Toon posts:

samba en winME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op mijn linux bak samba 2.2.1a draaien als PDC en als File server. Op mijn werkstation kan ik met windhoos 98 kan ik inloggen en alles doen wat ik wil. Op een ander werkstation met windhoos ME kan ik niet inloggen. In mijn smb.conf heb ik encrypted password = Yes. Als ik probeer in te loggen krijg ik meldingen zoals "de domeinserver kan uw password niet valideren..."

Nu is mijn vraag gebruikt windhoos ME geen encrypted passwords. of is er iets anders aan de hand...

Verwijderd

Jawel. Ik heb hier zelf ME aan een samba PDC gehad (samba-tng en samba-2.2.X CVS).

Laat me raden je hebt geen user aangemaakt op het linux-systeem en die ook aangemaakt met smbpasswd.
Deze user mnoet precies hetzelfde heten als de naam waarmee je inlogt op je winME machine.
Ofwwl eerst useradd gebruiken om de user op het systeem toe te voegen; vervolgens met "smbpaswd -a" de gebruiker toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik wel gedaan.... anders zou ik onder win98 ook niet kunnen inloggen...

Verwijderd

Ik kan niet ruiken dat je dezelfde namen gebruikt op die 2 workstations ;)

Maar goed, zit die ene workstation toevallig in een ander subnet o.i.d.?
Heb je verder de debuglevels van samba al eens helemaal omhoog gegooid?
Wat verschijnt er in de logs van samba?

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik mijn log.nmbd

waarbij "server remco" een winME werkstation zou moeten zijn.

[2001/08/29 15:35:26, 0] nmbd/nmbd_incomingdgrams.c:process_local_master_announce(309)
process_local_master_announce: Server REMCO at IP 192.168.1.3 is announcing itself as a local master browser for workgroup KLEINET and we think we are master. Forcing election.
[2001/08/29 15:35:26, 0] nmbd/nmbd_become_lmb.c:unbecome_local_master_success(155)

Samba name server KLEISERVER has stopped being a local master browser for workgroup KLEINET on subnet 192.168.1.100

Verwijderd

Tja gewoon een kwestie van OS-level omhoog zetten.
Local master/Doamin maaster/Preferred master allemaal aan.
Dan moet het opgelost zijn.

Bovenstaande zeg ik dus uit m'n hoofd, dus de namen klopppen misschien niet helemaal ;)
Pagina: 1