Samsung QE55Q70B voor Playstation 5?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-05 13:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe televisie voor mijn Playstation 5, mijn oog is gevallen op de Samsung QE55Q70B, die is door enkele Black Friday deals nu erg goedkoop geworden. Momenteel heb ik een Samsung UE49MU8000. Deze is echter ruim vijf jaar oud nu en heeft bijvoorbeeld geen HDR.

Wat is je budget?
650-950 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil meer performance uit mijn Playstation 5 halen, dat wil zeggen, ik wil met meer FPS kunnen spelen, 4k resolutie halen en HDR kunnen gebruiken. Ik heb het gevoel dat ik nu niet alles uit mijn PS5 haal. De TV staat daarnaast in onze woonkamer, ik wil dus ook gebruik maken van diverse streamingsdiensten (Disney+, HBO Max, Videoland, Netflix, Amazon Prime), Ziggo en ESPN.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung QE55Q70B, deze heeft HDMI 2.1, 120hz en HDR mogelijkheden. Klinkt als een TV die prima past bij een Playstation 5.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vertrouw het niet helemaal - Een prijs van 689 Euro zoals bij bol.com voor een dergelijke TV vind ik wel erg laag, daarnaast zie ik online weinig reviews van dit type televisie, ook via Tweakers niet. Is deze TV wel zo goed?

Beste antwoord (via GPG17_17 op 22-11-2022 08:45)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is een televisie die laag op de technische ladder staat, daar om is 'ie goedkoop. Je hebt randverlichting dus zeer beperkte lokale dimming en met 580cd/m² is het echt geen HDR-wonder. Je gaat zeker erop vooruit met 120Hz, maar dat wordt zwaar overgewaardeerd, de PS5 heeft simpelweg niet de rekenkracht om 120Hz in 4K goed te benutten. De Q70B werkt ook met blauwe ledverlichting, waardoor hij een breder kleurenbereik heeft dan de MU8000.

Ik zou hoger inzetten, want hoewel je erop vooruit gaat is het geen wereldschokkend verschil t.o.v. de MU8000: Een televisie die meer met HDR kan, betere verlichting. Voor spelplezier zijn daarnaast de reactietijden van het paneel erg van belang, wat ook de reden is waarom OLED-schermen erg geschikt zijn voor spelamusement.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit is een televisie die laag op de technische ladder staat, daar om is 'ie goedkoop. Je hebt randverlichting dus zeer beperkte lokale dimming en met 580cd/m² is het echt geen HDR-wonder. Je gaat zeker erop vooruit met 120Hz, maar dat wordt zwaar overgewaardeerd, de PS5 heeft simpelweg niet de rekenkracht om 120Hz in 4K goed te benutten. De Q70B werkt ook met blauwe ledverlichting, waardoor hij een breder kleurenbereik heeft dan de MU8000.

Ik zou hoger inzetten, want hoewel je erop vooruit gaat is het geen wereldschokkend verschil t.o.v. de MU8000: Een televisie die meer met HDR kan, betere verlichting. Voor spelplezier zijn daarnaast de reactietijden van het paneel erg van belang, wat ook de reden is waarom OLED-schermen erg geschikt zijn voor spelamusement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GPG17_17
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-05 13:41
Helder, dank voor je snelle antwoord! Ik ga verder zoeken naar een model uit een hoger segment, als ik een nieuwe televisie koop wil ik wel een grotere stap vooruit zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-05 21:57
Zoiets:
uitvoering: LG CS 55" Zwart

Valt net binnen je gestelde budget, 120Hz OLED, etc

De CS is een variatie op de C2 zo te zien, maar dan zonder het EVO paneel.
Maar qua prijs daarom wel een hele interessante, en ook het oudere paneel uit de C1 is nog steeds erg goed.

Anders zou je naar een C1 kijken om goedkoop een mooie OLED te kopen, alleen met deze prijs is een CS gewoon interessanter.

https://www.techradar.com...ts-a-black-friday-bargain

En van een Nederlandstalige site:
https://fwd.nl/beeld/lg-c...r-maar-zonder-evo-paneel/

[ Voor 64% gewijzigd door RobbieT op 22-11-2022 11:31 ]