Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadleque
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-10-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b]
Voornamelijk gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000€

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?[/b]
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?[/b]
nee

[b]Wat verwacht je van ons?
Heb het forum al stevig doorgelezen en van verschillende builds inspiratie genomen. Zou een laatste check willen doen voor ik de verschillende onderdelen bestel of het wel het meest 'efficiënte' systeem is. (beste waarde/kwaliteit).
Alvast bedankt

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 369,-€ 369,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 149,-€ 149,-
1VideokaartenASRock Radeon RX 6900 XT OC Formula€ 789,-€ 789,-
1BehuizingenNZXT H510 Flow Zwart€ 79,-€ 79,-
1WaterkoelingNZXT Kraken X53€ 129,-€ 129,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 96,60€ 96,60
1VoedingenCorsair RM850 (2021) Zwart€ 99,90€ 99,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 199,-€ 199,-
Totaal€ 1.910,50

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:54
De CPU is best zuinig (zie recensie), een AIO is niet perse nodig, een goede luchtkoeler als de Scythe Mugen 5 Rev.C voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:37
Ik denk persoonlijk dat een samsung 980 pro een beetje overkill is met een 970 evo plus kom je meer dan toe en bespaar je nog eens op je budget want de snelheden van een 980 pro zal je waarschijnlijk nooit bereiken of je doet een specifieke test om deze te benchmarken maar anders is dit totaal niet nodig en zal een 970 evo meer dan voldoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor bij de behuizing en waterkoeler
uitvoering: NZXT C850 Gold v2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:45

Thermomet3r

het is warm of koud

Verwacht je na ~4 jaar weer een nieuwe pc te halen of je huidige pc te upgraden?
Zo nee, zou ik inderdaad aanbevelen om een goede luchtkoeler te halen zoals martyw aanraad IPV een AIO waterkoeler.
Over verloop van tijd verdampt de vloeistof in de koeler door de slangen heen, hierdoor is er na 2 jaar merkbaar performance verlies qua koeling, en kan je verwachten dat je na 4 jaar de koeler moet vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Thermomet3r op 29-11-2022 13:07 ]

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:26
Weet je zeker dat je nog op het AM4 platform wil blijven? AM5 is al op komst (net begonnen) maar ik verwacht niet dat er nieuwer hardware word door ontwikkeld op het AM4 platform, dus als je in de toekomst wil upgraden op je bestaande systeem kan je het beste nu al in een AM5 platform gaan investeren dan hoef je in het vervolg niet nog een moederbord, geheugen en CPU te kopen. Ook in de wandelgangen gehoord dat er volgend jaar een x3D versie van de serie 7 word verwacht. Zie link ->https://tweakers.net/nieu...in-januari-onthullen.html

[ Voor 23% gewijzigd door MRiesje op 29-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietkrobot
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:37
MRiesje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:37:
Weet je zeker dat je nog op het AM4 platform wil blijven? AM5 is al op komst (net begonnen) maar ik verwacht niet dat er nieuwer hardware word door ontwikkeld op het AM4 platform, dus als je in de toekomst wil upgraden op je bestaande systeem kan je het beste nu al in een AM5 platform gaan investeren dan hoef je in het vervolg niet nog een moederbord, geheugen en CPU te kopen.
Is inderdaad waar maar als je pc toch niet jaarlijks of 2 jaarlijks upgrade dan heeft het denk ik wat minder zin. er zijn er veel die hun pc bouwen en dan na 5-8 jaar vernieuwen. Dan denk ik niet dat het slim is om nu over te stappen naar een nieuw platform als je dan binnen 5 jaar wilt upgraden zal er denk ik al een am6 platform zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:26
pietkrobot schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:43:
[...]

Is inderdaad waar maar als je pc toch niet jaarlijks of 2 jaarlijks upgrade dan heeft het denk ik wat minder zin. er zijn er veel die hun pc bouwen en dan na 5-8 jaar vernieuwen. Dan denk ik niet dat het slim is om nu over te stappen naar een nieuw platform als je dan binnen 5 jaar wilt upgraden zal er denk ik al een am6 platform zijn. :)
Ja daar heb je zeker gelijk in, dat zou de TS voor zichzelf moeten bepalen of hij eens in de zoveel tijd een upgrade aanbrengt in zijn systeem of in één keer een goed systeem koopt en bijv. over 5-8 jaar weer een compleet nieuw systeem koopt. :P
Pagina: 1