Ik heb een aanbouw aan de achterkant van mijn huis. Nu wordt er bij de buren eenzelfde aanbouw gebouwd, tegen de mijne aan. Ze zijn inmiddels flink bezig, en er is al flink wat geklopt en gehamerd. Dit leidde er zelfs toe dat er een pot van de vensterbank op de foto is afgetrild (niet zo erg, maar ter illustratie). Tegen het grootste gedeelte van de muur is nog niks gebouwd, maar wel tegen het gedeelte onder de witte draagbalk.
Echter zit er nu een aantal scheuren in de muur. Die zijn vervelend, maar kunnen op zich wel worden opgelost met wat plamuur en verf, maar mijn vraag is of er door het harde geweld structurele onderliggende schade is ontstaan. Ik vind dit moeilijk te beoordelen en overweeg een expert in te schakelen, zodat ik niet over een paar jaar met een groter probleem en grote kosten zit. Helaas is de uitbouw een paar eigenaren terug gebouwd (ik schat een jaar of tien) en zijn er geen tekeningen van. Voor een expert lijkt het me ook moeilijk te beoordelen zonder dingen open te breken. Hoe groot is de kans dat deze scheur niet het probleem, maar slechts het symptoom van structurele / hevige schade is die vakkundig moet worden opgelost?
In het echt is de scheur een stuk beter zichtbaar dan op de foto's, vandaar dat ik hem op één foto even heb ingekleurd.
:strip_exif()/f/image/1MvV5l8rk41huDHPZi8dl42F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3WPrAku7KEPDoupSFnGrs7j0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RGahb6Ha86hG5HToBRc78dU8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TfCtTqw4jTk0h70qwhiLnpFf.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter zit er nu een aantal scheuren in de muur. Die zijn vervelend, maar kunnen op zich wel worden opgelost met wat plamuur en verf, maar mijn vraag is of er door het harde geweld structurele onderliggende schade is ontstaan. Ik vind dit moeilijk te beoordelen en overweeg een expert in te schakelen, zodat ik niet over een paar jaar met een groter probleem en grote kosten zit. Helaas is de uitbouw een paar eigenaren terug gebouwd (ik schat een jaar of tien) en zijn er geen tekeningen van. Voor een expert lijkt het me ook moeilijk te beoordelen zonder dingen open te breken. Hoe groot is de kans dat deze scheur niet het probleem, maar slechts het symptoom van structurele / hevige schade is die vakkundig moet worden opgelost?
In het echt is de scheur een stuk beter zichtbaar dan op de foto's, vandaar dat ik hem op één foto even heb ingekleurd.
:strip_exif()/f/image/1MvV5l8rk41huDHPZi8dl42F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3WPrAku7KEPDoupSFnGrs7j0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RGahb6Ha86hG5HToBRc78dU8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TfCtTqw4jTk0h70qwhiLnpFf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7FNPiKAAzZR5L93LcbzVnn6p.jpg?f=fotoalbum_large)