Hi
Mijn 3 jaar oude Huawei P30 is aan vervanging toe.
1 van de zaken waar ik persoonlijk steeds tevreden van ben geweest waren de kwaliteit van foto's.
Met Black Friday/feestdagen in het verschiet ben ik wat gaan rondneuzen met als doel terug een toestel te vinden met goede camera's maar vooral niet groter dan 6,10".
En zo ben ik bij het camera-onderdeel van de Google Pixel 6a terechtgekomen waar bij de pluspunten toch de goede camera's worden vermeld.
Maar nu mijn vraag.
Als ik de tech specs ga vergelijken tussen beide smartphones kan ik er niet goed aan uit.
Mijn 3 jaar oude P30 lijkt over betere specificaties te beschikken dan de Google Pixel 6a?
Of zie ik nu iets essentieel over het hoofd?
Ik ben zelf enkel thuis in de kolom van megapixels. En dat is toch een aanzienlijk verschil tussen de 2.
Maar misschien is 1 van de andere aspecten meer bepalend voor de kwaliteit van foto's?
Tot slot:
- Macro en camera vooraan zijn niet van belang
- budget is 300 - 400 EUR. Een alternatief voorstel is altijd welkom.
Greetz!
Mijn 3 jaar oude Huawei P30 is aan vervanging toe.
1 van de zaken waar ik persoonlijk steeds tevreden van ben geweest waren de kwaliteit van foto's.
Met Black Friday/feestdagen in het verschiet ben ik wat gaan rondneuzen met als doel terug een toestel te vinden met goede camera's maar vooral niet groter dan 6,10".
En zo ben ik bij het camera-onderdeel van de Google Pixel 6a terechtgekomen waar bij de pluspunten toch de goede camera's worden vermeld.
Maar nu mijn vraag.
Als ik de tech specs ga vergelijken tussen beide smartphones kan ik er niet goed aan uit.
Mijn 3 jaar oude P30 lijkt over betere specificaties te beschikken dan de Google Pixel 6a?
Of zie ik nu iets essentieel over het hoofd?
Naam | Huawei P30 | Google Pixel 6a | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Megapixel | Sensor | Apterture | Megapixel | Sensor | Apterture | ||||
Hoofdlens | 40 | 1/1.7" | f/1.6 | 12.2 | 1/2.55" | f/1.7 | |||
Telelens | 8 | 1/1.7" | f/1.6 | ? | 1/2.55" | ? | |||
Wide | 20 | 1/1.7" | f/1.6 | 12 | 1/2.55" | f/2.2 |
Ik ben zelf enkel thuis in de kolom van megapixels. En dat is toch een aanzienlijk verschil tussen de 2.
Maar misschien is 1 van de andere aspecten meer bepalend voor de kwaliteit van foto's?
Tot slot:
- Macro en camera vooraan zijn niet van belang
- budget is 300 - 400 EUR. Een alternatief voorstel is altijd welkom.
Greetz!