Ik heb per ongeluk verkeerde instellingen gezet met Xconfigurator, maar elke keer als ik linux opstart gaat ie automatisch xwindows opstarten, dat wil ik niet, met welke toets kan ik dat uitzetten onder het opstarten? als dat uberhaupt wel kan
in LILO: intikken: linux <runlevel>
b.v. als je textmode runlevel 2 is dan tik je in: "linux 2"
b.v. als je textmode runlevel 2 is dan tik je in: "linux 2"
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
'met welke toets'
LOL
Maare, kijk eens in je opstart files. Daar kun je het waarschijnlijk gewoon uitzetten zodat het niet meer gebeurt. (/etc/rc.d/ of /etc/init.d/)
LOL
Maare, kijk eens in je opstart files. Daar kun je het waarschijnlijk gewoon uitzetten zodat het niet meer gebeurt. (/etc/rc.d/ of /etc/init.d/)
ok,
runlevel 2 dus,
ja ik weet wel wat die run levels zijn hoor, rc.d 1 = halt 6=reboot
2 text, 3-netwerk/multi 4 = leeg geloof ik, 5 kennik nie 
ik wist alleen niet dat je die ook kan kiezen bij lilo ...
runlevel 2 dus,
ja ik weet wel wat die run levels zijn hoor, rc.d 1 = halt 6=reboot
ok, ik kan nou gewoon naar de prompt starten
alleen krijg ik die )*#&(#$ videokaart instellingen niet goed, dus xwindows wilt niet starten,
ik kies compaq p50 monitor, dat is goed, het gaat fout denk ik bij de ramdac instelling,
mijn pci kaart ziet als een S3. Inc VIRGE/DX or GX, 4mb is die toch>?
alleen krijg ik die )*#&(#$ videokaart instellingen niet goed, dus xwindows wilt niet starten,
ik kies compaq p50 monitor, dat is goed, het gaat fout denk ik bij de ramdac instelling,
mijn pci kaart ziet als een S3. Inc VIRGE/DX or GX, 4mb is die toch>?
Uhmm dat is de setup bij Redhat, dus dat kan je niet altijd gebruiken bij Debian of slackware (ff zeiken, maar niet iedereen draait Redhat of een vergelijkbare distro)Op woensdag 29 augustus 2001 15:22 schreef Mister_X het volgende:
ok,
runlevel 2 dus,
ja ik weet wel wat die run levels zijn hoor, rc.d 1 = halt 6=reboot2 text, 3-netwerk/multi 4 = leeg geloof ik, 5 kennik nie
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
huh? ja ik draai red hat 6.1(cartman) kernel 2.2.12-20 op een test systeempje? dus your point is?Op woensdag 29 augustus 2001 16:06 schreef Ikarus het volgende:
[..]
Uhmm dat is de setup bij Redhat, dus dat kan je niet altijd gebruiken bij Debian of slackware (ff zeiken, maar niet iedereen draait Redhat of een vergelijkbare distro)
Verwijderd
Waarschijnlijk is zijn point dat NIET IEDEREEN REDHAT OF VERGELIJKBAAR DRAAIT, lijkt me.Op woensdag 29 augustus 2001 16:19 schreef Mister_X het volgende:
[..]
huh? ja ik draai red hat 6.1(cartman) kernel 2.2.12-20 op een test systeempje? dus your point is?
Hiermee wordt gerefereerd naar het al dan niet op alternatieve lokaties aanwezig zijn van configuratiebestanden bij verschillende distributies.
Hij bedoelt gewoon dat runlevel 3 bij RH wel grafisch kan zijn, terwijl het in Debian gewoon een text-runlevel is. Runlevel 1, 6 en 0 zijn wel standaard bij mijn weten overigens.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ehm, in RH is runlevel 3 dus niet grafisch.Op woensdag 29 augustus 2001 18:19 schreef odysseus het volgende:
Hij bedoelt gewoon dat runlevel 3 bij RH wel grafisch kan zijn,
Ehm, dat hangt er ook maar van af. Na een standaard install zijn alle runlevels XFree-loosterwijl het in Debian gewoon een text-runlevel is.
Voor de duidelijkhied: 0, 1 en 6 zijn gedocumenteerd en liggen vast. 2-5 zijn 'at his admins disposal'.Runlevel 1, 6 en 0 zijn wel standaard bij mijn weten overigens.
"kan zijn" ==> niet "is"Op woensdag 29 augustus 2001 19:18 schreef deadinspace het volgende:
[Hij bedoelt gewoon dat runlevel 3 bij RH wel grafisch kan zijn,]
Ehm, in RH is runlevel 3 dus niet grafisch.
Gelukkig wel...maar dat zei ik toch ook?[terwijl het in Debian gewoon een text-runlevel is.]
Ehm, dat hangt er ook maar van af. Na een standaard install zijn alle runlevels XFree-loos
* odysseus vindt het overigens nogal slecht geregeld...weet iemand of er in de LSB ook standaard-runlevels zijn afgesproken? Of moet er volgens de standaard een script zijn wat je kunt draaien als "install programname text-runlevels"? Lijkt me wel dat hier een of andere standaard voor moet komen.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Oh, mja...Op vrijdag 31 augustus 2001 17:14 schreef odysseus het volgende:
"kan zijn" ==> niet "is"
Maar dan is het nog steeds runlevel 5 die in RH standaard XFree start
heheGelukkig wel...
Mja, jij had het alleen over runlevel 3maar dat zei ik toch ook?
Hmz... Hangt er van af wat je wilt. Als je alleen grafisch vs niet-grafisch wilt, dan zullen alleen de grafische inlog-programmas die X starten (kdm, wdm, Login.app, enz) hier op moeten letten, verder niets.* odysseus vindt het overigens nogal slecht geregeld...weet iemand of er in de LSB ook standaard-runlevels zijn afgesproken? Of moet er volgens de standaard een script zijn wat je kunt draaien als "install programname text-runlevels"? Lijkt me wel dat hier een of andere standaard voor moet komen.
Maar je kunt ook nog networked vs non-networked doen, en nog veel meer... ik vrees dat een evt 'standaard' daarvoor in de wind geslagen wordt door mensen met verschillende doeleinden.
Pagina: 1