Een omgeving die niet stuk gaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik word helemaal gek, het is al sinds de tweede keer dat mijn geheugen stuk is. Het jaar daarvoor was het ook al.

De vorige keer was het moederbord kapot, en nu twijfel ik wederom of het moederbord + geheugen weer beide stuk zijn. Het lijkt ook allemaal kort bij de garantie-periode, terwijl ik gewoon van A-merken koop en er zuinig mee ben. Het staat gewoon in een hoek, gebeurt verder niets mee, maar toch gaat het allemaal stuk :(

Ik ben aan het twijfelen om over te stappen op volledige systemen i.p.v. zelfbouw.
Gamen doe ik op mijn XBSO, en 'sleutelen' doe ik al jaren niet meer.

Mijn gedachte/gedroomde oplossingen:
- Synology voor opslag/NAS
- Apple Macbook Air/Pro i.p.v. desktop PC

Het kost alleen ontzettend veel geld, de Synlogy's beginnen bijvoorbeeld vanaf +500 euro.
Bij Apple zit je rond de 2000 euro.

In deze dure tijden, vind ik dat nogal moeilijk, al ben ik gewoon klaar met hardware dat steeds stuk gaat en heb ik de tijd van het sleutelen echt gehad.

Vragen:
- Doet Apple mee met BF? Hetzelfde geld voor Synology.
- Tech. die ik draai zijn: Docker (nginx, PHP, TS/JS, MariaDB, ES, ..), VSCode, etc. de Synology zal dit waarschijnlijk niet trekken, zijn er andere oplossingen? Zoals een HDD-closure dat ik op mijn desktop kan zetten, aansluiten op de MB en geen gedoe heb met geluid, etc? Of kan ik de Synology een boost in performance geven?

Thanks!