Ik ben druk op zoek om onze huidige router te vervangen.
Ziggo (zakelijk) modem\router staat in bridge. Primaire de TP-link C3200 en 1 verdieping erboven heb ik de Netgear7000 (standaard FW) staan als 2e, die het wifi gedeelte voor de 2e verdieping voorziet en op de 1e verdieping een 4 tal LAN verbindingen heeft.
Reden willen vervangen:
Al jarennnnnn geen updates meer
Merk dat hij moeite heeft met alle apparaten tegelijk te voorzien van een goede netwerk verbinding
Ik zoek een?
WiFi router
Wat is je budget?
€200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
We zijn een gezin van 4, met 2 jonge kinderen. We hebben een gemiddeld huis 165M2 met 3 verdiepingen met een zeer goede isolatie. Router staat in de meterkast.
De nieuwe router moet aankunnen en tooling hebben:
De Asus spreekt me erg aan, omdat deze een goede CPU heeft en een uitgebreide GUI, maar deze is alweer 2 jaar oud. Straks zit ik weer met een apparaat die geen updates meer krijgt.....
De TP-Link AXE75 lijkt me te licht om alle apparaten te kunnen bedienen, zelfde geldt voor de Linksys hydra 6.
Mis ik een andere router die geschikt is of zou die Asus nog een jaar of 3 a 5 meekunnen?
Thanks
Ziggo (zakelijk) modem\router staat in bridge. Primaire de TP-link C3200 en 1 verdieping erboven heb ik de Netgear7000 (standaard FW) staan als 2e, die het wifi gedeelte voor de 2e verdieping voorziet en op de 1e verdieping een 4 tal LAN verbindingen heeft.
Reden willen vervangen:
Al jarennnnnn geen updates meer
Merk dat hij moeite heeft met alle apparaten tegelijk te voorzien van een goede netwerk verbinding
Ik zoek een?
WiFi router
Wat is je budget?
€200
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
We zijn een gezin van 4, met 2 jonge kinderen. We hebben een gemiddeld huis 165M2 met 3 verdiepingen met een zeer goede isolatie. Router staat in de meterkast.
De nieuwe router moet aankunnen en tooling hebben:
- 4 personen tegelijk te kunnen voorzien van een stabiele WAN verbinding. 2 game PCs en 2 mobile devices.
- Goede parental control(oudste is 10, dus vanaf 19:00 geen i-net meer op zijn apparaten)
- 1Gb verbinding per LAN en WAN poort
- Gast netwerk
- 5Ghz, want er is maar 1 device die 6 aankan.
- Goede web interface
- uitvoering: ASUS RT-AX86U
- uitvoering: AVM FRITZ!Box 6690 Cable (Internationaal model)
- uitvoering: Linksys Hydra Pro 6
- uitvoering: TP-Link Archer AXE75
De Asus spreekt me erg aan, omdat deze een goede CPU heeft en een uitgebreide GUI, maar deze is alweer 2 jaar oud. Straks zit ik weer met een apparaat die geen updates meer krijgt.....
De TP-Link AXE75 lijkt me te licht om alle apparaten te kunnen bedienen, zelfde geldt voor de Linksys hydra 6.
Mis ik een andere router die geschikt is of zou die Asus nog een jaar of 3 a 5 meekunnen?
Thanks