Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe pc of alleen nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wollies
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb een pc van 12 jaar oud een i5 met 4gb werkt op zich nog wel goed alleen sinds de laatste tijd start ik hem op en ben even bezig en pc gaat uit en start wel weer op en even later gaat hij weer uit en start weer op meestal doet hij dit 2 keer en blijft dan wel weer aan, heb het vermoeden dat de voeding niet helemaal 100 meer is. Zit een 500 watt voeding van onbekend merk

Nu zit ik te twijfelen of eerst alleen nieuwe voeding en hopen dat het probleem dan is opgelost, of nu gewoon de keuze maken en nieuw Moederbord/Processor/Geheugen/Voeding kopen??

Wilde eigenlijk volgend jaar kijken naar nieuwe pc in verband nieuwe AMD serie maar de moederborden zijn op dit moment bijna haast nog niet te betalen. Als ik de eerste 4 jaar ff kan overbruggen met de AM4 AMD processoren dan ben ik ook wel weer blij.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor namelijk waar de pc voor gebruikt wordt is Photoshop, internetten en af en toe wat downloaden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wilde eigenlijk niet teveel geld uitgeven inverband dat december is ook weer dure maand, max 600 denk ik

Heb mijn huidige systeem in een Cooler Master kast zitten dus deze kast wordt gewoon weer hergebruikt en heb nog een Samsung 1tb SSD met 4 sata schijven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu hoop ik dat de ingebouwde GPU eerst voldoende is maar wil volgend jaar toch wel kijken naar een betaalbare videokaart

Zit nog wel te twijfelen welke Ryzen 5 of Ryzen 7?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 135,50€ 135,50
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700G Boxed€ 204,30€ 204,30
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-F Gaming€ 149,-€ 149,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 59,90€ 59,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 500W CM€ 60,50€ 60,50
Totaal€ 609,20

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen enkele pc is echt geluids stil maar wil toch wel een zo stil mogelijke systeem hebben

Ga je overklokken?
Nee nooit gedaan alles blijft gewoon standaard staan

Wat verwacht je van ons?
Ik wil gewoon een systeem waar ik de huidige dingen ook mee doen, de pc worden door 2 mensen gebruikt de 1 doet alleen internetten en uren doorgeven voor het werk.

En ik doe grafische dingen Photoshop, maak websites, maak ontwerpen o.a. Logos/Flyers/ , Internetten en af toe wat downloaden, videobewerking staat nog wel op mijn lijstje maar dan moet ik eerst ik wachten tot ik volgend jaar een betaalbare videokaart kan kopen of een tweedehands wat ook een mogelijkheid is.

Alle reacties

• Kristiaanz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 10:44
Wat ik persoonlijk zou doen is een nieuwe voeding kopen gebaseerd op eventuele toekomstige specificaties.
Kan je die in je oude systeem zetten en kijken wat deze doet. Blijft het probleem zich voordoen kan je daarna alsnog kiezen om andere componenten te vervangen.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:09
En dat was ook precies mijn gedachte.

Als de pc voor jou gebruik nog goed is, gewoon lekker blijven gebruiken tot het echt niet meer kan.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:06
offtopic:
Met interpunctie leest je verhaal een stuk fijner..

• wollies
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2023
Was idd de voeding, wacht nog ff een paar maandje met nieuwe computer.