.
[ Voor 104% gewijzigd door tjetje123 op 24-11-2022 17:15 ]
[ Voor 104% gewijzigd door tjetje123 op 24-11-2022 17:15 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Precies wat er in mij op kwam. Los van het kwaliteitsverschil dat er zóu kunnen zijn: deze tegels zijn gewoon niet goed gelegd. Schuin tegen elkaar, de ene voeg 1mm, de andere weer 4mm. Ik vind het heel erg vervelend, maar dit is gewoon prutswerk.NeFoRcE schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:50:
Tegels zien er niet echt uit als JopieGoedkopie® . Zijn er wel tegelkruisjes gebruikt?
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 21-11-2022 14:54 ]
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
[ Voor 99% gewijzigd door tjetje123 op 24-11-2022 17:17 ]
ik heb meerdere tegelzetters gekend, Waarbij het opperen van tegelkruisjes word gezien als een belediging van hun vakmanschap. En als je dan achteraf het resultaat zien, zijn alle naden ook perfect recht zonder die dingen.NeFoRcE schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:50:
Tegels zien er niet echt uit als JopieGoedkopie® . Zijn er wel tegelkruisjes gebruikt?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Goed punt, soms worden tegelkruisjes gezien als een belediging van hun vakmanschap, maar dan moet het wel strak erin zitten. Als ik lees beginnende aannemers en geen tegelkruisjes. Dan zou ik ook mijn bedenkingen hebben. Overigens denk bij een vloer niet als tegel kruisjes hetzelfde is als bij een muurtje, in een vloer worden deze inderdaad enkel gebruikt om de afstand gelijk te houden.heuveltje schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:01:
[...]
ik heb meerdere tegelzetters gekend, Waarbij het opperen van tegelkruisjes word gezien als een belediging van hun vakmanschap. En als je dan achteraf het resultaat zien, zijn alle naden ook perfect recht zonder die dingen.
[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 21-11-2022 15:07 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
dit hoor ik mensen wel vaker zeggen (bij ons met slecht stuc/schilderwerk), maar veel mensen zoals ik blijven het dus wel altijd zien en zich er aan ergeren.....bottom line schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:48:
Maar dit weet/zie/merk je over 3 weken niet meer.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
ik zie door mijn werk in elk huis wel wat, en ben maar gestopt om het te melden, sommige mensen kunnen het niet naast zich neer leggen. en zullen het niet alleen zien , maar zich erook aan blijven ergeren. Perfectie gaat echt niet lukken.Leipo schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:04:
[...]
dit hoor ik mensen wel vaker zeggen (bij ons met slecht stuc/schilderwerk), maar veel mensen zoals ik blijven het dus wel altijd zien en zich er aan ergeren.....
Waarom zou je ook geen tools gebruiken die je werk makkelijker maken en snellerheuveltje schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:01:
[...]
ik heb meerdere tegelzetters gekend, Waarbij het opperen van tegelkruisjes word gezien als een belediging van hun vakmanschap. En als je dan achteraf het resultaat zien, zijn alle naden ook perfect recht zonder die dingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Squawk op 21-11-2022 15:29 ]
[ Voor 87% gewijzigd door WEBGAMING op 21-11-2022 15:29 ]
Dat is dus wel briljant spul. Het stelt eigenlijk niet zo veel voor maar werkt perfect. Bij mij is de woonkamer daarmee gedaan en heb nog nooit zo'n strakke vloer gezien.Squawk schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:23:
Naast de tegelkruisjes kon men overigens ook gebruikmaken van een nivelleersysteem om hoogteverschillen te voorkomen.
Y'24
Good taste is for people who can’t afford sapphires
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ondanks mijn eerdere post blijft iedereen zonder concrete onderbouwing schrijven dat de vloer onacceptabel is. Al die mening zijn leuk, en zelf zou ik er ook niet blij mee zijn, maar zoals ik eerder schreef kun je beter feiten hebben als stok om mee te slaan.Squawk schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:23:toon volledige bericht
Voordat iedereen zijn persoonlijke mening geeft of de afwijkingen wel of niet storend zijn, lijkt het mij verstandig om eerst te kijken naar een aantal meer objectieve zaken. Anders verzanden we in een welles-nietesdiscussie. Onderling hier in dit topic op Tweakers, of tussen de TS en zijn tegelzetter.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Is van tevoren een schriftelijke overeenkomst opgesteld waarin meetbare kwaliteitseisen zijn overeengekomen? Zo ja, is hieraan voldaan? Is er wel een overeenkomst opgesteld maar niet aan voldaan..., waarom niet en hoe gaat men dit corrigeren?
- Zijn er vloertegels die hol klinken? Dit betekent dat deze vloertegels niet overal goed verkleefd zijn met de ondergrond.
- Loopt het tegelwerk af richting het putje?
- Hoeveel millimeter is het hoogteverschil tussen de onderlinge tegels?
- Hoeveel millimeter verschillen de voegen van elkaar?
- Zijn de gebruikte tegels wel of niet gecertificeerd?
- Zijn er ook hoekjes van tegels beschadigd?
Welke marges zijn überhaupt gebruikelijk in de wereld van tegelzetters? Als je tegen een tegelzetter alleen zegt dat de voegen niet mooi zijn, is zijn reactie logischerwijs dat hij ze wel mooi vindt.![]()
Naast de tegelkruisjes kon men overigens ook gebruikmaken van een nivelleersysteem om hoogteverschillen te voorkomen.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?EnduronDon schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:02:
Ja, ja, zal allemaal wel. Dit ziet er niet uit, er moet nog een vloer gelegd worden, dus op z'n minst is het slim om na te denken of je dat wilt. Of het nou volgens die tekeningetjes in je post is gelegd, of niet.
Exact, ongelijke voegen mag je verwachten met niet-gerectificeerde tegels. Dat hoogteverschil zou nog kunnen komen door kromme tegels.Rmg schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:25:
Dat de voegen niet gelijk lopen is nog tot daar aan toe, lijkt dat het geen gerectificeerde tegels zijn, dan heb je dat wel.
Maar dat hoogteverschil, pfff dat is echt bedroevend en met een nivelleersysteem niet gehad
[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 21-11-2022 17:31 ]
Nou ja het is een valide punt. Los van zulk soort eisen, de TS wil ook nog andere plaatsen betegeld hebben. Als TS nu te horen krijgt dat dit normaal is, dan weet hij dat hij het maar moet accepteren. Als hij te horen krijgt dat dit toch wel belabberd is, dan kan hij op zoek naar een andere tegelzetter.
Natuurproduct? Alsof de tegels zo groeien in een grot... Dit is of een lage kwaliteit tegels, of de leggers hebben het niet netjes gedaan.Ora et Labora schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:06:
Sterk afhankelijk welke tegels het zijn.
Het blijft een natuurproduct.
B-keus zijn bijvoorbeeld veel vaker ongelijk dan kwaliteit A-tegels.
Merkt, type en beschrijving staat op de verpakking als het goed is.
Hoeveel m² vloer heb jij gelegd?mierenfokker schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:18:
[...]Waarom zou je ook geen tools gebruiken die je werk makkelijker maken en sneller
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Ja als je dus een ervaren vakman bent, dit waren beginnend aannemers.naftebakje schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:45:
[...]
Hoeveel m² vloer heb jij gelegd?
Een ervaren vakman kan 'op de tast' vlak tegelen met egale voegbreedte, en dan gaat het echt sneller om 1 op de 20 tegels er weer uit te trekken en te verleggen (40 seconden, inclusief lijm wat aanpassen; is sowieso goeie gewoonte om nu en dan tegel eruit te trekken om de lijmvulling na te zien.
[ Voor 99% gewijzigd door tjetje123 op 24-11-2022 17:19 ]
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Nee hoor dat kan een ervaren vakman nietnaftebakje schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:45:
[...]
Een ervaren vakman kan 'op de tast' vlak tegelen met egale voegbreedte, en dan gaat het echt sneller om 1 op de 20 tegels er weer uit te trekken en te verleggen (40 seconden, inclusief lijm wat aanpassen; is sowieso goeie gewoonte om nu en dan tegel eruit te trekken om de lijmvulling na te zien.
Vaak willen mensen veel te kleine voegen, en dan zie je de kleinste afwijking, bredere voegen maskeren dat; een goeie vakman zal vooraf waarschuwen, en als de tegels niet goed zijn expliciete toestemming voor mindere kwaliteit willen (of zelfs gewoon werk stoppen tot er goeie tegels zijn).
Er lijkt toch iets grondig misgelopen hier, lijm die zo hoog in de voegen komt is ook echt niet ok. Of heeft TS expliciet gevraagd voor mindere kwaliteit/specifieke voegbreedte/...?
Ik wil jou in 40 seconden een vastgezogen 60x60 tegel of groter wel uit de lijm zien trekken, lijm toevoegen of weghalen en er weer in drukken. En dan inclusief het weer netjes schoon maken van de voegen. Dat red je nooit.naftebakje schreef op maandag 21 november 2022 @ 18:45:
[...]
Vaak willen mensen veel te kleine voegen, en dan zie je de kleinste afwijking, bredere voegen maskeren dat; een goeie vakman zal vooraf waarschuwen, en als de tegels niet goed zijn expliciete toestemming voor mindere kwaliteit willen (of zelfs gewoon werk stoppen tot er goeie tegels zijn).
Er lijkt toch iets grondig misgelopen hier, lijm die zo hoog in de voegen komt is ook echt niet ok. Of heeft TS expliciet gevraagd voor mindere kwaliteit/specifieke voegbreedte/...?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
In de garage doet het wel minder pijn.Leipo schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:04:
[...]
dit hoor ik mensen wel vaker zeggen (bij ons met slecht stuc/schilderwerk), maar veel mensen zoals ik blijven het dus wel altijd zien en zich er aan ergeren.....
Ik heb zelf mijn tegelvloer gelegd en heb er ook zulke tegels tussen zitten. Ik kan je wel vertellen dat het na het voegen, er heel anders uit gaat zien. De verschillen worden dan veel minder prominent en na een maandje zie je het niet echt meer aangezien je vooruit kijkt tijdens het lopen.tjetje123 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:03:
Thanks voor de reacties iedereen!
Voor alle duidelijkheid: ik koester geen wrok of whatever naar de aannemers toe. Deze topic is er enkel om verschillende meningen te vragen, wat jullie ook gegeven hebben. Morgen komt de architect langs om dit alles te bekijken en zijn mening te geven.
Heel erg bedankt voor jullie ongezouten meningen. Had ik echt nodig, want als leek geraakte ik er echt niet aan uit...
Groetjes,
Michael
Die beledigingen herken ik wel, want "dat is voor prutsers". Maar goed, de eerste keer dat ik een badkamer heb getegeld (incl. tegelkruisjes en leveling systeem) lag het er superstrak in, terwijl ik bij de vakmannen regelmatig fouten zie.heuveltje schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:01:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Of als het een beginnende vloerder is, staat hij vast open voor kritiek en herkansing.tjetje123 schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:00:
Tegels zijn gelegd door beginnende aannemers (ik denk altijd: iedereen verdient toch wel een kans). Heb ik zeker niet gedaan om te besparen op vlak van geld. Ruimte is een garage + berging. Er zijn geen tegelkruisjes gebruikt.
Er moet binnen een paar maanden nog een ganse woning gevloerd worden (living - eetkamer - ...). Vandaar deze post, om te zien of dit acceptabel is of ik toch maar op zoek moet naar een andere vloerder..
Groetjes,
Michael
Dat heeft weinig met de voegen te maken. verder kun je ook b-kwaliteit redelijk strak leggen.Agent47 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 14:09:
Ik oordeel pas als ik weet wat voor kwaliteit tegels dit zijn. Als je B kwaliteit tegels hebt dan valt het me mee. Op een gegeven moment ga je naar alles kijken met een vergrootglas.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq