Steelseries nova 7 wireless microfoon valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 15:57
Ik heb sinds vandaag een nieuwe headset:
Steelseries Nova 7 wireless en ik gebruik hem op mn pc. Mn maat zegt dat mijn microfoon soms uitvalt, dus eerst dacht ik dat het aan bluetooth lag of iets dergelijks, maar mijn geluid blijft wel gewoon werken.

We communiceren via Discord, maar dat doen we altijd wel, volgens mij ligt het ook niet aan die instellingen.

We zijn er wel achter gekomen dat wanneer ik iets hard zeg of een hard geluid maak (hoesten bijvoorbeeld) dat mijn microfoon dan voor een tijdje uitvalt. Opzich een fijne setting, maar als je een moment veel lol hebt tijdens het gamen, hoort mn maat mij dus ook niet meer. Dan is de lol er snel van af zeg maar.

Iemand enig idee welke setting dit kan zijn? En hoe ik dit weer oplos?

Hiervoor had ik een Steelseries arctis 5 met vrijwel dezelfde software en instellingen (naar mijn weten), ook nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heb je al eens geprobeerd om in Discord een vast niveau in te stellen voor voice activity ipv dynamisch, of (tijdelijk) push to talk te gebruiken?
Het zou goed kunnen dat Discord gewoon het limiet omhoog gooit wanneer je een hard geluid maakt, dat heb ik ook wel eens. Gaming headsets (en al helemaal die van Steelseries) staan niet bepaald bekend om hun super geluid, en de modernere draadloze headsets hebben vaak zelf ook iets van noise cancelling in de microfoon zitten zodat bij harde geluiden alles iets wordt gedempt. Als dat zich stapelt met de opties van Discord zelf zou je dit kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 15:57
Hij stond inderdaad op automatisch. Staat nu op een vaste waarde, hopelijk werkt dit.