[email] original email testen op spam (na een forward)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1234
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik zou graag email naar een mailadres als emailtest@domain.com laten forwarden op de server naar 30 verschillende mailboxen (Gmail, Hotmail, Outlook, Yahoo, etc). Vervolgens automatisch controleren hoe deze mail in die 30 mailboxen belandt (in spam, inbox, etc).

Maar op deze manier wordt vooral de forwarding server gechecked op spam-status, ipv de originele zender. Zie bijv. https://support.google.com/a/answer/175365?hl=en

Zien jullie nog mogelijkheden om vooral de original sender te kunnen beoordelen in de verschillenden inboxen?

Beste antwoord (via klaasvaak1234 op 28-11-2022 10:56)

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:57

jurroen

Security en privacy geek

klaasvaak1234 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:17:
[...]

Omdat het makkelijker is om 1 emailadres toe te voegen en te beheren dan 30. Vooral ook als het een dienst zou worden voor derden.
Ik snap je gedachtegang. Technisch gezien is het niet de meest nette oplossing. Je kunt op de MTA die het gaat forwarden natuurlijk wel anti-spam maatregelen treffen. Óf de headers herschrijven en de originele sender alleen in een Reply-To kwakken.

Maar de server die het forward uitsluiten van SPAM checks is simpelweg niet mogelijk. Dat is een beetje als die "anonymous remailers" van vroeger. Juist omdat zulke techniek makkelijk te misbruiken is, wil je dat liever niet.

Wat is je usecase? Klinkt alsof je zelf 'distributiegroepen' wilt opzetten?
klaasvaak1234 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:16:
[...]

Ja dat zeker een goede tool. Maar ik zou ook graag het resultaat willen zien: waar landen mijn emails?
Dit kan helaas ook niet. De partijen in kwestie laten in de SMTP reply alleen weten dat het bericht 'queued' is - niet of deze in de inbox of in spambox beland. En helemaal waterdicht is het zelf testen ook niet: als je een bericht naar een Hotmail user stuurt en die in de inbox beland, kan deze bij de volgende Hotmail user in de spambox belanden.

Enerzijds door algorithmes/user preferences, anderzijds omdat Microsoft het niet eens lukt om hun eigen berichten bij Hotmail users in de inbox te laten belanden 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door jurroen op 23-11-2022 21:40 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Waarom zou je het via die constructie doen? Dus door de mail te relayen in plaats van het direct naar 30 adressen te sturen?

Zulke dingen kunnen je ook flink bijten als je het niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Spam score testen doe ik zelf altijd via de volgende site:
https://www.mail-tester.com/

Geven heel gedetailleerd aan waar je zaken kan verbeteren.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee, dat kan niet. Immers is juist de versturende machine (client / server) onderdeel van de test. Je zult het er direct naar toe moeten sturen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1234
Diederik schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:44:
Spam score testen doe ik zelf altijd via de volgende site:
https://www.mail-tester.com/

Geven heel gedetailleerd aan waar je zaken kan verbeteren.
Ja dat zeker een goede tool. Maar ik zou ook graag het resultaat willen zien: waar landen mijn emails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1234
jurroen schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:35:
Waarom zou je het via die constructie doen? Dus door de mail te relayen in plaats van het direct naar 30 adressen te sturen?

Zulke dingen kunnen je ook flink bijten als je het niet goed doet.
Omdat het makkelijker is om 1 emailadres toe te voegen en te beheren dan 30. Vooral ook als het een dienst zou worden voor derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvaak1234
F_J_K schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:14:
Nee, dat kan niet. Immers is juist de versturende machine (client / server) onderdeel van de test. Je zult het er direct naar toe moeten sturen.
Ja, daar was ik al bang voor :> Ik hoopte nog een workaround te kunnen vinden, zodat de forward-server geen onderdeel is van de test, maar alleen de original verzender.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

klaasvaak1234 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ik snap je gedachtegang. Technisch gezien is het niet de meest nette oplossing. Je kunt op de MTA die het gaat forwarden natuurlijk wel anti-spam maatregelen treffen. Óf de headers herschrijven en de originele sender alleen in een Reply-To kwakken.

Maar de server die het forward uitsluiten van SPAM checks is simpelweg niet mogelijk. Dat is een beetje als die "anonymous remailers" van vroeger. Juist omdat zulke techniek makkelijk te misbruiken is, wil je dat liever niet.

klaasvaak1234 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:16:
[...]

Dit kan helaas ook niet. De partijen in kwestie laten in de SMTP reply alleen weten dat het bericht 'queued' is - niet of deze in de inbox of in spambox beland. En helemaal waterdicht is het zelf testen ook niet: als je een bericht naar een Hotmail user stuurt en die in de inbox beland, kan deze bij de volgende Hotmail user in de spambox belanden.

Enerzijds door algorithmes/user preferences, anderzijds omdat Microsoft het niet eens lukt om hun eigen berichten bij Hotmail users in de inbox te laten belanden 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door jurroen op 23-11-2022 21:40 ]

• klaasvaak1234
jurroen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:35:
[...]

Het zijn inderdaad een soort 'distributiegroepen'. Dus je voegt mailtest@myservice.com aan je emailbestand toe. Vervolgens op onze server (Myservice) 'forward' je deze emails naar alle die verschillende inboxen om vervolgens te gaan checken met browser automation waar ze zijn beland.
jurroen schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:35:

Ik ben ook niet afhankelijk van de reply, maar met browser automation wil ik daadwerkelijk de inboxen checken.
Klopt dat het inderdaad per Hotmail gebruike kan verschillen, daarom ook per dienst 5 verschillende mailadressen. Het blijft een benadering, maar geeft wel een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:24
Dus om te kijken waar je mails aankomen ga je geautomatiseerd dezelfde mail naar verschillende mailboxen/domeinen versturen?

Ondanks dat je bedoeling misschien goed is lijkt het voor de filters zeer waarschijnlijk op spam mail.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat in ieder geval niet helpen om te herkennen of mails door spamfilters gaan komen. De inhoud en opmaak van de mail is nooit het enige geweest waar naar wordt gekeken.

Laat de mensen zelf naar een dozijn adressen BCC-en. Al zal dat mogelijk niet werken als commercieel model en het is schijnbaar niet de bedoeling dat de klanten door hebben dat ze het ook zelf kunnen checken :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Thijn41
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:34
Ben je niet gewoon op zoek naar een tool zoals dit: https://glockapps.com/spam-testing/
Pagina: 1