Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:28
Hey,
Mijn vriendin haar gsm (Galaxy s8, batterij en scherm zijn ten einde) is aan vervanging toe, Ik hoop met black Friday een mooie deal te sluiten.
Heb vorig jaar een Samsung A52s besteld voor mijn moeder en schoonmoeder en ze zijn hier zeer tevreden over. Mijn vriendin vindt enkel de foto's van deze smartphone niet WAUW O-)

Ik heb gelezen dat de A53 een betere camera heeft, maar een tragere processor... Andere optie is de pixel 6a.

Zelf ben ik een leek in de smartphone wereld en kom hier altijd om raad vragen. Dus alle tips/info zijn welkom.

Ik zoek een?
Midrange Smartphone met goede camera.

Wat is je budget?
+/-€300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alledaags gebruik, zeker geen speciale vereisten. Voornamelijk leuke foto's maken van ons eerste kindje dat op komst is _/-\o_

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie boven

Beste antwoord (via GERMEY op 22-11-2022 08:37)

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Dan zou ik de 6a aanraden. Zeker nu met de Black Friday Actie is er in mijn ogen geen betere telefoon combi camera te vinden.

De Pixel 7 en 7 Pro heeft als optie om wazige fotos weer scherp te maken (wat handig kan zijn met een baby dat niet stil gaat zitten :p)

Volgens mij heeft de 6a deze leuke snufjes ook.

Het is wel gelijk een ander toestel (geen Samsung skin en heeft een mindere accuduur)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Dan zou ik de 6a aanraden. Zeker nu met de Black Friday Actie is er in mijn ogen geen betere telefoon combi camera te vinden.

De Pixel 7 en 7 Pro heeft als optie om wazige fotos weer scherp te maken (wat handig kan zijn met een baby dat niet stil gaat zitten :p)

Volgens mij heeft de 6a deze leuke snufjes ook.

Het is wel gelijk een ander toestel (geen Samsung skin en heeft een mindere accuduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
Bedankt voor de info Knamix!
Ik zal deze eens voorleggen. Zie ook dat deze processor sneller zou moeten zijn!

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
De pixel 6a levert belsimpel niet in België. |:( Dus nog even afwachten of de prijs in België ook naar +/-300 daalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Let wel op naar de Pixel met kale Android dat je allerlei Samsung verbeteringen gaat missen. Mijn ouders klaagden bijvoorbeeld over de agenda die minder functies had en zo nog wat dingetjes en zijn weer terug naar Samsung nu.

Je kunt ook met Samsung zelf chatten, misschien krijg je korting van hun op bijvoorbeeld de S21FE. Ook de A53 die op papier iets trager lijkt zul je in de praktijk het verschil niet merken in het gebruik.

Echter komende van een S serie merk je wel als je naar een midrange gaat als de 6a of A53. Dat was mijn eigen ervaring en heb na 6 maanden toch een S gehaald, en die ervaring lees ik ook elders op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:47
Als fotokwaliteit belangrijk is dan kan ze ook een fotocamera kopen en dan de telefoon gebruiken om te bellen. Foto's van een (goede) fotocamera zijn zoveel beter van kwaliteit dan telefoon foto's.

Met een fotocamera ga je ook meer nadenken over het maken van een foto waarbij je met je telefoon al heel snel er een beetje op los klikt. Wil je er ook nog bij filmen dan word je echt helemaal blij als je erachter komt dat je met een fotocamera meestal goed horizontaal hebt gefilmd in plaats van verticaal zoals de meeste mensen doen met een telefoon. Valt vooral goed op als je het gefilmde op je televisie wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GERMEY
Bedankt voor jullie meningen, zal ik zeker eens over nadenken en bespreken thuis ;) .

@swhnld Haar S8 is nu wel heel traag, dus ik denk dat het zeker een verbetering zal worden. Ze is ook zeker geen "heavy" user dus ik hoop dat het wel zal meevallen... De S21FE zal ik in mijn lijstje van mogelijkheden opnemen!

@EdwinB Ik heb ergens nog wel een camera liggen bij mijn ouders die we ooit gekocht hebben voor een reis... Ik weet niet meer juist welk model. Voordeel van een goede smartphone camera blijft wel dat je hem altijd bij hebt. Tijdens de reis heb ik toen ook veel foto's genomen met mijn smartphone en deze vond ik zeker niet slechter, waarschijnlijk omdat ik er niets van ken 8)7

Dit topic laat me meer twijfelen dan beslissen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Een losse fotocamera is niet per definitie beter. Ga je semi professioneel met losse body en lens is wel beter, maar een compact camera met point en shoot werk, dan is een telefoon ook al prima, zeker thuis en met kinderen. Op vakantie met zoom is nog wel een puntje als je dat gebruikt, want dan kom je op bijvoorbeeld de S21 Ultra met 10x optische zoom, en die is een stukje duurder dan door TS opgegeven budget. Deze heb ik zelf en redde ons wel afgelopen vakantie bij spontane momenten zoals een luiaard die voorbij kwam tijdens ontbijt hoog in de bomen aan de overkant terwijl de grote camera in de hotelkamer lag. Toen vrouwlief terug kwam met de camera waren de kansen verkeken maar had ik ze wel op de telefoon weten te maken.

In dit geval, komende van een S8 klinkt het niet als iemand die professioneel fotograaf is, dus voldoet een goede camera in een telefoon ook.
Pagina: 1