Frogmen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:05:
Maak eens een tekening van je netwerk en hoe het allemaal is aangesloten benoem de componenten die je hebt. Dat zal waarschijnlijk het allemaal wat duidelijker maken. Gaat het misschien om een studentenhuis?
Dit is hoe ons huidige netwerk eruit ziet met de groot verbruikers van de wifi (met als extra de lampen). Alles dat direct op het router aangesloten zit met uitzondering van de wifi extender werkt meestal naar behoren maar valt alsnog regelmatig uit. Naarmate we bij de switch komen is het wat lastiger te doen nu heb ik vandaag de nieuwe switch binnen gekregen (hiervoor 8 poort gehad managed) deze werkt tot dusver beter maar krijgt nog altijd niet het volledige signaal vanaf de router binnen.
Nu zie ik vaker voorbij komen dat je de router nu als standaard alleen kan gebruiken en de tmobile modem/router hierbij kan verwijderen of als tussenstop gebruiken als een soort vertaler voor de router.
de 12 poort switch is nu nog niet in volledig gebruik maar we moeten nog wat extra kabels leggen. de kabel die nu naar de playstation 4 loopt doormiddel van de extender gaat er tussen uit hier komt dan ook een aparte kabel vanaf de switch naar de playstation 4 naartoe.
hezelfde geld voor de 2 televisies die nu op het wifi netwerk zijn aangesloten deze moeten ook een aparte kabel krijgen
(alle kabels die er liggen en er nog komen zijn cat6)
Nu is het netwerk opgedeeld in de 2 verschillende frequenties van 2.4 en 5.0ghz. Dit met betrekking tot de smart thermostaat en de smart lampen (niet die van hue) deze zijn alleen werkend op een 2.4ghz netwerk.
de playstation 5 die momenteel aangesloten zit op de switch die kabel werktte niet toen deze op de vorige switch van 8 poorten zat. Momenteel werkt deze ook niet op de 12 poort switch. Maar zodra ik deze kabel omwissel met degene van de computer werkt deze wel en als ik dan vervolgens de kabel die in het origineel naar de playstation 5 ging in de computer doe heeft de computer geen verbinding.
dan zou je zeggen dit ligt aan de switch. Dacht ik in eerste stantie ook vandaar dus dat ik gisteravond de nieuwe 12 poort switch heb besteld en deze heb aangesloten. Dit heeft het probleem echter niet verholpen.
de televisie box die nu direct op de router aangesloten zitten heeft regelmatig last van verbindingsproblemen. nu hebben we deze kabel ook getest is er niks aan de hand met deze kabel. zodra de box op een andere kabel wordt aangesloten maakt deze nog geen tot slecht verbinding wat je dus zou laten denken dat het dus de box zelf is. Echter blijkt dit (althans volgens de t-mobile klantenservice en hun technische dienst) niet het geval en ligt het probleem ergens anders. Momenteel weten ze nog altijd niet waar het probleem zich bevindt.
daarbij om het af tesluiten valt dit niet onder een studentenhuis. Ik en mijn vader zijn naar oplossingen hiervoor opzoek. daarbij wonen we hier met een totaal van 4 mensen