Toekomstbestendige laptop met goede bouwkwaliteit (max 1500)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
nieuw thread met betere titel gemaakt

[ Voor 100% gewijzigd door schaatsmeneer op 24-11-2022 01:17 . Reden: nieuw thread met betere titel ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Tip voor als je voor Lenovo zou willen gaan... Vaak krijg je via de chat nog extra korting of extra garantie voor een zachtere prijs erbij.

Ik heb nu zelf een systeem samengesteld (Ideapad Pro Ryzen 7 6800H met 16" 2,5k 120Hz scherm) en daar het besturingssysteem op weg gelaten. Dit scheelt ook meteen €100,- en voor €13,- heb je een licentie van Windows Pro. Voor dat verschil kan ik mooi een Ryzen 7 6800H nemen ipv een Ryzen 5 6600H 😁 Heb hem nog niet definitief besteld, maar heb een offerte in de email die tot vrijdag geldig is.

Bovendien heb je dan een schone installatie lijkt me en niet alle crapware van Lenovo, hoewel de hoeveelheid ook nog wel eens veel erger is geweest 😉

Ik had overigens in eerste instantie de I5-12500H welke misschien nóg wel iets beter is dan de 6800H op de iGPU na, maar daarvan maakte de fan echt veel herrie. Al na 2 minuten draaien maakte hij net zoveel lawaai als een Acer Nitro 5 met dezelfde processor én RTX3060.
Ik denk dat dat een fabricagefout is geweest, maar dat heeft me wel doen besluiten om waarschijnlijk voor de Ryzen te gaan.

Ik vind de Lenovo er wel degelijk uitzien, zeker met de metalen behuizing ook en hij ziet er ook echt mooi uit met dunne bezels en nette geïntegreerde webcam bovenin. De 16" weegt maar 1.9 kg dus 14" zal helemaal ideaal zijn om mee te nemen.

Succes met de koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lees je vooral in via reviews van eindgebruikers over de koeling van de laptops. Niks zo irritant dan als je een tweakers.net met advertenties inlaad dat je op de achtergrond flink geblaas hoort van je laptopkoeling.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Dank voor de reacties! @onnaj denk jij dat de i7 die ik geselecteerd heb een goede keuze is? Of is dat overkill voor mijn gebruik?