Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen energiecompensatie ontvangen van NieuweStroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anton-007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-03 08:44
Uiterlijk 21 november zou ik de energiecompensatie ontvangen. Uiterlijk.

Ik ben jaren particulier klant, staat aangemeld als particulier en heb een koopwoning.
Ik kan er slecht tegen als men hun beloftes niet nakomen, andersom 1 dag te laat en de sommatie-brieven zijn al verstuurd.

Daarom vroeg ik mezelf af of er nog meer mensen waren die geen energiecompensatie hebben ontvangen van NieuweStroom.

Zie onderstaand bericht die op hun homepage staat.

NieuweStroom garandeert opvolging steunmaatregelen overheid.

Zijn wij op 1 november je leverancier voor stroom, dan ontvang je de energiecompensatie van 190 euro uiterlijk 21 november als uitbetaling op je bankrekening. De compensatie geldt voor Kleinverbruik stroom aansluitingen

Alle reacties

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23:06
Geen ervaring mee maar waarom bel je ze niet even?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:03
Heb je ze al gebeld?

Wellicht dat ze wat later zijn door drukte?

• Anton-007
NieuweStroom staat/is erom bekend/berucht zeeeer slecht bereikbaar te zijn.

Telefoonnummer doen ze niet aan.
Ze werken met contactformulieren, wat serieus weken maar ook maanden kan duren voor een antwoord :(

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Anton-007 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:39:

Ze werken met contactformulieren, wat serieus weken maar ook maanden kan duren voor een antwoord :(
Waarom blijf je bij deze leverancier als je dit al wist?

Hebben ze ook geen social media account die je kan aanspreken?

[ Voor 7% gewijzigd door Agent47 op 22-11-2022 13:41 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-11 09:10
het is maar net hoeveel tijd je die 190 euro waard is. maar je weet nu hoe ze zijn. eerst volgende optie die je krijgt zou ik lekker overstappen als dit soort dingen je veel waard zijn.

Vattenfall heeft netjes optijd betaald en ik verwacht het zelfde in December.
Eingenlijk persoonlijk nooit gezeik met ze gehad.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:42

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Anton-007 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:39:

Stap 1:
Ga naar KVK.nl en voer het KVK-nummer van "NieuweStroom" in in het zoekveld

Stap 2:
Je ziet dat het bedrijf eigenlijk "Slim met Energie BV" heet

Stap 3:
Koop voor een paar euro het uittreksel

Stap 4:
Daar staat het telefoonnummer op (is verplicht)

Stap 5:
Bel ze, en geef aan dat je blijft bellen tot het is opgelost.

Optioneel: Stap 6:
Schrijf ze aangetekend aan en vorder de kosten voor het uittreksel en de aangetekende brief terug, want jammer voor ze dat ze liever niet telefonisch bereikbaar zijn, jij hebt gewoon recht op die 190 pieken.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 08:20
Of wacht gewoon even een paar dagen, voor het geval ze tóch te optimistisch waren met hun belofte. Niet netjes en ik snap zeker je punt van "de andere kant op", maar om je nu na 1 dag al zo op te winden...

On a positive note: bij mijn bank kan ik (beperkt) vooruit kijken. Misschien zie je daar al een geplande betaalopdracht staan die alleen nog niet uitgevoerd is?

• Anton-007
Bedankt allen voor de reacties.

Overstappen is geen optie nu met de extreem hoge prijzen. Maar zodra dit loont doe ik het zeker!

Ik heb idd gekeken naar beperkt vooruit kijken, zag daar niks staan helaas.

Ik geef ze nog een week voordat ik de 6 stappen hierboven ga uitvoeren. 👍
Ondertussen kijk ik even of ze een social hebben.

• Anton-007
Even een kick omhoog. Nog steeds geen 190 ontvangen van November.

Zijn er mensen die bij NieuweStroom zitten en ook hun 190 niet hebben gehad?
Ik heb contact gelegd en wacht hun reactie af, maar vroeg me af of ik de enige was of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Alvast bedankt.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:35
Ik zit ook bij NieuweStroom maar heb de 190,- wel netjes ontvangen van ze op 18 november.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52
Anton-007 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:11:
Even een kick omhoog. Nog steeds geen 190 ontvangen van November.

Zijn er mensen die bij NieuweStroom zitten en ook hun 190 niet hebben gehad?
Ik heb contact gelegd en wacht hun reactie af, maar vroeg me af of ik de enige was of er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Alvast bedankt.
Is het niet verrekend met je maandbedrag, die 190 die ik bv kreeg is een deel de factuur van betaald en de rest op me rekening, zit wel bij essent en heb nog een vast contract tot 2024 dus lage maandlasten.

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:24
Ik betaalde vroeger met een andere rekening (prive). Dit heb ik later omgezet (eo rekening). Mijn 190 euro werd vervolgens op mijn oude prive rekening gestort. wellicht dat ze dat hier ook hebben gedaan?

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 11:29

basvn

Breezand - NHN

Over de werking van de energiecompensatie van 190 euro heb je inmiddels per mail bericht ontvangen als je daarvoor in aanmerking komt. De compensatie geldt voor Kleinverbruik stroom aansluitingen. Het gebouw moet wel bedoeld zijn om te wonen of werken. Lees hier alle info van Rijksoverheid.
De werkwijze staat niet op de site, alleen dit. dus het zou ook kunnen dat je een mail hebt ontvangen dat ze het gaan verrekenen met je maandtermijn. Die info heb je als het goed is gekregen per mail van ze

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:35
Je zou inderdaad ook al eerder mail van ze gehad moeten hebben. Zoals gezegd kreeg ik op de 18e de 190,- op mijn rekening gestort. 14 november kreeg ik deze mail van ze:
Beste klant,

Het kabinet heeft maatregelen aangekondigd om een deel van je energiekosten te compenseren. Zo ontvang je in november en december een energiecompensatie van 190 euro voor je kleinverbruik stroomaansluiting(en) met een verblijfsfunctie. Dat is een pand waarin je kunt werken of wonen.

Waarvoor geldt de energiecompensatie van 190 euro niet?
Grootverbruikaansluitingen, gasaansluitingen of kleinverbruik stroomaansluitingen zonder verblijfsfunctie: een toiletgebouw, parkeergarage, volkstuin, algemene voorzieningen bij flats zijn voorbeelden waar geen verblijfsfunctie geldt.

Hoe en wanneer ontvang je de energiecompensatie van 190 euro?
Leverden wij op peildatum 1 november jouw stroom (en gas), dan ontvang je uiterlijk 21 november 190 euro van ons. We betalen dit als een apart bedrag uit op je bankrekening. Uiteraard ontvang je daar per mail bericht bij. Waren wij op 1 november nog niet jouw leverancier, dan ontvang je de compensatie van je oude leverancier.

Voor december geldt dezelfde werkwijze: leveren wij op peildatum 1 december jouw stroom (en gas), dan verwerken wij jouw energiecompensatie uiterlijk 21 december.

Meestgestelde vragen over energiecompensatie
Lees op de website van Rijksoverheid de meestgestelde vragen over deze energiecompensatie.

Prijsplafond 2023
Het kabinet is nog druk (of steeds drukker) bezig met de werking van het beoogde prijsplafond. De media laat zien dat hier nog veel discussies over plaatsvinden. Uiteraard volgen wij het definitieve prijsplafond op en lichten we je later in hoe dit voor jou gaat uitzien. Check op Rijksoverheid.nl wat tot nu toe bekend is over het prijsplafond.

TEK regeling
Voor ondernemers die meer gebruiken dan 1200 m³ gas en 2900 kWh stroom uit het prijsplafond en voldoen aan enkele voorwaarden, komen in aanmerking voor de TEK regeling vanuit de overheid. We adviseren je om deze sites in de gaten te houden zodat je waar mogelijk gebruik kunt maken van deze regeling.
Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief MKB (TEK) website rvo.nl
Regelingen voor ondernemers bij hoge energiekosten website kvk.nl

We hopen van harte dat je in aanmerking komt voor de steun van de overheid. In elk geval attenderen we je graag op bovenstaande en wensen we je voor nu een fijne dag verder!
Met vriendelijke groet,

Alle medewerkers van NieuweStroom

• Anton-007
Thx voor de reply's iedereen.

Er is contact geweest en het is rechtgetrokken 🥳
Hier mag een slotje op.
Pagina: 1