Waardes in velden in 1 keer veranderen ipv handmatig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anasje10
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-06-2024
Momenteel kamp ik met het probleem waarbij de personeelsnummers van medewerkers niet overeenkomen met elkaar. Deze medewerkers hebben in juni en september wel het correcte nummer, maar in maart niet (klinkt heel onduidelijk, lees aub verder). Het is nu de bedoeling dat ik de nummers van die twee maanden overzet naar maart. Dit is heel veel kopiëren en plakken en dat voor 100en medewerkers.
*Onderstaande screenshots laten de database zien met fictieve nummers en namen en is slechts een klein deel van het totale plaatje. Hier gaat het om 6 medewerkers.

Hieronder zien jullie een voorbeeld. Je kunt zien dat medewerkers in juni en september een heel ander nummer hebben tov maart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXrKylS8j0VyyKivXIa2p0zgPg4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/382XgE3UK0fPceGVUHqS8Yhp.png?f=fotoalbum_large

Hier verder ingezoomd waarbij het verschil tussen de nummers en maanden nog beter te zien is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40EIQpFDrwLUy8w8uOaEu2l6bhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bx8Hgv5tCRBkzJjQdYtqdMQt.png?f=fotoalbum_large

Mijn vraag is of het dus mogelijk is om voor alle medewerkers zoals Adam hierboven het personeelsnummer van maart om te zetten naar dezelfde als die van juni en september en dit dan voor 100en medewerkers waarbij ik dus NIET alle 100+ rijen langs moet gaan.

Dit is miin allereerste keer dat ik een topic start dus excuses als het niet helemaal duidelijk is ;)
Vragen? Stel ze gerust!

Groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:15

Kheos

FP ProMod
anasje10 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:40:
Momenteel kamp ik met het probleem waarbij de personeelsnummers van medewerkers niet overeenkomen met elkaar. Deze medewerkers hebben in juni en september wel het correcte nummer, maar in maart niet (klinkt heel onduidelijk, lees aub verder). Het is nu de bedoeling dat ik de nummers van die twee maanden overzet naar maart. Dit is heel veel kopiëren en plakken en dat voor 100en medewerkers.
*Onderstaande screenshots laten de database zien met fictieve nummers en namen en is slechts een klein deel van het totale plaatje. Hier gaat het om 6 medewerkers.

Hieronder zien jullie een voorbeeld. Je kunt zien dat medewerkers in juni en september een heel ander nummer hebben tov maart.
[Afbeelding]

Hier verder ingezoomd waarbij het verschil tussen de nummers en maanden nog beter te zien is.
[Afbeelding]

Mijn vraag is of het dus mogelijk is om voor alle medewerkers zoals Adam hierboven het personeelsnummer van maart om te zetten naar dezelfde als die van juni en september en dit dan voor 100en medewerkers waarbij ik dus NIET alle 100+ rijen langs moet gaan.

Dit is miin allereerste keer dat ik een topic start dus excuses als het niet helemaal duidelijk is ;)
Vragen? Stel ze gerust!

Groet!
Je link naar excel en in de tekst heb je het over "de database". Wat is het nu? Zit de data in een databank en toon je die in excel? Zitten die enkel in excel en heb je helemaal geen database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

6 medewerkers? Filteren en zoek en vervang. Of misschien hoef je niets eens te filteren, als de nieuwe nummers uniek zijn.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 14:26
Hoe weet je zeker dat achternaam Adam, in gemeente Madrid, werkgever Amazon met personeelsnummer 1 precies dezelfde Adam, in gemeente Madrid, werkgever Amazon met personeelsnummer 34567 is?

Lijkt mij een beetje kort door de bocht om alles in één keer te veranderen zonder controle, aangezien alleen het personeelsnummer uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10 14:42

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Audiowaste schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:56:
Hoe weet je zeker dat achternaam Adam, in gemeente Madrid, werkgever Amazon met personeelsnummer 1 precies dezelfde Adam, in gemeente Madrid, werkgever Amazon met personeelsnummer 34567 is?

Lijkt mij een beetje kort door de bocht om alles in één keer te veranderen zonder controle, aangezien alleen het personeelsnummer uniek is.
Ik heb een vergelijkbare mening als @Audiowaste.
Ongeacht jouw probleem, maar hoe ik dit type probleem vaak aanpak is:
  1. Op een andere sheet een tabel maken met de 'onbetwistbare waarheid', in jouw geval dus een lijst met medewerkers en hun correcte personeelsnummer
  2. Een tijdelijke hulpkolom naast je data waar je met formules zoals bijv. X.Zoeken (XLookup) het juiste personeelsnummer opvraagt van de waarheidstabel op basis van de gegevens van je oorspronkelijke data (die wel correct zijn)
  3. De gegevens van de hulpkolom kopieren en plakken speciaal als waarden in de kolom met personeelsnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anasje10
@GRDavies75 Heel erg bedankt voor je reply.
Ik heb XLOOKUP geprobeerd, maar het doet niet helemaal wat ik wil.

Zoals je kunt zien krijg ik 3 als uitkomst als ik Jaapje intyp, maar ik wil juist dat de '3' waarde in het excel bestand veranderd naar '99999'. En dit het liefst voor iedereen. Is dit ook met XLOOKUP te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Np_UTozKElx3BpIbNsEzVXagmsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NziunGWVzuK4hadKY2DMS5jD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
anasje10 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:40:
Deze medewerkers hebben in juni en september wel het correcte nummer, maar in maart niet (klinkt heel onduidelijk, lees aub verder). Het is nu de bedoeling dat ik de nummers van die twee maanden overzet naar maart.
Mijn vraag is of het dus mogelijk is om voor alle medewerkers zoals Adam hierboven het personeelsnummer van maart om te zetten naar dezelfde als die van juni en september...
Die twee zinnen zijn met elkaar in strijd. In de eerste zin schrijf je dat nummers 'van die twee maanden' (juni en september) moet gewijzigd worden in die van maart, en in de tweede zin schrijf je dat de nummers van maart moeten worden omgezet naar die van juni en september. Wat is het nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anasje10
@dix-neuf De personeelsnummers van juni en september die kloppen, deze zijn daarom ook hetzelfde.
Die van maart klopt niet. Het is de bedoeling dat de cijfers van maart worden omgezet naar dezelfde cijfers als die van juni en september (langere reeks aan getallen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

anasje10 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:27:

Zoals je kunt zien krijg ik 3 als uitkomst als ik Jaapje intyp, maar ik wil juist dat de '3' waarde in het excel bestand veranderd naar '99999'. En dit het liefst voor iedereen. Is dit ook met XLOOKUP te doen?

[Afbeelding]
XLookup en aanverwante functies geven vaak het eerste resultaat wat matcht (en dat is 3), daarom werk ik met een aparte lijst (die wel correct is). Je kan wel met Index en match gaan werken, zodat je meerdere criteria op die manier kan gebruiken, maar volgens mij ligt dat net iets boven je Excel vaardigheden, als ik dat goed inschat. Een ander probleem is dat je wil dat waardes op basis van formules wenst te produceren, dan moet je goed weten hoe de formules precies werken en de waardes zelf kan reproduceren (als je moet debuggen).

Tuurlijk is het wel eerst handwerk, vooral het opstellen van de correcte lijst van werknemernaam en personeelsnummer, maar ik zou adviseren om gewoon de 3 stappen te volgen die ik heb aangedragen.
Mijn inziens veel minder foutgevoelig, daarnaast is het een hulpkolom, dus je oorspronkelijke data is nog steeds intact. Pas als je vindt dat de hulpkolom precies doet qua verwachting, dan pas zet je de gecorrigeerde data in je dataset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
anasje10 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:01:
@dix-neuf De personeelsnummers van juni en september die kloppen, deze zijn daarom ook hetzelfde.
Die van maart klopt niet. Het is de bedoeling dat de cijfers van maart worden omgezet naar dezelfde cijfers als die van juni en september (langere reeks aan getallen)
In je tabel laat je 3 maanden zien, maar gaat het in je werkelijke bestand om nog meer (andere) maanden waarvan de personeelsnummers omgezet moeten worden? Daar kunnen we dan in een oplossing meteen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anasje10
@dix-neuf Heel goed punt! In het echte bestand heb je ook maar 3 maanden. Het gaat namelijk om kwartalen. Had ik moeten vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Als de naam van het blad met gegevens Blad1 is, kun je onderstaande macro gebruiken.
Laat a.u.b. even weten of die voldoet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Sub Wijzig_nummers()
Dim x As Integer, y As Integer, n As String
With Sheets("Blad1")
x = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Do While Month(.Cells(x, 1)) > 3
n = .Cells(x, 4).Value
y = 2
Do While Month(.Cells(y, 1)) = 3
If .Cells(y, 4) = n Then
.Cells(y, 3).Value = .Cells(x, 3).Value
End If
y = y + 1
Loop
x = x - 1
Loop
End With
End Sub

'

[ Voor 4% gewijzigd door dix-neuf op 23-11-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

anasje10 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:27:

[Afbeelding]
Xlookup gebruikt de eerste waarde die hij tegenkomt.
Je tabel opnieuw sorteren met de kolom 1 van nieuw naar oud zou al moeten helpen

En dan hoop ik voor jouw dat er geen 2 adams in madrid werken...........

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 22-11-2022 15:24 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nog steeds snap ik niet waarom vervang alle '3' (gehele celinhoud) door 99999 in kolom C niet zou werken. 8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• anasje10
@Lustucru Omdat dit slechts een heel klein deel is van het bestand. Hier heb ik 6 fictieve medewerkers opgenomen, maar het gaat in werkelijkheid om 100+ medewerkers. Ik wil juist voorkomen dat ik voor al die 100+ 1 voor 1 moet vervangen.

• anasje10
@dix-neuf Bedankt voor je code! Ik ben niet heel bekend met Excel. Is er een manier waarop ik deze code kan invoeren? Via kopje 'Data' toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
anasje10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:27:
@dix-neuf Bedankt voor je code! Ik ben niet heel bekend met Excel. Is er een manier waarop ik deze code kan invoeren? Via kopje 'Data' toevallig?
Als je dit niet weet, is het dan wel veilig om die code te gebruiken?
Je weet immers niet wat de code (precies) doet gok ik zo.

Dadelijk doet het niet precies wat je wil en ben je nog verder van huis.

PV Output

• anasje10
@Rensjuh Alle antwoorden/codes die ik krijg gebruik ik binnen de gekopierde versie van het daadwerkelijke bestand. Dus mocht er iets misgaan dan is het niet ernstig. Maar heel erg goed punt, bedankt!

• dix-neuf
  • Niet online
anasje10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:27:
@dix-neuf Bedankt voor je code! Ik ben niet heel bekend met Excel. Is er een manier waarop ik deze code kan invoeren?
Als je bang bent dat de macro je gegevens door elkaar haalt (wat niet het geval is), maak dan een kopie van je bestand en test de macro in de kopie.
- Rechtsklik links-onderaan op de tab waarop de naam van het blad staat en kies in het verschijnende menu: "Programmacode weergeven". Je komt dan in de vba-editor.
- Kies daar bovenaan in het menu: Invoegen --> Module.
- Kopieer de code en plak die aan de rechterkant in de module.
- Ik ben ervan uitgegaan dat het blad waarin de macro zijn werk moet doen Blad1 heet. Zorg dat ook in jouw bestand het blad die naam heeft (aanbevolen!), of pas in de macro de naam van het blad aan.
- Sluit het vba-venster door op het kruisje rechtsboven te klikken, je bent dan terug in je werkblad.
- Kies in het menu: Bestand - Opslaan als... --> Excel werkmap met macro's (*.xlsm).
- Als je de macro vaak moet gebruiken is het handig om met een knop opdracht tot uitvoering te kunnen geven. Je kunt daarvoor een knop in het blad plaatsen of in de "Werkbalk snelle toegang". Ik kies hier voor het laatste.
- Kies in het menu van Excel: Bestand - Opties, klik in de linkerkolom op "Werkbalk snelle toegang", kies in de kolom daarnaast bovenaan onder "Kies opdrachten uit:" voor: "Macro's", selecteer in het vak daaronder de naam van de macro ("Wijzig_Nummers"), klik rechts naast die kolom in het midden op "Toevoegen", en klik rechts-onderaan in hetzelfde venster op "Ok" (vergeet dat niet!).
- "De werkbalk snelle toegang" kan zowel boven- als onder het lint worden weergegeven (kun je kiezen door rechts naast de laatste knop in die werkbalk op het kleine pijltje te klikken en dan de onderste optie te kiezen).
- Door 1 x op de knop te klikken wordt de macro uitgevoerd.
- Let er wel op dat die knop alleen werkt in bestanden met dezelfde indeling als die je hier plaatste (gegevens in Blad1 in de kolommen A:E, beginnend in rij 2) en waarin ook diezelfde macro staat.
Succes ermee! Laat a.u.b. weten of alles naar wens is verlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door dix-neuf op 24-11-2022 11:38 ]

• anasje10
@GRDavies75 Bedankt voor je 3 stappen hulpmiddel. Wel was ik benieuwd naar 1 ding. Is het eigenlijk niet makkelijker om te filteren op bijvoorbeeld Adam en het verkeerde personeelnummer (1) te wijzigen naar het juiste personeelnummer (99999).

Op deze manier dus:
Van
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFX7I2AttR9ECzZ3nkA7St3l7A8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BO9ZNEC3xhcwf5WrWSzhU5Qk.png?f=fotoalbum_large

Naar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTxFDNMQDgCOYADkzEOOKeziGPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3gnYPBPaOxOyWqiqarUCfAHa.png?f=fotoalbum_large

• GRDavies75

GRDavies75

anasje10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:30:
@GRDavies75 Bedankt voor je 3 stappen hulpmiddel. Wel was ik benieuwd naar 1 ding. Is het eigenlijk niet makkelijker om te filteren op bijvoorbeeld Adam en het verkeerde personeelnummer (1) te wijzigen naar het juiste personeelnummer (99999).

Op deze manier dus:
Van
[Afbeelding]

Naar
[Afbeelding]
Dat is ook aangedragen ergens in de oplossingen, door @Lustucru, maar dat gaat bijvoorbeeld met een lijstje van 6 medewerkers, maar ben je bereid om dat ook voor laten we zeggen 20 medewerkers of 100+ te doen? Daarnaast doe je dat door middel van handmatige invoer, met de nodige foutmarges van dien.

Volgens mij kan het al heel snel uit - al bij hele lage aantallen medewerkers - om een iets structurelere aanpak te volgen.

• anasje10
@dix-neuf Dankjewel voor je stappenplan. Ik loop alleen vast bij het maken van de knop.

Alles is mij tot nu toe gelukt en ik heb uiteindelijk op "ok" geklikt. Alleen gebeurt hierna niks en krijg ik ook geen knop te zien. Of moet ik ergens naartoe in Excel om deze knop te vinden? Het bestand heb ik trouwens Blad1 genoemd zoals je mij had aanbevolen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvEe1V9i9RHBBAfdqcZ9-Tt3tNM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Ml0ZZ2qvq91447VYAPng98W.png?f=fotoalbum_large

• dix-neuf
  • Niet online
Hoe duidelijk ik op dit forum ook probeer te zijn, het gaat toch nog vaak mis, ook nu weer.
Zo te zien heb je de macro 2 x geplaatst, zowel in de vba-editor behorend bij het blad, als in een module. Alleen die in de module mag blijven staan! Doe daarom het volgende:
Rechtsklik op de tab "Blad1" en kies in het verschijnende menu: "Programmacode weergeven".
Zie je daar aan de rechterkant mijn macro staan, verwijder die dan volledig.
Kijk in de linkerkolom, staat er een plusteken vóór "Modules", klik dan eerst op het plusteken, daaronder zie je dan staan: Module 1. Dubbelklik op "Module 1" en kijk of aan de rechterkant mijn macro staat. Ik denk dat die daar wel staat, maar staat hij er niet, plaats hem er dan. Klik dan op het kruisje rechtsboven, je bent dan terug in het werkblad."
Ga terug naar de plaats waarvan je hierboven een afbeelding hebt geplaatst.
Klik in de meest rechtse kolom op "Module 1.Wijzig_nummers" (als dat er nog staat, als dat er niet staat, ga dan naar het volgende punt hieronder) en klik links daarvan in het midden op Remove.
Als in de kolom links van Add/Remove nog staat: "Blad1.xlsmWijzig nummers", klik daar dan op met de rechtermuisknop en kies "Verwijderen". Er behoort daar alleen te staan: Wijzig_nummers . Klik daar 1 x op om die macro te selecteren en klik dan rechts naast die kolom in het midden op Add. Klik daarna onderaan in hett venster op Ok. Je komt dan terug in het werkblad.
In de "Werkbalk snelle toegang" had je al 4 items staan, daar moet nu een vijfde ("Wijzig namen") zijn bijgekomen( die naam wordt zichtbaar als je die knop aanwijst).
Klik 1 x op die knop, bekijk het resultaat, en laat a.u.b. hier je ervaringen weten.

• anasje10
@dix-neuf Je uitleg is heel erg duidelijk hoor. Kan wellicht ook gewoon aan mij liggen.
Ik heb alle stappen gevolgd, maar ik krijg in de "Werkbalk snelle toegang" nu 2x keer Module1 Wijzig_nummers te zien. Ik heb alles verwijderd wat niet nodig was en alleen module 1 met jouw code toegevoegd.

En als ik op de knop klik krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTiZa97cvwUEpQC9o4LPNBoppNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cby8iwt45luih3NaH5Wfk2Yc.png?f=user_large

En kan het zo zijn dat je Wijzig_nummers bedoeld ipv Wijzig namen?

• dix-neuf
  • Niet online
anasje10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:35:
Ik heb alle stappen gevolgd, maar ik krijg in de "Werkbalk snelle toegang" nu 2x keer Module1 Wijzig_nummers te zien.
Dat wil zeggen dat in jouw bestand die macro er nog 2 x in zit of dat je hem in de "Werkbalk snelle toegang 2 x hebt ingevoegd". Best om beide knoppen in die werkbalk te verwijderen en opnieuw toe te voegen via de methode die ik hierbove heb beschreven (anders bestaat de kans dat Excel bij het uitvoeren van de macro naar een verkeerde plaats 'kijkt').
De naam van de macro is inderdaad "Wijzig_Nummers", maar dat blijkt vanzelf als je uitvoert wat ik schreef.
Je kunt een testfile ophalen door op onderstaande link te klikken. Dat bestand is wel gemaakt met een Nederlandstalige versie van Excel 2010, maar zou toch ook bij jou moeten werken.
Het bestand niet meteen openen. maar eerst opslaan! Dan met de rechtermuisknop er op klikken en in het verschijnende menu kiezen: "Eigenschappen". Als je daar kunt aanvinken: "Blokkering opheffen", vink dat dan aan (staat dat er niet, dan hoef je niets te doen). Daarna kun je de file openen en in de "Werkbalk snelle toegang" op de macroknop klikken. Hier is de link: https://we.tl/t-AQGLeiQ356 .

[ Voor 13% gewijzigd door dix-neuf op 24-11-2022 15:19 ]

• anasje10
@dix-neuf Wow! Leuk om te zien hoe het in de testfile wel werkt! :D
Ik heb beide knoppen verwijderd en nu slechts 1 toegevoegd. Als ik er op klik krijg ik gelukkig geen foutmelding meer, maar jammer genoeg gebeurt er ook niks.
Als ik klik op programmacode weergeven zie ik geen verschillen tussen mijn bestand en het bestand dat jij net met mij hebt gedeeld wat wel werkte.
Zou dit misschien wat te maken hebben met het aantal medewerkers? De testfile was voor slechts 6 medewerkers en ik probeer het nu voor tussen de 100 en 200 medewerkers.

• dix-neuf
  • Niet online
Nee, of het nu om 6 of 6000 medewerkers gaat, dat maakt geen verschil en is voor Excel geen enkel probleem. Ik vermoed dat, als er in jouw bestand 1 of meer knoppen in de werkbalk snelle toegang staan, dat 1 van die knoppen naar een verkeerde lokatie verwijst. Mijn advies is daarom: verwijder die knoppen en voeg er 1 opnieuw toe, waarbij je er wel zeker van moet zijn dat in je bestand geen 2 macro's met dezelfde code staan en dat de knop naar de macro verwijst die in een module staat!
Doe anders eens net als ik en upload je file via WeTransfer (OneDrive of andere 'cloudwebsite' kan ook) en plaats de link hier, dan kan ik er naar kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door dix-neuf op 24-11-2022 16:23 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

anasje10 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:02:

Zou dit misschien wat te maken hebben met het aantal medewerkers? De testfile was voor slechts 6 medewerkers en ik probeer het nu voor tussen de 100 en 200 medewerkers.
De macro van @dix-neuf gaat uit van een aantal voorwaarden:
- alle maanden maart staan aaneengesloten bovenaan
- alle maanden daaronder zijn groter dan maart
- kolom A1 is een echt datumveld en geen tekstveld
- elke naam in de vierde kolom is uniek.

Als aan een van de vier voorwaarden niet wordt voldaan heb je geluk als de macro niks doet. Heb je pech is je bestand naar de verdoemmenis. Wederom: neem nooit zomaar code over als je niet snapt hoe de code werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
anasje10,
Is het nu gelukt met je Excelbestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anasje10
@dix-neuf Hey, ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Ik dacht plotseling aan je waardoor ik dacht je even een bericht te sturen. Ik zal er maandag naar kijken en mijn Excelbestand met je delen op dezelfde manier als jij dat hebt gedaan.
Geniet van je weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anasje10
@dix-neuf Hij doet het!! Heel erg bedankt voor alle tijd en moeite!
Pagina: 1