Stijgen prijzen weer na afloop Black Friday?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E Pericoloso
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik vraag me echt af of de lagere prijzen tijdens Black Friday na afloop permanent worden. Of stijgen ze nadien weer?

Als je het ding met de verlokkelijke lage prijs eigenlijk niet echt per se *NU* moet hebben, kan je dan niet beter de aankoop ervan uitstellen, misschien zelfs forever?

Kan Tweakers een tabelletje opsnorren waarin de prijzen van Black Friday 2021 opgesomd worden naast de overeenstemmende prijzen van -pakweg- juni 2022?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:49
review: De beste deals voor Black Friday 2022 - De grootste prijsdalers van m...

Maar dat kan je toch prima zelf bekijken door het prijsverloop van een product in te zien? Bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pric...lg-oled55c16la-zwart.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJBzABJmVpDvoyzOQLVeMNeooMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hyl0gSBlrYcSJXrvCm53DCZG.jpg?f=user_large

[ Voor 52% gewijzigd door GermanPivo op 21-11-2022 13:04 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11
Een mooi voorbeeld is dit klokje. In November vorig jaar was dat klokje goedkoop en nu weer.

Het zou mij nu niet eens verbazen als na de blackfriday-aanbieding de prijs misschien wel gelijk even gecompenseerd wordt met de inflatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E Pericoloso
  • Niet online
GermanPivo schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:02:
Maar dat kan je toch prima zelf bekijken door het prijsverloop van een product in te zien? Bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pric...lg-oled55c16la-zwart.html
Voor bvb Samsung T7 Shield 2TB Zwart krijg ik geen prijs te zien van vóór dan 3 mei 2022.

Goeie poging, maar je helpt me niet verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-10 17:42
E Pericoloso schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:22:
[...]

Voor bvb Samsung T7 Shield 2TB Zwart krijg ik geen prijs te zien van vóór dan 3 mei 2022.

Omdat die verkrijgbaar is vanaf 3 mei: uitvoering: Samsung T7 Shield 2TB Zwart

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:49
[...]

Nee, want die is volgens de pricewatch pas verkrijgbaar sinds 3 mei 2022.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 21-11-2022 13:25 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 12:58
[...]

Ik denk dat hij je wel verder helpt. Het product wat jij geeft als voorbeeld is beschikbaar sinds 3 mei 2022 (op Tweakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E Pericoloso
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:14:
Een mooi voorbeeld is dit klokje. In November vorig jaar was dat klokje goedkoop en nu weer.
En is dat NVMe, SATA 600 of USB 4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11
E Pericoloso schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:29:
[...]

En is dat NVMe, SATA 600 of USB 4?
Ik beantwoordde jouw vraag: "Stijgen de prijzen weer na black-friday?" Ik gaf een voorbeeld waarbij dat zo was. Om dat te zien heb je natuurlijk een product nodig dat vorige jaar een blackfriday aanbieding was, zoals dat klokje.

In dit topic staan aanbiedingen van vorig jaar:
Black Friday / Cyber Monday 2021 (26 & 29 november)

Bijvoorbeeld:
uitvoering: Motorola Edge 20 Pro Blauw
uitvoering: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
uitvoering: Samsung 980 1TB
uitvoering: Huawei FreeBuds lite (Zwart)

etc etc etc. Als je bij die artikelen bij de prijsgrafiek alleen het afgelopen jaar laat zien, dan weet je of prijzen na blackfriday omhoog gaan. Er staan vast vele andere voorbeelden in dat topic. Je kunt met die topic samen met de prijsgrafieken prima je eigen onderzoek verder doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Groentjuh op 21-11-2022 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:23
Natuurlijk stijgen prijzen na black friday. Black Friday heeft aanbiedingen. Aanbiedingen zijn niet oneindig geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
Groentjuh schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:36:
[...]

Ik beantwoordde jouw vraag: "Stijgen de prijzen weer na black-friday?" Ik gaf een voorbeeld waarbij dat zo was. Om dat te zien heb je natuurlijk een product nodig dat vorige jaar een blackfriday aanbieding was, zoals dat klokje.

In dit topic staan aanbiedingen van vorig jaar:
Black Friday / Cyber Monday 2021 (26 & 29 november)

Bijvoorbeeld:
uitvoering: Motorola Edge 20 Pro Blauw
uitvoering: Sony WH-1000XM3 (Zwart)
uitvoering: Samsung 980 1TB
uitvoering: Huawei FreeBuds lite (Zwart)

etc etc etc. Als je bij die artikelen bij de prijsgrafiek alleen het afgelopen jaar laat zien, dan weet je of prijzen na blackfriday omhoog gaan. Er staan vast vele andere voorbeelden in dat topic. Je kunt met die topic samen met de prijsgrafieken prima je eigen onderzoek verder doen.
ik denk dat je had moeten raden dat TS eigenlijk wil weten of hij wel of niet die 2tb externe hd moet kopen of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Grootste probleem bij de vraag is dat je een product moet hebben waarvan de prijs eigenlijk redelijk constant is en niet al puur door de invloed van ouderdom omlaag gaat (zoals dat bijvoorbeeld gebeurt bij telefoons/tv's, nieuwe variant => oude variant gaat omlaag in prijs)

Zelf vond ik uitvoering: Sony 55-210mm Zoom Lens Zwart wel een mooi voorbeeld, je kan hier sinds 2019 zien dat de (gemiddelde) prijs eind november daalt en daarna weer omhoog gaat.

mbt je stelling:
Als je het ding met de verlokkelijke lage prijs eigenlijk niet echt per se *NU* moet hebben, kan je dan niet beter de aankoop ervan uitstellen, misschien zelfs forever?
Ja, prijzen stijgen doorgaans weer na Black Friday, de meeste producten dalen echter wel weer als het model ouder word.
Mocht je de aankoop forever kunnen uitstellen heb je het dus helemaal niet nodig en hoef je het dus ook niet te kopen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1