Vraag

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Ik kwam er enkele dagen geleden achter dat ik geen mobiele data meer had op mijn dual-sim Samsung Galaxy A52 5G. Ik heb twee SIMs, één van Youfone(KPN) en één Vodafone. Een precieze datum heb ik niet.

Eerst geprobeerd de data over te zetten naar de andere provider, dat leek iets te helpen maar de verbinding was onwerkbaar traag. Vervolgens heb ik er 1 simkaartje uitgehaald. Tot mijn verbazing had ik toen wel data. Na wat verder testen bleek ik gewoon mobiele data te hebben op beide SIM kaarten in ieder slot. Alleen als ik beide SIMs er gelijktijdig insteek dan heb ik geen mobiele data meer bij Youfone en zeer traag bij Vodafone.

Mogelijk oorzaken:
- 1 of beide SIMs zijn kapot (individueel doen ze het wel goed)
- Update vanuit Google die iets kapot gemaakt heeft
- Update van Samsung die iets kapot gemaakt heeft (Onwaarschijnlijk sinds de laatst update van 22 okt is)

Wat zou hier aan de hand zijn? Heeft iemand dit ook, of al eerder meegemaakt?

A life lived in fear is a life half lived

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Je zou een reset van de netwerk instellingen kunnen proberen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel Voda eens en laat ze triple-checken of je APN (eenvoud, niet meervoud) goed ingesteld staat. De overige APN's van Voda eruit (laten) gooien, phone 2x herstarten, en dan nog eens proberen.

Kost je snel een uur of meer maar heeft mij al meerdere keren geholpen (Voda geeft Samsung de schuld en andersom).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Not_Disclosed
swhnld schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:32:
Je zou een reset van de netwerk instellingen kunnen proberen?
Heb ik geprobeerd maar heeft niet geholpen. Toch bedankt voor het meedenken.

• Not_Disclosed
MAX3400 schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:07:
Bel Voda eens en laat ze triple-checken of je APN (eenvoud, niet meervoud) goed ingesteld staat. De overige APN's van Voda eruit (laten) gooien, phone 2x herstarten, en dan nog eens proberen.

Kost je snel een uur of meer maar heeft mij al meerdere keren geholpen (Voda geeft Samsung de schuld en andersom).
Het probleem treed alleen op als ik beide simkaarten in de telefoon heb zitten. Als ik er maar 1 in heb zitten dan doet internet het gewoon bij zowel Youfone als Vodafone. Dan ga je er toch vanuit dat de APN's kloppen. Of speelt hier nog iets anders?

Waarom moet je de telefoon 2x herstarten?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee