Blijkbaar dus niet compatible, of iets verkeerd ingesteld. Logs worden idd standaard niet weggeschreven, maar je kan dat natuurlijk wel even aanzetten zodat je zelf wat wijzer wordt.

• /var/log/auth.log toont niets
• /var/log/secure bestaat niet
Het is het een of het ander, auth.log bij Debian based systemen, secure voor RHEL en derivaten.

Maar er moet ergens iets te vinden zijn over je verbindingspoging.
• Putty verbind wel met andere (externe) servers
Dat zegt niets over de server waar je problemen mee hebt. Als jij elke dag in de file staat betekend het niet dat ik ook vast sta, zeker als ik heel ergens anders heen ga.

• Putty sessies clearen heeft geen effect
• Putty opnieuw installeren ook niet
Niet heel gek dat het niet werkt, zeker als je dezelfde versie weer installeert. Daarom is het zo fijn om logs te hebben.
Zou je verwachten, maar niet elke client is daar heel duidelijk in. Zoals ik eerder zei, heb eens met een server verbinding proberen te maken die een oudere ssh server draaide en dat gaf niet zo heel duidelijk aan waarom ik geen verbinding kon maken. Pas toen ik 'ssh -vv' gebruikte, zag ik het.
Aan de foutmelding te zien is het een netwerkprobleem

Wellicht naast de Windows-firewall een antivirusprogramma die ook weer een eigen firewall heeft ofzo?
Als het een netwerkprobleem zou zijn door anti-virus oid zou je eerder een timeout verwachten of connection denied, niet permission denied. Nu lijkt het eerder of er vooraf ingevulde credentials gebruikt worden die niet kloppen. En dat al voordat er een shell wordt getoond. Ik ken putty namelijk dat als je niets speciaals hebt ingesteld, het om een gebruiker en wachtwoord vraagt. Maar dat is niet in het plaatje te zien, er wordt nergens om gevraagd maar direct de deur dicht gegooid zeg maar.