Na zowat 10 jaar wil ik een nieuwe PC bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal gebruikt worden voor algemene office-toepassingen en vooral voor foto- en videobewerking. Video bewerking gaat NIET over 4K. Fotobewerking met RAW pictures. Verder veel gebruik van toepassingen voor affiche-ontwerp, flyers, ... m.b.v. Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou graag budget rond 1500€ behouden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur is reeds aanwezig en wil ik behouden (keyb/muis/2 screens/external DVD/...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel GEEN games. Onduidelijk voor mij wat ik nodig zou hebben voor grafische kaart ja/nee. Wil vooral een stabiel systeem hebben waarbij PCU, moederbord en geheugen goed op mekaar is afgestemd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar systeem met AMD Ryzen CPU maar is geen ABSOLUTE must.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performant systeem dat stabiel draait en waar ik weer jaren mee vertrokken ben. Eventueel met mogelijkheid om wat te kunnen upgraden na een 5-tal jaar om dan weer verder te kunnen voor mijn gebruik.
Ga je overklokken?
Denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Enerzijds: wat is beste dat ik voor dit budget kan hebben? Anderzijds: kan het budget omlaag voor wat ik wil (gebruik). Heb hier een voorstel. Volstaat dit? Kan of moet ik beter overstappen op enkele andere componenten?/i]
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze PC zal gebruikt worden voor algemene office-toepassingen en vooral voor foto- en videobewerking. Video bewerking gaat NIET over 4K. Fotobewerking met RAW pictures. Verder veel gebruik van toepassingen voor affiche-ontwerp, flyers, ... m.b.v. Illustrator.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zou graag budget rond 1500€ behouden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rand apparatuur is reeds aanwezig en wil ik behouden (keyb/muis/2 screens/external DVD/...).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel GEEN games. Onduidelijk voor mij wat ik nodig zou hebben voor grafische kaart ja/nee. Wil vooral een stabiel systeem hebben waarbij PCU, moederbord en geheugen goed op mekaar is afgestemd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar systeem met AMD Ryzen CPU maar is geen ABSOLUTE must.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performant systeem dat stabiel draait en waar ik weer jaren mee vertrokken ben. Eventueel met mogelijkheid om wat te kunnen upgraden na een 5-tal jaar om dan weer verder te kunnen voor mijn gebruik.
Ga je overklokken?
Denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Enerzijds: wat is beste dat ik voor dit budget kan hebben? Anderzijds: kan het budget omlaag voor wat ik wil (gebruik). Heb hier een voorstel. Volstaat dit? Kan of moet ik beter overstappen op enkele andere componenten?/i]
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 265,50 | € 265,50 |
1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 229,- | € 229,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X | € 279,- | € 279,- |
2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 7200rpm), 2TB | € 50,64 | € 101,28 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart | € 79,- | € 79,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x (2021) Zwart | € 100,55 | € 100,55 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 104,90 | € 104,90 |
Totaal | € 1.304,03 |