Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 09:25
Ons huis is van 2007 met vloerverwarming in de woonkamer. Voor verwarming en warm water hebben we een CV ketel. De bovenverdiepingen worden nauwelijks verwarmd, behalve een werkkamer en studiekamer. Die verwarmen we met 2 Haier Pearl airco's van elk 2.5kw.
We hebben wel 28 zonnepanelen maar geen groot overschot ivm een EV. Per 1 dec over op dynamische tarieven.

Aangezien hybride warmtepompen nauwlijks te leveren zijn ovewegen we ook een arico in de woonkamer te plaatsen als bijverwarming. Deze zou dan bijvoorbeeld snachts kunnen draaien als de stroomtarieven laag zijn e CV/vloerverwarming willen we blijven gebruiken als het vriest

Onze woonkamer is circa 125m3. Kan ik dan beter een 3.5KW of een 5KW airco nemen? De airco zou boven de bank moeten worden geplaatst en ik wil daarom een model dat stil is en goed kan moduleren.De Haier's maken best veel lawaai vind ik, ondanks dat ze 'maar' 19db zouden doen in de laagste stand.

Welk merk/model zouden jullie aanraden?

Alle reacties

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14

de Peer

under peer review

Misschien goed om dit in het airco-topic te vragen?

als bijverwarming is 3,5 kW voldoende

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 22-11-2022 16:50 ]

• Apolopo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-11 09:25
ok, dank je. Ik plaats hem daar.