Thuiswerk monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar 2 thuiswerk monitoren. Ik werk af en toe thuis, ongeveer 1x per week.
Het lijkt me nu een goede tijd om te kopen i.v.m. Black Friday. Ik zit te denken aan een budget van max. €150 per monitor en aangezien ik ze gewoon op m'n bureau wil plaatsen lijkt 2x 24" me groot genoeg. Ik wil daarnaast ook nog mijn laptop neerzetten en anders wordt het geheel wel erg breed.
Het aanbod is ook erg breed, dus vandaar dat ik graag hier wat meningen wil horen. Wat zouden jullie zowel aan- als afraden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Is er een specifieke reden waardoor je voor 2 schermen wil gaan? Ik zou die 300 euro liever uitgeven aan 1 ultrawide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Nee, eigenlijk geen specifieke reden en misschien heb je wel gelijk.
Ik heb echter geen ervaring met ultrawide monitoren haha, maar ik laat me graag adviseren hierover :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Check even welke aansluitingen je laptop heeft. Vervolgens filter je de pricewatch op de juiste aansluiting, schermgrootte en budget en lees je even de reviews van de bovenste 3 schermen in de lijst.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sdop schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:15:
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar 2 thuiswerk monitoren. Ik werk af en toe thuis, ongeveer 1x per week.
Het lijkt me nu een goede tijd om te kopen i.v.m. Black Friday. Ik zit te denken aan een budget van max. €150 per monitor en aangezien ik ze gewoon op m'n bureau wil plaatsen lijkt 2x 24" me groot genoeg. Ik wil daarnaast ook nog mijn laptop neerzetten en anders wordt het geheel wel erg breed.
Het aanbod is ook erg breed, dus vandaar dat ik graag hier wat meningen wil horen. Wat zouden jullie zowel aan- als afraden?
Alvast bedankt!
Is je bureau ook breed ? ;)

Wil je de monitoren aan je laptop aansluiten op PC ?
In elk geval moet dan je laptop wel 2 schermen kunnen aansluiten als video-out.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
M'n bureau is breed ja, maar het gaat me meer om de totale breedte welke m'n hoofd moet afleggen als ik van helemaal links naar helemaal rechts moet kijken (incl. dus laptopscherm).

Ik wil ze op m'n laptop aansluiten, maar ik heb een usb c docking station waar eventueel meerdere schermen aan gekoppeld kunnen worden.
Wordt zo'n ultrawide gewoon aangesloten als een normaal scherm? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden t.o.v. een normaal scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
Nee, wellicht de curve even checken. En voor Windows powertoys downloaden

android since G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Moet je wel eens je scherm delen? Zo ja, dan wil je eigenlijk niet op een ultra-wide werken en gewoon losse monitoren aanhouden, want iedereen met een regulier scherm gaat problemen hebben met een screen-share. Sowieso bieden losse monitoren nog altijd meer workspace (2x 2560x1440p geeft je een grotere workspace t.o.v. 3440x1440p bv) en qua vensters splitten werkt het toch echt net iets soepeler, maar dat blijft misschien een persoonlijke voorkeur. Stel je moet dus je scherm delen (presentatie fullscreen) en je wilt daarnaast nog je notities zien, dan werken 2 schermen altijd beter dan 1.

[ Voor 31% gewijzigd door Paprika op 22-11-2022 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Op het werk heb ik een aantal iiyama XU2493HS-B4 besteld. Die kost zo'n 129 Euro per stuk. Het enige nadeel van deze is, dat je ze niet in de hoogte kunt aanpassen. Verder prima monitoren!!!

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
musiman schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:33:
Op het werk heb ik een aantal iiyama XU2493HS-B4 besteld. Die kost zo'n 129 Euro per stuk. Het enige nadeel van deze is, dat je ze niet in de hoogte kunt aanpassen. Verder prima monitoren!!!
Daarom heeft Iiyama ze ook in een XUB versie, met in hoogte verstelbare voet. Wel een aardige meerpijs (in verhouding): uitvoering: Iiyama ProLite XUB2493HS-B4 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Nielson schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:46:
[...]
Daarom heeft Iiyama ze ook in een XUB versie, met in hoogte verstelbare voet. Wel een aardige meerpijs (in verhouding): uitvoering: Iiyama ProLite XUB2493HS-B4 Zwart
Ja, dat is een goede aanvulling. Voor het werk hadden we er een aantal nodig en dan is 30 Euro per monitor wel een flink verschil. We lossen het hoogteprobleem op een andere manier op, zodat de monitor toch op arbeidshygiënisch correcte hoogte staat.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Paprika schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:00:
Moet je wel eens je scherm delen? Zo ja, dan wil je eigenlijk niet op een ultra-wide werken en gewoon losse monitoren aanhouden, want iedereen met een regulier scherm gaat problemen hebben met een screen-share. Sowieso bieden losse monitoren nog altijd meer workspace (2x 2560x1440p geeft je een grotere workspace t.o.v. 3440x1440p bv) en qua vensters splitten werkt het toch echt net iets soepeler, maar dat blijft misschien een persoonlijke voorkeur. Stel je moet dus je scherm delen (presentatie fullscreen) en je wilt daarnaast nog je notities zien, dan werken 2 schermen altijd beter dan 1.
Ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar werken met 2 schermen n.a.v. o.a. deze post.
In hoogte verstelbaar hoeft voor mij niet, want ik ga een dubbele monitorarm aanschaffen om ruimte op mijn bureau te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Deze gemist? Aankoopadviesvragen horen (al meerdere jaren) in de koopadviesfora.

Move VB -> CKA

2) CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Ook na meerdere posts is hier niets van terug te lezen. Bij dezen dicht dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.