankoopbon naar ze verstuurd, en ik kreeg netjes een verzendlabel om het toestel op te sturen ter reparatie bij een externe partij.

Ik heb het toestel in de originele doos opgestuurd en na een aantal weken kreeg ik bericht dat ze de onderdelen hebben besteld.
Een week later kreeg ik de melding dat het toestel niet meer te herstellen is, en dat er contact opgenomen wordt met Samsung wat het vervolg is.

Nu het lastige; Samsung geeft aan dat ik mijn geld moet terug vragen bij de leverancier, echter is de leverancier failliet en daar kom ik natuurlijk niet mee verder.
Ik heb weer contact opgenomen met Samsung, en daar geven ze aan dat Samsung mij niet gaat terug betalen, en dat ik ook geen vervangend product van ze ga krijgen. Dit dient allen door de leverancier te worden voorzien.

MAW, ik heb een prima werkend toestel voor garantie opgestuurd, deze is niet meer te herstellen en daar moet ik het mee doen.
Ik krijg mijn werkende display niet meer terug want deze is gedemonteerd en defect geraakt of iets dergelijks. Geen geld terug, geen vervangend product en mijn eigen toestel kan ik ook naar fluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kom geen steek verder en het maakt me ontzettend kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel van het topic veranderd, zodat deze minder negatief is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wettelijke garantie loopt via de winkel waar je een product hebt aangeschaft. Daar zijn regels voor waar een winkel niet ten nadele van de consument van mag afwijken. Daarnaast kan de fabrikant nog commerciële garantie aanbieden. Hier mag de fabrikant zelf zijn voorwaarden opstellen die ruimer of strenger zijn dan de wettelijke garantie.

In dit geval doe je er goed aan om de voorwaarden van de commerciële garantie te raadplegen om te zien of ze zich er aan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:39
Is hij echt failliet(als in de rechtbank heeft hem failliet verklaard) of hij zelf het bijltje er bij naar gelegt om veel schulden de verkomen?

En heb je al eens contact gehad met de eigenaar van de winkel of hij misschien wil bemiddelen?

En heb je tijd dan wel zin in hoofdpijn kan je de hele juridische molen doorlopen.
Want zover ik weet(maar @Real en @fopjurist weten dit veel beter). Mag Samsung niet zomaar jou eigendom achterhouden dan wel vernietigen. En zullen ze je schadeloos moeten stellen(wat ze ook willen) maar niet aan jou zelf...

[ Voor 39% gewijzigd door loki504 op 23-11-2022 06:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Op https://www.samsung.com/nl/support/warranty/ schrijft Samsung:
Samsung wil dat je lang plezier hebt van je aangeschafte producten. Of het nu gaat om een Galaxy S20, Serif TV, stofzuiger, wasmachine of SD-kaart: op al onze productie zit garantie. Onverhoopt een mankement in de eerste 24 maanden na aanschaf? Via de experts van Samsung Service en de fabrieksgarantie heb je recht op een kosteloze reparatie of een vervangend product.
Hier staat dat je via de experts van Samsung Service een vervangend product moet krijgen. De link naar de pdf met voorwaarden werkt niet, en de url is ook niet via de Wayback Machine te benaderen, dus wat daarin staat geldt niet (en zelfs al zou er een beperking in staan, dan moet Samsung daar wel een goede reden voor hebben want het lijkt mij een onredelijk bezwarende voorwaarde). Zonder verdere voorwaarden mag Samsung je toestel ook niet achterhouden. Ik zou dus bij Samsung aankloppen.

Als de winkel is gestopt maar niet failliet is gegaan, kun je ook nog bij de winkel terecht.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:50
fopjurist schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:40:
Op https://www.samsung.com/nl/support/warranty/ schrijft Samsung:

[...]

Hier staat dat je via de experts van Samsung Service een vervangend product moet krijgen. De link naar de pdf met voorwaarden werkt niet, en de url is ook niet via de Wayback Machine te benaderen, dus wat daarin staat geldt niet (en zelfs al zou er een beperking in staan, dan moet Samsung daar wel een goede reden voor hebben want het lijkt mij een onredelijk bezwarende voorwaarde). Zonder verdere voorwaarden mag Samsung je toestel ook niet achterhouden. Ik zou dus bij Samsung aankloppen.

Als de winkel is gestopt maar niet failliet is gegaan, kun je ook nog bij de winkel terecht.
Zijn die voorwaarden niet voor aankopen gedaan bij Samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

henri86 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:11:
[...]

Zijn die voorwaarden niet voor aankopen gedaan bij Samsung zelf?
De 'Voorwaarden verkoop' onderaan de pagina wel, maar ik doel op de voorwaarden voor de fabrieksgarantie. Als je op 'IT' klikt en dan op 'Monitoren', komt er een grijs vlak met de titel 'Garantiebeleid' en de tekst:
Beperkte fabrieksgarantie van Samsung voor de EER en Zwitserland

Samsung biedt een beperkte fabrieksgarantie aan eindgebruikers van producten die door Samsung binnen de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland (hieronder samen aangeduid als "Europa") op de markt zijn gebracht en door de eindgebruiker in Europa worden aangeschaft. Eindgebruikers kunnen in heel Europa aanspraak maken op garantie. De rechten die kunnen worden ontleend aan de garantie (garantieperiode en te verlenen service) hangen af van de rechten die gelden in het land waar de garantieclaim wordt ingediend.

NB Dit is een vrijwillige fabrieksgarantie die rechten toevoegt aan de bestaande rechten van de eindgebruiker aangaande aangeschafte goederen volgens de wetgeving in het betreffende land, en die deze rechten op geen enkele wijze beperkt.

Om onder deze garantie een claim in te kunnen dienen, moet de eindgebruiker het originele aankoopbewijs tonen (d.w.z. van de originele aankoop door een eindgebruiker).

Eventuele reclameacties waarbij de voorwaarden van de beperkte fabrieksgarantie worden uitgebreid of verbeterd, verschillen per land en hierop kan alleen aanspraak worden gemaakt in het land waarin de betreffende actie heeft plaatsgevonden.
Zie PDF-bestand
De link "Zie PDF-bestand" werkt niet.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
fopjurist schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:15:
[...]

De 'Voorwaarden verkoop' onderaan de pagina wel, maar ik doel op de voorwaarden voor de fabrieksgarantie. Als je op 'IT' klikt en dan op 'Monitoren', komt er een grijs vlak met de titel 'Garantiebeleid' en de tekst:

[...]

De link "Zie PDF-bestand" werkt niet.
Daar lijkt inderdaad wat mis te gaan specifiek voor de Nederlandse taal, Belgie NL heeft hetzelfde issue, terwijl Belgie (frans) wel een resultaat geeft: https://images.samsung.co...ty/warranty_statement.pdf
De Engelse versie werkt ook: https://images.samsung.co...o-bloc-warranty-1.1.1.pdf

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dennism schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:12:
[...]

Daar lijkt inderdaad wat mis te gaan specifiek voor de Nederlandse taal, Belgie NL heeft hetzelfde issue, terwijl Belgie (frans) wel een resultaat geeft: https://images.samsung.co...ty/warranty_statement.pdf
De Engelse versie werkt ook: https://images.samsung.co...o-bloc-warranty-1.1.1.pdf
Een gebruiker van algemene voorwaarden moet zorgen dat de voorwaarden makkelijk beschikbaar zijn, anders gelden ze niet. Zelfs als de Engelse voorwaarden zouden gelden, lees ik daarin niet terug dat de verkoper nog moet bestaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:33

ManiacsHouse

Scheisse!

"MAW, ik heb een prima werkend toestel voor garantie opgestuurd, deze is niet meer te herstellen en daar moet ik het mee doen.
Ik krijg mijn werkende display niet meer terug want deze is gedemonteerd en defect geraakt of iets dergelijks. Geen geld terug, geen vervangend product en mijn eigen toestel kan ik ook naar fluiten."

Dit is wel een aparte. Ze slopen je nog werkende monitor. Vervolgens zeggen ze zoek het maar uit. En je krijgt je eigendom niet eens terug? Of mis ik hier iets?
Ik zou ze aansprakelijk stellen voor de toegebrachte schade en op z'n minst jouw eigendom terug zoals je het ze hebt aangeleverd.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:45

Yucon

*broem*

Het lijkt me een terechte vraag waarom ze met de suggestie van garantie aan de reparatie begonnen zijn als ze stellen dat het nog bestaan van de winkelier een voorwaarde voor garantie zou zijn. Even los van de vraag of die eis wel of niet terecht is.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 24-11-2022 07:28 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou mooi zijn als die voorwaarden voldoende zijn, anders:
Is de failliete zaak overgenomen? Misschien heb je dan wat aan de nieuwe eigenaar.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
Ik weet niet wat de monitor kost, en of je rechtsbijstand hebt. Maar ik zou daar even aankloppen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Dennism
fopjurist schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:27:
[...]

Een gebruiker van algemene voorwaarden moet zorgen dat de voorwaarden makkelijk beschikbaar zijn, anders gelden ze niet. Zelfs als de Engelse voorwaarden zouden gelden, lees ik daarin niet terug dat de verkoper nog moet bestaan.
Eens, mijn post was dan ook meer om aan te geven dat het enkel een issue lijkt te zijn met specifiek de NL talige PDF.

Wat ik wel verwacht, Samsung doet dit namelijk met alle producten die ik van ze het wel, is dat er mogelijk ook een boekje met deze garantie voorwaarden bij het product zit. Misschien dat TS dat even kan verifiëren.

Wat ik wel vreemd vind is dat Samsung het toestel wil achterhouden, tenzij ze deze al gecrediteerd hebben richting de verkoper, die dan op zijn beurt zou moeten crediteren naar TS. Dat is volgens mij namelijk wel de standaard procedure bij Samsung, dat ze zelf niet direct naar de eindklant crediteren in het geval dat reparatie niet mogelijk is, maar dat ze dat door de verkoper laten doen. Dat zal echter in dit specifieke geval lastig zijn als deze daadwerkelijk failiet is :/

[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 24-11-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 19:13

CaDje

Framedrops for life

Samsung neemt de garantie aanvraag aan via hun externe partij. Dan moeten ze het ook correct afhandelen, anders hadden ze namelijk meteen moeten aangeven dat je via de verkoper je garantie moet claimen (die dus niet meer bestaat).

Ik zou er op doorhameren dat Samsung nu je aanspreekpunt is omdat ze de garantie aanvraag aangenomen hebben.

Daarnaast, ook al zou de verkoper nog bestaan, die staat natuurlijk ook niet te springen om geld terug te geven voor een product dat totaal zonder zijn kennis voor garantie aan een externe partij aangeboden is.

[ Voor 23% gewijzigd door CaDje op 24-11-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt mij dat Samsung een garantieverplichting heeft aanvaard door de monitor te proberen te repareren. Het is dan niet relevant of ze die verplichting dan ook daadwerkelijk moesten aanvaarden. Ze hebben gekozen dat te doen en kunnen dan niet zomaar meer terug. Dat ze voor de reparatie een derde partij hebben ingeschakeld is verder niet relevant. Dat de monitor vervolgens niet te repareren bleek en de kosten dus hoger zijn dan gedacht, is dan hun probleem.

De TS heeft nooit het risico aanvaard dat de monitor bij een reparatiepoging verloren kan gaan, of de keuze gehad om de monitor terug te krijgen omdat er blijkbaar een risico was dat de monitor verloren gaat bij de reparatie, waardoor het mij logisch lijkt dat het de gevolgen van de foute reparatiepoging door Samsung moeten worden gedragen.

Wellicht heeft Samsung een overeenkomst met de leverancier, waarbij de leverancier de kosten van een vervanging moet betalen. Dit is echter geen overeenkomst waar de TS bij betrokken is. Doordat Samsung de garantieverplichting op zich genomen heeft is het aan Samsung om eventueel de kosten te verhalen. Wanneer dit niet mogelijk is door het faillissement van de leverancier, is dit het risico van Samsung. Dit is geen reden om de aanvaarde garantieverplichting richting de TS niet na te komen.

Ik zou bovenstaande melden in een brief/mail aan Samsung. Als ze dan alsnog weigeren om de monitor te vervangen zou ik melden dat je dan naar de kantonrechter stapt. Als ze dan alsnog weigeren, zou ik dat ook doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ludewig op 24-11-2022 10:01 ]

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iuigi
Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels via meerdere kanalen contact gehad met Samsung support..
De ene medewerker is coulanter en beter benaderbaar dan de ander.
Inmiddels lijkt er een kleine opening te zijn, ik heb na het antwoord van Samsung dat ik dikke pech heb gehad mijn ongenoegen geuit, en aangegeven hier niet mee akkoord te gaan.
Ik heb ze gewezen op de tekst van hun eigen website ''Als het product niet gerepareerd kan worden, doen wij ons uiterste best om je een alternatieve oplossing aan te bieden''
De oplossing van Samsung was om de creditering te weigeren, daarmee kreeg ik mijn display defect terug en, geen geld retour maar wel een factuur voor de onderzoeks kosten.

De volgende morgen werd ik benaderd n.a.v. deze berichten door iemand anders van support, met een andere insteek.
Ze gaan intern overleggen, en komen er daarna bij mij op terug.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:41
Ze zullen je tegemoet komen, door de onderzoekskosten kwijt te schelden.

Op zijn best zullen ze je aanvullend daarop nog een korting aan te bieden op een nieuwe monitor verwacht ik. Je hebt te maken met inkoop en verkoop prijzen, dus je hoeft niet te verwachten dat Samsung je volledig schadeloos zal stellen nu de partij die je aan had moeten spreken faiiliet is. Anderzijds lijkt mij dat er niets op tegen is om het bedrag dat anders naar de winkel zou gaan, in dit geval nu in de vorm van korting op een nieuw product aan jou aan te bieden. Daarbij kan het kopen van een nieuwe monitor elders nog best goedkoper zijn dan hem kopen via Samsung voor de adviesprijs-korting.

Reken dus niet op gouden bergen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:09
Zal je een beetje helpen .. voor mij dus nooit en te nimmer een Samsung in huis, al is het al vanwege dit soort praktijken.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:35
Dit kan natuurlijk niet. Je stuurt een werkende monitor op en je krijgt niks terug. Het is repareren of terugsturen, wat de voorwaarden ook zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:01
Samsung en service is echt dramatisch slecht. Voor mij ook nooit meer. Tablet van 700 euro na 1 week defect omdat deze uit de orginele hoes is gevallen. Had al een klacht ingediend en filmpje gemaakt. Daarna viel ie stuk uit de hoes. Nooit een oplossing voor gekomen.

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik heb altijd geleerd: Iets slopen is betalen. Blijkbaar denken ze daar bij Samsung anders over.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Iuigi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:39:
Ze gaan intern overleggen, en komen er daarna bij mij op terug.
Het is van belang om je te realiseren dat er naast de koopovereenkomst een aparte commerciële garantieovereenkomst lijkt te bestaan op basis waarvan de fabrikant moet nakomen. Zie art. 6:230g aanhef en onder k BW:
k. commerciële garantie: iedere verbintenis van de handelaar of een producent om, naast de wettelijke verplichting om een zaak te leveren die voldoet aan de overeenkomst, de consument de betaalde prijs terug te betalen of de zaken op enigerlei wijze te vervangen, herstellen of onderhouden, wanneer die niet voldoen aan specificaties of aan enige andere vereisten die geen verband houden met de hiervoor genoemde wettelijke verplichting, die vermeld zijn in de garantieverklaring of in de desbetreffende reclameboodschappen op het moment van of vóór het sluiten van de overeenkomst;
De fabrikant stelt kort samengevat dat je de koopovereenkomst moet ontbinden via de curator als er een curator is benoemd. Maar bij een gemiddeld faillissement hoef je meestal niet te rekenen op uitbetaling van een concurrente vordering, omdat bijvoorbeeld eerst de Belastingdienst moet worden betaald.

De nakoming van een commerciële garantieovereenkomst staat los van de koopovereenkomst. In een van de reacties hierboven is verwezen naar een tekst op de website dat je recht hebt op vervanging als reparatie niet mogelijk is onder de commerciële garantieovereenkomst. Dat doet uiteraard ook het meeste recht aan de geboden commerciële garantie.

Los van de commerciële garantieovereenkomst kan het ook zijn dat de verkoper aansprakelijk is ongeacht de aanleiding omdat het bedrijf bijvoorbeeld een vof of eenmanszaak was of omdat die simpelweg uit de KvK is uitgeschreven.

Heb je de verkoper overigens opgezocht in het insolventieregister? Bij voorkeur met KvK nummer (eenduidig).

https://www.rechtspraak.n.../Insolventieregister.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iuigi
Korte update,
Ik heb vanuit Samsung een GRMS nummer gekregen, en daarmee zou ik naar een dealer toe moeten gaan.
De andere dealer moet dat nummer intoetsen en daarmee zouden de kosten voor vervanging voor de rekening van Samsung komen.

Helaas hebben de eerste 2 winkels die ik heb benaderd het verzoek geweigerd omdat het product niet bij hun is aangeschaft.

Maar weer op zoek…

[ Voor 4% gewijzigd door Iuigi op 29-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ze kunnen de kosten van de monitor verhalen op Samsung zelf dus of het nu wel of niet bij hun gekocht is moet niet uitmaken.
Integendeel kan ze zelfs een tevreden klant opleveren maar ja klantenservice staat de laatste jaren niet echt hoog in het vaandel.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zou de fabrikant hiermee confronteren en vragen bij welke winkel je terecht kunt. De fabrikant is verantwoordelijk voor een goede afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
fopjurist schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:47:
Ik zou de fabrikant hiermee confronteren en vragen bij welke winkel je terecht kunt. De fabrikant is verantwoordelijk voor een goede afhandeling.
Dit heb ik zojuist gedaan. Iedere dealer die ik benader geeft aan niets te kunnen met het nummer wat Samsung mij heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Top tips van MrMonkE:

1 - Benader ze openbaar via Twitter

2 - Zoek hoge-pipo contact gegevens en leg netjes uit wat het probleem is en val die ermee lastig. (Had een keer een CEO email in de VS gevonden, binnen uur teruggebeld door zijn secretaresse en ge-fixed . Na weken heen en weer mailen met medewerkers in zijn organisatie) (In jou geval zou ik voor Samsung.nl gaan)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
MrMonkE schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:25:
Top tips van MrMonkE:

1 - Benader ze openbaar via Twitter

2 - Zoek hoge-pipo contact gegevens en leg netjes uit wat het probleem is en val die ermee lastig. (Had een keer een CEO email in de VS gevonden, binnen uur teruggebeld door zijn secretaresse en ge-fixed . Na weken heen en weer mailen met medewerkers in zijn organisatie) (In jou geval zou ik voor Samsung.nl gaan)
Dit is de volgende stap, ik wacht nog even het bericht af vanuit samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Iuigi schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:01:
[...]
Dit is de volgende stap, ik wacht nog even het bericht af vanuit samsung.
Er staat onderaan op hun website 'Email de CEO'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Zojuist reactie gehad vanuit Samsung, ik moest het verhaal maar uit leggen en op de mail zetten, zucht....
Real schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:29:
[...]

Er staat onderaan op hun website 'Email de CEO'.
Dan moet ik mijn mail vertalen naar het engels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:03:
Samsung en service is echt dramatisch slecht. Voor mij ook nooit meer. Tablet van 700 euro na 1 week defect omdat deze uit de orginele hoes is gevallen. Had al een klacht ingediend en filmpje gemaakt. Daarna viel ie stuk uit de hoes. Nooit een oplossing voor gekomen.
Ik vind van niet, wij gebruiken zakelijk voor zo'n 100+ tablets in het bedrijf en maken gebruik van de Samsung Service wanneer er een defect is. Ze komen de tablet hier letterlijk aan mijn bureau ophalen en vaak binnen 3 werkdagen ligt die gefixt en wel weer op mijn bureau. Allemaal voor 0euro indien het in de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 20:30

M2M

medicijnman

Had de originele shop geen thuiswinkelwaarborg waar nog op terug te vallen is?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:01
targaryanwolf schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:09:
[...]

Ik vind van niet, wij gebruiken zakelijk voor zo'n 100+ tablets in het bedrijf en maken gebruik van de Samsung Service wanneer er een defect is. Ze komen de tablet hier letterlijk aan mijn bureau ophalen en vaak binnen 3 werkdagen ligt die gefixt en wel weer op mijn bureau. Allemaal voor 0euro indien het in de garantie valt.
Maar dan heb je vast een ander support contract dan wat ik als consument heb? Want bellen gaat heel slecht en je wordt naar online WhatsApp doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:29:
[...]

Maar dan heb je vast een ander support contract dan wat ik als consument heb? Want bellen gaat heel slecht en je wordt naar online WhatsApp doorverwezen.
Nee hebben we niet, valt gewoon onder de standaard garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Binnen 5 dagen wordt ik benaderd met een oplossing. Nu ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Ik heb nog geen reactie gehad van Samsung. PostNL stond wel ineens voor de deur vandaag, met mijn oude beeldscherm, ongerepareerd. Dit lijkt me ook nog niet de oplossing, maar ik heb in ieder geval terug wat van mij is.
Nu nog afwachten op reactie van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Iuigi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:16:
Ik heb nog geen reactie gehad van Samsung. PostNL stond wel ineens voor de deur vandaag, met mijn oude beeldscherm, ongerepareerd. Dit lijkt me ook nog niet de oplossing, maar ik heb in ieder geval terug wat van mij is.
Nu nog afwachten op reactie van Samsung.
En dit is ook in de staat zoals je hem hebt verzonden? Eerder gaf je namelijk volgens mij aan dat ze het scherm niet konden retourneren omdat er verdere schade zou zijn ontstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iuigi
Dennism schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:22:
[...]

En dit is ook in de staat zoals je hem hebt verzonden? Eerder gaf je namelijk volgens mij aan dat ze het scherm niet konden retourneren omdat er verdere schade zou zijn ontstaan.
In exact dezelfde staat als verzonden inderdaad. In eerdere mails vanuit het reparatie centrum is er aangegeven dat het scherm defect is geraakt met demonteren, en dat het lcd paneel vervangen moet worden.
Wellicht dat dat de reden is dat Samsung aangeeft dat de materialen niet voorhanden zijn, en daarom niet te herstellen is.

Ik weet het ook niet meer, ik wacht nog rustig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ik zou niet afwachten maar ze confronteren met het feit dat hun verhaal niet klopt met de staat van de terug ontvangen monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Nou, zojuist een bericht gehad van Samsung.
Nogmaals de deksel op mijn neus.
Samsung doet niets, geen geld retour, geen reparatie en geen vervangend display.
Het schijnt dat ''mijn'' leverancier dit toestel vanuit Samsung Zweden heeft aangekocht, en daarom kan Samsung Benelux niets doen.
Heb ik hier iets mee te maken? Heeft het zin om hier nog verder mee te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Iuigi schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:43:
Nou, zojuist een bericht gehad van Samsung.
Nogmaals de deksel op mijn neus.
Samsung doet niets, geen geld retour, geen reparatie en geen vervangend display.
Het schijnt dat ''mijn'' leverancier dit toestel vanuit Samsung Zweden heeft aangekocht, en daarom kan Samsung Benelux niets doen.
Heb ik hier iets mee te maken? Heeft het zin om hier nog verder mee te gaan?
Op de garantiepagina staat dat er drie criteria zijn om in aanmerking te komen voor reparatie of vervanging: het product moet binnen de EU zijn aangeschaft, je moet het aankoopbewijs hebben, en het mag geen gebruiksschade zijn. Je voldoet aan die criteria. Als je op "IT" klikt, verschijnt er nog een stukjke tekst met Garantiebeleid met daarin:
Samsung biedt een beperkte fabrieksgarantie aan eindgebruikers van producten die door Samsung binnen de Europese Economische Ruimte (EER) of in Zwitserland (hieronder samen aangeduid als "Europa") op de markt zijn gebracht en door de eindgebruiker in Europa worden aangeschaft. Eindgebruikers kunnen in heel Europa aanspraak maken op garantie.
Dus ja, ik zou hier zeker mee verder gaan.

Wel staat er een uitzondering voor het geval de monitor niet in Nederland te koop is geweest, maar de Odyssey G7 kun je wel in Nederland kopen:
Producten die in het buitenland zijn gekocht en die niet in jouw land te koop zijn, komen mogelijk in aanmerking voor reparatie, na verificatie, in jouw land.

Als het product kan worden gerepareerd, kun je de geschatte kosten en de verwachte reparatietijd opvragen bij een erkend servicecentrum of bij onze klantenservice. Voor deze producten is de reparatietijd mogelijk langer dan normaal.

In sommige gevallen komt het product mogelijk niet in aanmerking voor reparatie:
- Als het benodigde onderdeel erg groot is, zoals een tv-scherm of een koelkastdeur.
- Als het onderdeel niet beschikbaar is (bijvoorbeeld als het product niet meer in productie is).
- Als de productspecificatie aanzienlijk verschilt van de producten die momenteel in jouw land te koop zijn.
- Als de serviceomgeving (bijvoorbeeld bandbreedte of spanning) op het product anders is dan die in jouw eigen land.

[ Voor 47% gewijzigd door fopjurist op 09-12-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
fopjurist schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:13:
[...]

Op de garantiepagina staat dat er drie criteria zijn om in aanmerking te komen voor reparatie of vervanging: het product moet binnen de EU zijn aangeschaft, je moet het aankoopbewijs hebben, en het mag geen gebruiksschade zijn. Je voldoet aan die criteria. Als je op "IT" klikt, verschijnt er nog een stukjke tekst met Garantiebeleid met daarin:

[...]

Dus ja, ik zou hier zeker mee verder gaan.

Wel staat er een uitzondering voor het geval de monitor niet in Nederland te koop is geweest, maar de Odyssey G7 kun je wel in Nederland kopen:

[...]
Ik heb wederom telefonisch contact gehad, het is heel simpel, Samsung Nederland gaat mij niet helpen. Geen twijfel mogelijk, geen gemaar. Als ik iets wil moet ik het maar met Samsung Zweden regelen, misschien kunnen ze het daar repareren.

Ik voel er weinig voor om het ding naar Zweden op te sturen, en van daaruit dan hetzelfde bericht te gaan krijgen, aangezien ik daar net zo makkelijk gewoon weer naar Samsung NL wordt doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoals al eerder gezegd, zoek samsung op de social media op en ga daar 'klagen'
Helaas is dat wel de manier waarop het regelmatig moet anno 2022.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
ZeRoC00L schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:49:
Zoals al eerder gezegd, zoek samsung op de social media op en ga daar 'klagen'
Helaas is dat wel de manier waarop het regelmatig moet anno 2022.
Ben ik mee bezig as we speak. Inmiddels heb ik via de consumentenbond het advies gehad om mijn klacht op het klachtenkompas te plaatsen, ook dit is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Iuigi schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:00:
[...]

Ik heb wederom telefonisch contact gehad, het is heel simpel, Samsung Nederland gaat mij niet helpen. Geen twijfel mogelijk, geen gemaar. Als ik iets wil moet ik het maar met Samsung Zweden regelen, misschien kunnen ze het daar repareren.

Ik voel er weinig voor om het ding naar Zweden op te sturen, en van daaruit dan hetzelfde bericht te gaan krijgen, aangezien ik daar net zo makkelijk gewoon weer naar Samsung NL wordt doorverwezen.
Misschien eens 'out of the box' kijken en eens een balletje opgooien bij Samsung Zweden, misschien brengt dat het proces aan het rollen, zonder het uiteraard op te sturen, dat zou ik ook niet direct doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 09-12-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Heb je eigenlijk nog de oorspronkelijke garantieverklaringen van de fabrikant?

Dat zijn van vaak briefjes met 'X jaar garantie' of 'Registreer nu om X jaar garantie te krijgen'. Soms zijn het ook van die kleine opgevouwen briefjes die je uit kunt vouwen tot A3 formaat. Of gewoon een A4 met een duidelijke garantieverklaring en voorwaarden.

Heb je deze verklaring niet meer? Dan kun je op grond van art. 7:6a lid 3 BW (oud) de garantie-informatie opvragen. In lid 3 staat niet specifiek bepaald bij wie je die informatie kan opvragen, maar de garantie is een verbintenis met de fabrikant en daaruit volgt dat je die informatie dus ook of juist bij de fabrikant kan opvragen, bijvoorbeeld door een kopie van de factuur te verstrekken. Dat staat overigens ook duidelijk in de MvT bij art. 7:6a lid 3 BW (oud). De informatie moet op een 'duurzame gegevensdrager' worden verstrekt, wat zoveel betekent dat je de informatie langere tijd ongewijzigd moet kunnen raadplegen. Bijvoorbeeld via een email, maar email werd begin 2000 nog niet wijdverbreid gebruikt blijkens de MvT:
De koper kan verlangen dat de in lid 2 bedoelde gegevens hem worden verstrekt, waarbij de garant ervoor kan kiezen dit schriftelijk, danwel op een andere voor de koper ter beschikking staande en voor hem toegankelijke duurzame gegevensdrager te doen. Het is van belang deze keus aan de garant te laten, bijvoorbeeld voor de situatie dat de koop via internet is gesloten en schriftelijke informatieverschaffing te knellend kan zijn. Bij de vraag wat onder een duurzame gegevensdrager moet worden verstaan kan aansluiting worden gezocht bij artikel 2, onderdeel f, van het gewijzigd voorstel van de Commissie voor een richtlijn van het Europees Parlement en de Raad betreffende de «verkoop op afstand van financiële diensten aan consumenten en tot wijziging van de richtlijnen 97/7/EG en 98/27/EG». Hierin wordt het begrip «duurzame drager» omschreven als «elk hulpmiddel dat de consument in staat stelt om persoonlijk en specifiek aan hem gerichte informatie op te slaan, met name computerdiskettes, cd-rom en de harde schijf van de computer van de consument voor de opslag van electronische boodschappen». De garant die er voor kiest de betreffende gegevens op een duurzame gegevensdrager te verstrekken doet er verstandig aan zich ervan te vergewissen of de koper over een computer beschikt in welk geval hij de gegevens op een computerdiskette of cd-rom kan verstrekken, mits de computer dit kan lezen. Beschikt de koper tevens over een e-mail-adres, dan kan de garant de gegevens electronisch aan hem verzenden, waarbij de garant er verstandig aan doet de koper erop te attenderen deze gegevens op de harde schijf op te slaan.
Kamerstukken II 2000/01, 27809, nr. 3, p. 17

Staat in die informatie door welk bedrijf de garantie verstrekt? Een Nederlandse vestiging zoals een BV of een vestiging buiten Nederland met een daar geldende rechtsvorm?

Indien buiten Nederland: welk land? Dit is denk ik relevant voor je positie.

Let op dat art. 7:6a BW sinds eind april is gewijzigd. Omdat je de monitor voor eind april hebt gekocht moet je de vorige versie hanteren, geldig vanaf 2003. Je verwijst naar die versie door 'art. 7:6a BW (oud)' te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iuigi
Ik heb vorige week maandag na een klacht te hebben ingediend via de Consumenten bond een mail gehad van Samsung Special care.

Ze hebben mij gevraagd om de aankoop factuur te versturen, dit heb ik natuurlijk gedaan.
Ze hebben me bedankt en zouden binnen één werkdag reageren.

Inmiddels alweer 8 dagen radio stilte…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 15:54
Iuigi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:31:
Ik heb vorige week maandag na een klacht te hebben ingediend via de Consumenten bond een mail gehad van Samsung Special care.

Ze hebben mij gevraagd om de aankoop factuur te versturen, dit heb ik natuurlijk gedaan.
Ze hebben me bedankt en zouden binnen één werkdag reageren.

Inmiddels alweer 8 dagen radio stilte…
en dat is al een week zo?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Iuigi
Ik heb na ruim 14 dagen gisteren een aanbod gekregen en deze heb ik geaccepteerd.

Ze zullen mij een vervangende, nieuwe monitor opsturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iuigi
Iuigi schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:39:
Ik heb na ruim 14 dagen gisteren een aanbod gekregen en deze heb ik geaccepteerd.

Ze zullen mij een vervangende, nieuwe monitor opsturen.
Korte update; ik heb nog geen vervangend beeldscherm mogen ontvangen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Iuigi schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Korte update; ik heb nog geen vervangend beeldscherm mogen ontvangen…
Als je dat nog niet hebt gedaan is het tijd om een redelijke termijn te stellen waarbinnen de monitor geleverd moet worden, en daarna actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 22:05
Al de nieuwe monitor binnen gekregen?

Zoniet stel ze een termijn op van 7 dagen anders ga je juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Evertt schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:18:
Al de nieuwe monitor binnen gekregen?

Zoniet stel ze een termijn op van 7 dagen anders ga je juridische stappen ondernemen.
Nog niet. Ik heb wel vorige week plots een verzend bevestiging gekregen voor levering aanstaande dinsdag.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Iuigi
En zojuist bezorgd. Iedereen bedankt voor de input en het advies, opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:27
Iuigi schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:24:
En zojuist bezorgd. Iedereen bedankt voor de input en het advies, opgelost!!
Heel fijn dat het opgelost is en goedgekomen.

@fopjurist je kunt weer een klein success je toevoegen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Lion op 24-01-2023 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Sir_Lion schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:47:
[...]

@fopjurist je kunt weer een klein success je toevoegen ;)
Mijn signature zat al een tijdje vol (de bbcode ging over de 256 tekens). Ik heb er maar een aparte pagina van gemaakt ;)

Pagina: 1