50 inch TV en een soundbar met goed beeld/geluid en design

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:39
Ik zoek een?
Ik zoek een TV en een soundbar. We hebben nu een oude en kleine 32 inch TV en die is voor de kijkafstand 3-4 meter echt te klein. We willen niet dat de TV/geluidsinstallatie de woonkamer gaat domineren dus zoeken iets met goed beeld en geluid maar ook iets dat er mooi uit ziet.

55 inch is te groot voor het TV meubel waar de TV boven komt te hangen dus ik zoek een tv van 48-50 inch en een soundbar met goed uiterlijk dat iig niet breder is dan de TV. Omdat ik de TV het liefst zo strak mogelijk tegen de muur hang en daardoor geen draaibare beugel wil gebruiken zoek ik een TV met goede kijkhoeken.

Wat is je budget?
Voor beide inclusief eventuele beugels ben ik bereid om max 4k uit te geven,

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We zullen de TV gebruiken om films en series te kijken. Daarnaast gebruiken onze kids de TV om met de nintendo switch te spelen.
De soundbar willen we ook gebruiken om muziek te streamen aangezien we het nu doen met een kleine bluetooth box.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb voor de soundbar de beosound stage gevonden. Voldoet aan goed uiterlijk en levert mooi geluid maar is ook prijzig. Mooie en goede soundbars voor een kleiner budget heb ik helaas nog niet gevonden.

De TV is lastiger.

Design en one connect box van samsung the frame spreekt me erg aan. De beeldkwaliteit is helaas een stuk minder.
LG C1 heeft een witte achterkant waardoor hij erg afsteekt tegen de donkere achterwand.
Sony XR-48A90K zou kunnen, kwaliteit lijkt beter dan de samsung maar design is minder. Het liefst zoek ik een TV waarbij design en beeldkwaliteit beiden goed zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke alternatieven voor soundbar en TV zie ik over het hoofd? Groter formaat van de TV en soundbar is thuis niet onderhandelbaar ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:09

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik snap het probleem van de witte achterkant niet: Je gaat de TV boven het TV-meubel hangen, dus aan de muur. Dan is het toch onmogelijk om de achterkant te zien? Hoe dan ook is normaal voor muurmontage de G-serie voor de hand liggend, maar die is er niet in 48". De C1 zit niet strak tegen de muur.

Wellicht kun je overwegen een lijst om de TV heen te timmeren? Dan weet je zeker dat je de witte achterkant niet ziet, ondervang je de kwestie dat de C1 niet strak tegen de muur gaat en is ook het vormgevingsnadeel van de A90K ondervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Sennheiser Ambeo mis je denk ik nog.
Verder is het de vraag wat je verwacht.

De LG C2 heeft geen witte achterkant maar een zwarte achterkant.
uitvoering: LG C2 48" (donkerzilveren voet) Zwart
uitvoering: LG C2 48" (zilveren voet) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:39
Bij binnenkomen van de kamer kijk je op de achterkant/zijkant van de TV. Dan springt een witte achterkant wel erg in het oog.

Ik zie dat de LG C2 er dus ook in het zwart is de LG De C25LB heeft een witte achterkant de C24LA heeft een zwarte achterkant. Geen idee of er verder verschillen zijn maar dat zal vast niet groot zijn aangezien het allebei 2022 modellen zijn.

De sennheiser ambeo valt helaas af. Deze steekt met 126 cm breedte wel wat verder uit dan de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Even out of the box gedacht.

Is een UST beamer misschien het overwegen waard?

Niet de grote TV die je altijd ziet staan, maar wel groot beeld als je aan het kijken bent.
Je kan sets met projectiescherm kopen:
https://www.heimkinoraum....s-clr-rahmenleinwand-2405

Maar ook zonder is er zat keuze in goede projectoren, ook met Android TV zodat je alle smart apps hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Bluesound, omdat het ding goed is met muziek streamen, omdat je draadloos eventueel een sub of achterspeakers kan koppelen?

uitvoering: Bluesound Pulse Soundbar+ Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:59
RobbieT schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:49:
Even out of the box gedacht.

Is een UST beamer misschien het overwegen waard?
Dan springt de witte muur of projectiescherm wel erg in het oog ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:59
@TS, wanneer je design het belangrijkste vindt en het absolute niet groter dan 50'' mag zijn koop je toch de Samsung 50QN90B?
Pagina: 1