Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokoboj
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01 10:43
Recente smartphone geheugens zijn niet meer uitbreidbaar met een goedkoop SD-kaartje.
Mijn Sony XZ2 compact heb ik nog steeds in gebruik (enkele dagen toch nog 8) )? Er zit 64GB geheugen in en ook een 16 GB SD, beide ongeveer voor de helft gevuld.

Voor mijn volgende aankoop overweeg ik een 256 GB oplossing, waarschijnlijk laat ik me te zeer leiden door wat ik lees hier en elders waar 256 blijkbaar de standaard is.

Maar!
Ik vraag me ineens af waarom. Alles wordt toch geback-upped in de cloud?

Ik ben geen gamer, foto's komen op de PC en in de cloud en worden niet allemaal bewaard op de smartphone, films e.d. worden na gezien te hebben gewist, ....
Tot dusver heb ik ruim voldoende gehad aan die 80 GB.
Wat zie ik over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

4K 60fps of zinloos 8K met een telefoon filmen neemt flink wat ruimte in maar als je dat niet gaat doen ben je prima klaar met een 128gb model.

[ Voor 12% gewijzigd door Sick Nick op 21-11-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

idd. In de basis hebben veel mensen genoeg aan 128GB.
Maar houdt ook wel je cloud consumptie in de gaten.
Zelf heb ik een Google One abbo zodat ik 100GB kwijt kan voor mijn Photos.

Heb zelf dan wel 256GB op de telefoon. Omdat ik niet alles hoeft te bewaren voor later.
Soms ook netflix, en maps offline gebruik etc.

Daarnaast heb ik nog andere cloud storage voor de backups van de PC> Dit met name voor de RAW bestanden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
Op je telefoon zet je de spullen die je nodig hebt. In de cloud of op je nas staat dan alles wat je wilt bewaren, met nog ergens een backup op bijvoorbeeld een losse harde schijf.

Wat je nodig hebt hangt van je gebruik en situatie af. Heb je een unlimited data bundel, of ga je buiten de EU waar data duur is, beide zijn andere afwegingen om te maken.

En dan nog je persoonlijkheid, ben je iemand die inderdaad opruimt of niet.

Als laatste, hoe lang doe je met een toestel. Hoe langer hoe groter het risico dat er iets veranderd in je leven of de techniek wat invloed kan hebben op de opslag. 5 jaar terug was 16 gb nog gangbaar, nu is dat 128 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Meerdere redenen waarom intern en cloud niet zomaar uitwisselbaar zijn:
  • Snelheid: als je een trage verbinding hebt (bijvoorbeeld slecht 4G-bereik) dan kunnen zelfs je foto's er lang over doen om te tonen.

• Beschikbaarheid: als je geen verbinding hebt, kan je nergens bij wat niet intern opgeslagen staat.

• Kosten: 128GB extra kost je bij je telefoon 50-100 euro, met een MicroSD-kaartje een tientje, maar extra opslag via cloud service kost je vrijwel altijd minimaal €1-2 per maand, tot in de eeuwigheid. Dus na een jaar is je MicroSD-kaartje al goedkoper.
Uiteindelijk is een combinatie meestal het handigst/makkelijkst: alles intern hebben op je 256GB telefoon (of 128GB SD-kaartje) en een deel ervan via cloud voor een klein prijsje (of gratis) als backup.

Mocht alles nu nog binnen de 128GB passen, dan zou je voor 128GB kunnen gaan, maar soms is de meerprijs voor iets meer het waard om beetje peace of mind te hebben dat je voorbereid bent op de komende maanden/jaren ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het hangt van de foon af. Mijn Sony Experia 10 IV heeft zo'n dual slot: of dual-SIM, of een SIM en een SD kaartje. Ik doe dat laatste met mijn MP3 collectie op een 128 GB kaartje, interne opslag deels voor muziek, deels foto's en co.

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 21-11-2022 19:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1