Glasvezel in Capelle aan den IJssel (ODF/T-mobile)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Het gaat nu toch echt gebeuren, een glasvezel netwerk in Capelle aan den IJssel.

Zie ook hier:
https://www.capelleaanden...el-internet-via-glasvezel
en
https://www.capelleaanden...in-capelle-aan-den-ijssel

Er is ook een brief verzonden. Ik vind het allemaal nog wat vaag:
  1. Open Dutch Fiber (ODF) legt een glasvezel netwerk aan
  2. ODF zou een soort onafhankelijk zijn
  3. Gemeente Capelle wil niet teveel ge-graaf en aanbieders dus ODF blijft de enige?
  4. Er lijkt een toch wel strakke link te zitten tussen ODF en T-Mobile
  5. De brief komt uit naam van T-Mobile
  6. ODF heeft een open netwerk dus andere providers zouden/mogen/kunnen aanbieden?
  7. Conclusie: vooralsnog zitten we aan T-Mobile vast
  8. Het is maar een gokje of we in de toekomst ook andere providers kunnen gaan kiezen?
  9. Wat is de ervaring met ODF/T-Mobile in andere plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49

FreakNL

Well do ya punk?

Ah nice, iemand uit de regio? :+ k ben ook wel geinteresseerd in principe maar dat is meer de techneut in mij.

Rationeel moet ik eigenlijk wel een sterke incentive hebben om over te stappen vanaf Ziggo. Ik ben daar namelijk bijzonder tevreden over;

- TV kwaliteit is meer dan prima.
- Ik heb een Humax 5200c met smartcard, dus ik betaal niks extra voor een decoder ofzo
- Mijn vriendin kijkt wel pulp (ik niet) en neemt nog weleens en wat op en gaat dan tijdens de uitzending terugkijken en spoelt dan de reclame door. Als ik me niet vergis kan dat eigenlijk alleen met een decoder, niet met apps..
- Internet is retestabiel, in 8 jaar tijd 1 storing en dat was nog mijn eigen schuld uiteindelijk (alhoewel ik toen wel een enorme sjappie aan de lijn kreeg)
- Ziggo Go app doet het prima op mijn AppleTV (als ik geen zin heb mijn decoder te starten), FireTV (reis) en ios devices. Ook in het buitenland (buiten EU) via een VPN naar huis.

Het enige wat me dus nog zou kunnen verleiden is prijs. En misschien de hogere upload.. Maar 30mbit up is ook voldoende om in het buitenland via een VPN naar huis daar TV te kijken...

Als ik T-Mobile fiber-only neem, 100/100, ben ik volgens mij 35 euro kwijt. NLziet abbo erbij en je zit op 42,95. Voor mij zou dat prima zijn maar ik woon hier niet alleen ;) Ik kan de prijzen van het fiber+tv pakket niet vinden maar ik zie wel dat er sowieso al 5 euro bijkomt voor opnemen...

/edit
4007TC, 33 werkt als postcode op de T-Mobile site ;)

Ik zou dan voor 100/100, TV + cloud opnemen op 55 euro komen. Bij Ziggo betaal ik nu 65, maar heb ik wel een fiks hogere download (350)..Als ik naar 400/400, TV + cloud opnemen ga wordt het 60 euro. Dat is 5 euro winst ten opzicht van Ziggo..Tja... Ik twijfel of ik daarvoor ga overstappen eigenlijk... Verlies ook mijn dubbele data op 2 Voda abbo's , dat moet ik ook nog meerekenen. En ik zit niet te wachten op T-Mobile als mobiele provider. (of als internet provider, for that matter).

[ Voor 15% gewijzigd door FreakNL op 29-11-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Inderdaad blijkbaar weinig Tweakers uit de regio hier?!

Ikzelf zit nu nog op ADSL 110/30
TV is voor mij niet interessant.
Ik ga wel zien waar T-Mobile mee komt. Wat meer gaan betalen voor hogere snelheid vind ik geen probleem maar het moet ook weer niet te duur worden.
Het hangt er ook vanaf of ze koper op termijn gaan uitschakelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:18
KNed schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:47:
Het gaat nu toch echt gebeuren, een glasvezel netwerk in Capelle aan den IJssel.

Zie ook hier:
https://www.capelleaanden...el-internet-via-glasvezel
en
https://www.capelleaanden...in-capelle-aan-den-ijssel

Er is ook een brief verzonden. Ik vind het allemaal nog wat vaag:
  1. Open Dutch Fiber (ODF) legt een glasvezel netwerk aan
  2. ODF zou een soort onafhankelijk zijn
  3. Gemeente Capelle wil niet teveel ge-graaf en aanbieders dus ODF blijft de enige?
  4. Er lijkt een toch wel strakke link te zitten tussen ODF en T-Mobile
  5. De brief komt uit naam van T-Mobile
  6. ODF heeft een open netwerk dus andere providers zouden/mogen/kunnen aanbieden?
  7. Conclusie: vooralsnog zitten we aan T-Mobile vast
  8. Het is maar een gokje of we in de toekomst ook andere providers kunnen gaan kiezen?
  9. Wat is de ervaring met ODF/T-Mobile in andere plaatsen?
Ik kom niet uit de regio maar kan je vragen wel beantwoorden:
* Ja, ODF legt alleen een netwerk aan inclusief PoPs en inclusief aansluiting tot in de woning (deels..)
* ODF is volledig onafhankelijk en voor een deel opgericht door de mensen die ooit bij Reggefiber zaten
* Gemeente Capelle heeft niet zoveel te willen. De Telecomwet stelt dat andere partijen ook een netwerk mogen aanleggen als zij dat willen. KPN of Glaspoort (samenwerking KPN en ABP) zou de komende jaren maar zo een netwerk ernaast kunnen leggen.
*T-Mobile is eerste huurder op het open netwerk van ODF maar heeft ook meteen exclusiviteit bedongen voor een jaar (zou ook twee jaar kunnen zijn, dat is nog niet helemaal duidelijk). Vandaar die link tussen de twee.
*T-Mobile doet het grootste deel van de communicatie vanwege hun naamsbekendheid.
* Zie punten hierboven. Ja, een open netwerk maar tot een jaar na aanleg zeker nog niet. Daarna is het afwachten wie er alsnog wil aanbieden.

En wat ervaringen betreft kan je beter in het T-Mobile Glasvezel topic kijken. De laatste 20 pagina's of zo :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Thanks, dat maakt het een stuk duidelijker voor me.

Ik zal het T-Mobile glasvezel draadje eens doorspitten. En verder maar gewoon afwachten wat voor info ik meer ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je nu Ziggo gewend bent ga je in beeldkwaliteit bij T-Mobile behoorlijk achteruit.
Hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ze gaan maandag de straat openbreken bij mij.

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2023 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
In Capelle dus? Welke wijk als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

's Gravenland. Ze zijn al bezig geweest bij diverse straten in de buurt... Ik kreeg een brief dat mijn straat ook aan de beurt was en heb toen gemailed naar ODF omdat ik een verbouwing geplanned heb met kraan (dakkapel) en ik bang was dat het elkaar zou bijten. Toen gaven ze aan dat ze de 13e (vandaag dus) zouden beginnen in mijn straat.. Dat is wel erg kort dag tov de mail dus ik moet het nog zien.. Maar ik hoop iig dat ze klaar zijn voordat die kraan er komt/moet komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Thanks, Middelwatering zou de volgende stap zijn dacht ik. Dat is mijn wijk maar ik zit wel een stuk van 's Gravenland vandaan. Ik wacht het af.
Ben wel benieuwd hoe het gaat met de aanleg.
Heb je meer details voor jouw situatie? wel/niet aangemeld bij T-Mobile, aanleg tot meterkast/erin, kosten, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik ben benieuwd of dat de aanleg bij jullie volgens planning gaat. Bij ons heeft het inmiddels al een jaar vertraging ten op zichte van de eerst gecommuniceerde datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ze waren gisteren ook daadwerkelijk in de straat bezig.

Volgens mij alleen de basis infra, ze zijn zeker nog niet tot in de meterkast.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 14-02-2023 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heb nu een heel onhandig sprietje voor het huis uit de grond steken… Ook de huizen met oprit hebben daar een sprietje (pal voor de oprit), en men rijdt er gewoon overheen (zou ik ook doen).

Gaan ze dat nog naar binnen brengen of zit ik nu een jaar tegen die spriet aan te kijken? Als hij nou in mijn voortuin zat tegen de gevel, prima, maar hij zit nu echt op een mega onhandige plek, ben er ook al een keer op gaan staan. Volgende week krijg ik dakkapelen, ik kan niet garanderen dat die spriet het gaat overleven…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Lekker handig maar niet heus. En ik begrijp dus ook dat daar niets over gecommuniceerd is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:52
In Kralingse Veer (I know, Rotterdam, maar gaat mee met de T-Mobile actie in Capelle) zijn de afgelopen dagen ook de sprieten geplaatst. Ben inderdaad zeer benieuwd wanneer de sprieten naar de meterkast door worden gelust. (Genoeg "ramp"verhalen dat ze nog een jaar uit de grond blijven steken...)

/edit: volgens https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/check#se2 is mijn huis zelfs al aangesloten op glasvezel, ondanks dat het sprietje nog voor mij voortuin omhoog staat... Geeft hij bij jullie ook aan dat je al glasvezel kan afsluiten?

[ Voor 29% gewijzigd door Coocoocachoo op 17-02-2023 13:54 . Reden: toevoeging, zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het is wel gecommuniceerd maar handig is anders.

@Coocoocachoo klopt, het is beschikbaar volgens de site

Ding zit onhandig bij mijn voordeur op het woonerf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee5nPeSmCU9DPjPnFP7WiBI9LDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7CZfyIHLwrHZzt8uFQhQEjzH.jpg?f=fotoalbum_large

Heb hem maar ff plat gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sB2R8EP5GfCitvpem4WozIgqKMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmT1YcAbTRKD2cpg8AqL1Bj8.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks dat het eigen terrein is had ik hem liever net naast mijn verhoging gehad, zo naast de voordeur. Daar loop ik niet.

En ja, ik mag mijn stoepje weleens opnieuw bestraten, dat klopt ;)

[ Voor 213% gewijzigd door FreakNL op 17-02-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Er is blijkbaar onduidelijkheid of glasvezel wel of niet gratis tot in de meterkast gelegd wordt
https://capelle.ijsselenl...eg-glasvezel-s-gravenland
CAPELLE • In de wijk ’s-Gravenland legt O(pen) D(utch) F(iber) een glasvezelnetwerk aan terwijl verkopers aan de deur abonnementen namens T-Mobile verkopen. In diverse groepsapps is onduidelijkheid ontstaan over al dan niet gratis worden aangesloten op dat netwerk. Volgens de website van T-Mobile lijkt het er op dat elk huishouden vrijblijvend wordt aangesloten. ODF geeft aan dit zeker niet te doen. Onduidelijkheid troef dus.

Volgens bewoner Arnout Geurds is T-Mobile zelf duidelijk op hun site. In de folder die huis aan huis is verspreid staat het volgende: “Als het graafwerk klaar is en iedereen een gratis aansluitpunt heeft, kun je bijvoorbeeld bij T-Mobile een abonnement nemen.” Op de website staat iets vergelijkbaars. “Het is belangrijk dat je toestemming geeft aan onze partner ODF. Alleen dan mag je woning aangesloten worden op glasvezel. Weet je nog niet of je een abonnement op glasvezel wil afsluiten? Geen probleem. We sluiten je vrijblijvend aan. Je bent dus niet verplicht de aansluiting te gaan gebruiken.”

Een woordvoerder van Open Dutch Fiber laat in een reactie weten dat zij in laagbouwwoningen tot aan de erfgrens de blauwe glasvezelkabels aanleggen en alleen bij een abonnement op T-Mobile de kabels komende zomer door te trekken naar de meterkasten. “Als je een abonnement afsluit bij T-Mobile, leggen we een aansluitpunt in huis aan. Woon je in een hoogbouwcomplex, dan doen we dit wel altijd gratis.”

Navraag bij T-Mobile levert het tegenovergestelde antwoord op. Volgens Jeroen van de afdeling verkoop en een medewerker (naam bij redactie bekend) van de technische dienst worden wel degelijk ook in laagbouwwoningen gratis aansluitpunten geleverd. “Het is toch vreemd als er in elke straat van die blauwe sprieten bij de erfgrens omhoog steken. Nee, iedereen wordt gratis aangesloten. De gemeente zal dat ook niet willen.”

Een woordvoerder van de gemeente laat echter weten dat de gemeente zelf geen glasvezelnetwerk aanlegt voor bewoners of bedrijven. “De Telecommunicatiewet bepaalt dat de telecommarkt in handen is van commerciële partijen. Zij kunnen allemaal een eigen glasvezelkabel aanleggen. De gemeente heeft hierin slechts een coördinerende en faciliterende rol. Zij heeft afspraken gemaakt met ODF om een glasvezelnetwerk aan te leggen. Na de aanleg moet de straat overigens weer naar tevredenheid dicht zijn.”

Voor Arnout Geurds en diverse andere ‘s-Gravenlanders is en blijft het onduidelijk. “De een zegt dit, de ander dat. Het staat nota bene op de website en in blogs van T-Mobile. Maar het bedrijf dat de kabels aanlegt, zegt dat ze het niet gaan uitvoeren. Ik zit nu bij Ziggo en die leggen geen glasvezelkabel thuis aan. Die maken gebruik van het ‘aloude’ eigen kopernetwerk. Als straks KPN ook een netwerk gaat aanleggen of ik wil via een ander bedrijf de kabel naar de meterkast, wordt dat heus wel gratis aangelegd.” Maar volgens ODF gaat dat dan de klant zeker geld kosten. Oftewel, de discussie gaat door.
ODF zegt dat het alleen bij aanschaf van een T-Mobile abonnement gratis in de meterkast gelegd wordt.
T-Mobile zegt dat het bij iedereen gratis in de meterkast aangelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:05

vr6-only

Blub Blub

Beide kloppen, namelijk gratis aanleg. Echter vindt de aanleg pas plaats na het afnemen van een abonnement.

Voor hoogbouw boven de 12 woningen gelden andere regels. Daar geldt dat er toestemming moet zijn van de beheerder en 90% van de bewoners moeten ook toestemming (toegang dus) verlenen. Dan krijgt iedereen gratis en zonder abonnement de aansluiting. Dus enkel de toestemming van de woningbouw of vve is niet toereikend. En logisch, als je uit de branche komt.

Onder de 12 woningen geldt weer hetzelfde als laagbouw, maar dan wel weer de regels zoals grotere flats. Abonnement, toestemming beheerder en 90% toestemming bewoners. Maar iedereen krijgt dan wel de aansluiting en niet enkel degene met een abonnement. De trigger is echter dat iemand in het complex het abonnement afsluit.

De technische schouw doet de aannemer, maar daarna is ODF zelf aan zet om het akkoord op te halen bij de beheerder en de toestemming bij de bewoner.

Aankondiging van de graafwerkzaamheden gaat als volgt: 1 week van te voren een brief en 1 dag van te voren een leaflet per woning. Men kijkt verder niet naar nee nee stickers!

Ps. Het sprietje wordt netjes weggehaald zodra de aannemer de kabel heeft getest. Daarvoor moeten ze eerst nog zaken afmaken, alvorens zij die test kunnen doen. Vandaar dat het nu eruit steekt.

[ Voor 44% gewijzigd door vr6-only op 05-04-2023 23:51 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
vr6-only schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:23:
Beide kloppen, namelijk gratis aanleg. Echter vindt de aanleg pas plaats na het afnemen van een abonnement.
In het artikel staat dat T-Mobile gezegd heeft dat iedereen gratis aanleg krijgt, onafhankelijk van abonnement. Maar dat klopt dan dus niet?

[ Voor 8% gewijzigd door KNed op 05-04-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 21:05

vr6-only

Blub Blub

Voor zover mijn info reikt, nee. Zie je ook tot op heden op geen enkel ODF project gebeuren.

Maar wellicht gelden andere spelregels in Cappelle. Maar ik denk van niet.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Klinkt wel logisch zoals jij het beschrijft.
T-Mobile begint hier elders in Capelle al flink te adverteren. Met teksten als dat je nu al een keuze moet maken voor korting.
Ik wacht nog wel af, kan tzt vast ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 20:51
Ik heb hem aangevraagd! Voor minder geld meer upload. Heb alleen geen ipv6 meer dan, dat ondersteund T-Mobile niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben daar niet zo gevoelig voor..

Of is dit korting voor life-time?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Op dit moment zijn ze in Middelwatering bezig met kabels in de grond leggen. Het schijnt in het laatste kwartaal van het jaar operationeel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat zijn precies de stappen nadat de kabel is aangelegd tot de erfgrens? En hoe lang duurt het dan totdat de verbinding actief is? Kabel wordt hier volgende week aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
Mijn afspraak om de kabel aan te leggen staat!
22 augustus komen ze langs.

Update:
De kabel is aangelegd, en er werd een afspraak voor een monteur gemaakt, maar ik heb zelf de verbinding inmiddels aangesloten op mijn Ubiquity Edgerouter, en werkt perfect!

[ Voor 55% gewijzigd door maarten_v op 04-09-2023 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witty
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-07 14:10
Inmiddels hebben wij op 30 augustus 's ochtends bericht gekregen van ODF dat het project door problemen in de afspraken met de gemeente Capelle ad IJssel is stilgelegd en dat ze niet verder mogen...
Die middag zouden ze bij ons langskomen :(
Daarna is het ijzig stil geworden, vanuit ODF en de gemeente. Zijn er mensen die dit ook hebben gehoord of meer van weten?

Edit:
De discussie liep blijkbaar al een tijdje...

[ Voor 19% gewijzigd door witty op 05-09-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Ik heb dit ook gehoord, maar verder geen info.
En ik zag van de week wel weer glazvezel graafwerkzaamheden, in Oostgaarde. Dus dat gaat blijkbaar wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:34
Barre73 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:39:
[...]

*T-Mobile doet het grootste deel van de communicatie vanwege hun naamsbekendheid.
Dat argument kan bij deze vervallen? Gezien: nieuws: T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement

Ik denk dat Odido nog niet erg bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01
ruftman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 01:30:
[...]

Dat argument kan bij deze vervallen? Gezien: nieuws: T-Mobile wijzigt naam in Odido en introduceert mobiel 1Gbit/s-abonnement

Ik denk dat Odido nog niet erg bekend is?
Dat komt snel genoeg. Het is een grote speler met veel klanten, ze hebben een berg eigen winkels die allemaal de nieuwe merknaam uitdragen en hun plotse naamsverandering was overal nieuws. Van Tweakers tot het AD tot de NOS tot nu.nl, iedereen die een krant leest heeft het voorbij zien komen. Vergelijk het een beetje met bv Vattenfall, wie noemt ze nog NUON? Al heb ik nog zelden een naamsverandering van een groot bedrijf gezien dat zo plots van de een op de andere dag doorgevoerd werd. Maar die bekendheid komt snel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
KNed schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:55:
Ik heb dit ook gehoord, maar verder geen info.
En ik zag van de week wel weer glazvezel graafwerkzaamheden, in Oostgaarde. Dus dat gaat blijkbaar wel door.
Komt dat ook niet omdat ODF sowieso de opdracht heeft om de glasvezelkabels in te graven en die opdracht gewoon uit blijft voeren?
De vraag is of dat daarna Odido inderdaad de aansluitingen gaat uitvoeren.

@Andros De tijd zal het leren, maar bij bijvoorbeeld Overtoom zijn er volgens mij niet veel mensen die spontaan de nieuwe bedrijfsnaam weten te noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door ruftman op 06-09-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Zijn de werkzaamheden weer opgestart in Capelle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
ruftman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:39:
[...]

Komt dat ook niet omdat ODF sowieso de opdracht heeft om de glasvezelkabels in te graven en die opdracht gewoon uit blijft voeren?
Het kan inderdaad zo zijn dat het gedoe wat stilligt nu alleen over de aansluitingen gaat.

Mijn ADSL contract loopt nog tot mei volgend jaar, ik ga tegen die tijd wel kijken welke aanbieder er dan glasvezel aanbiedt tegen welke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ruftman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:39:
[...]

Odido heeft hier sowieso niets mee te maken. Alles qua aanleg ligt bij ODF. Het is dus ook ODF die ruzie heeft/had met de gemeente. Of eigenlijk hun aannemer waarschijnlijk. Het invoeren van de aansluitingen vanuit de stoep gebeurt ook door ODF. ODF is namelijk de netwerkeigenaar, aanlegger en beheerder. Odido is gewoon een provider en operator die de lijn huurt.
Als je nu een FTU binnen hebt hangen, dan kan Guidion gewoon jouw aansluiting activeren voor Odido. Daar heeft de gemeente niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Maar kan het zijn dat ODF-glasvezel-in-de-straat en ODF-huisaansluiting ook gesplitst is?
Dan kan dat eerste doorgaat maar het tweede ligt mogelijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@Barre73 Ik heb nu alleen nog een sprietje op mijn erfgrens. Ik heb ook gehoord dat de lijn pas naar binnen wordt doorgetrokken na het afsluiten van een abonnement bij een provider, Odido in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ruftman schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:25:
@Barre73 Ik heb nu alleen nog een sprietje op mijn erfgrens. Ik heb ook gehoord dat de lijn pas naar binnen wordt doorgetrokken na het afsluiten van een abonnement bij een provider, Odido in dit geval.
ZO heb ik het ook begrepen en dat is normaliter overal zo bij ODF netwerken. Maar ik wilde alleen duidelijk maken dat Odido niets doet buiten dus ook geen ruzie met de gemeente kan hebben. Alles wat met aanleg te maken heeft is ODF. Dus als je nu een sprietje hebt, een abonnement neemt, en wacht op de aansluiting, dan zou dat eventueel een probleem kunnen zijn? Als de berichten kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeK-NoekeM
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn glasvezel aansluiting zou de 19e in de meterkast worden geïnstalleerd. Maar ik werd gister door VWTelecom gebeld dat ze van de gemeente Capelle nog maar met 2 ploegen mogen werken, waardoor mijn afspraak is verplaatst naar de 26e.

Ze zijn dus nog wel bezig, maar mogen blijkbaar met minder man werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Voor wie een afspraak heeft of waar het al aangesloten is: moeten jullie betalen voor de het aansluiten van je huis op de spriet in de straat?

[ Voor 18% gewijzigd door KNed op 06-09-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Volgens mij kan je ook kiezen voor een abonnement bij Caiway of Delta op de glasvezel van ODF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dolopfriet schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:33:
Volgens mij kan je ook kiezen voor een abonnement bij Caiway of Delta op de glasvezel van ODF.
Nee hoor. Waar haal je dat vandaan?
Mocht je doelen op die samenwerking van Delta en Odido, dan geldt dat voor het mobiele netwerk van Odido en het glasvezelnetwerk van Delta. Meer niet.

• maarten_v
Odido heeft het alleenrecht op de glasvezel voor 1 jaar.
Het aansluiten van je huis op de spriet gebeurt nu alleen als je een abonnement neemt bij Odido en dan is het aansluiten gratis

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-09 14:31
DoeK-NoekeM schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:54:
Mijn glasvezel aansluiting zou de 19e in de meterkast worden geïnstalleerd. Maar ik werd gister door VWTelecom gebeld dat ze van de gemeente Capelle nog maar met 2 ploegen mogen werken, waardoor mijn afspraak is verplaatst naar de 26e.

Ze zijn dus nog wel bezig, maar mogen blijkbaar met minder man werken..
Bizar, T-mobile/Odido meldt nog steeds dat ze niet aan het werk kunnen omdat de vergunningen in zijn getrokken, en volgens een medewerker van de gemeente Capelle is er nooit een vergunning ingetrokken en is alleen ODF aangesproken omdat de werkzaamheden niet allemaal netjes verliepen. Daarop hebben ze zelf hun werkzaamheden tijdelijk gestaakt om de zaken beter te organiseren. Ik begin me steeds meer af te vragen wat er nu echt gebeurd is waarom hals over kop alle werkzaamheden neer zijn gelegd (vorige week woensdagochtend nog met alle ploegen aan het werk, 's-middags zijn ze hals over kop uit Capelle vertrokken en zijn al die afspraken niet door gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Misschien personeelsgebrek?

• erikhzt
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-09 21:39
Vandaag is ODF weer bezig met kabel/grondwerkzaamheden in Oostgaarde / Baaienbuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij staat die spriet ook nog steeds voor de deur.

Vandaag de boel weer eens berekend, maar ik blijft voorlopig bij Ziggo.

FreakNL in "KPN lagere internetsnelheid dan Ziggo beschikbaar?"

Uit interesse wel even onderstaande post ;)

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 26-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

maarten_v schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:10:
Mijn afspraak om de kabel aan te leggen staat!
22 augustus komen ze langs.

Update:
De kabel is aangelegd, en er werd een afspraak voor een monteur gemaakt, maar ik heb zelf de verbinding inmiddels aangesloten op mijn Ubiquity Edgerouter, en werkt perfect!
Mag ik je vragen hoe het eruit ziet?

Er komt glas je meterkast in en hoe wordt dat UTP? Leveren ze een media-converter? :) En dan ga je rechstreeks van media-converter met UTP naar je eigen router? :)

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 26-09-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
Ze hebben vanaf de spriet in de straat de kabel ondergronds geschoten naar een gat die ze bij m'n voordeur hebben gegraven. En vanaf daar door de muur heen gehaald en in de kruipruimte doorgetrokken naar m'n meterkast waar die naar boven komt.
Als je een abonnement neemt krijg je een doos met daarin een media converter en een router. Die plaatsen ze dan een paar dagen later, maar ik had zelf al de converter opgehangen en rechtstreeks met UTP aan m'n router aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door maarten_v op 26-09-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Ik heb ook begin dit jaar een T-Mobile/Odido abbonement afgesloten. Bij mij steekt de spriet uit de grond bij de voordeur (geen voortuin) (2902GE). Ik heb nog niks gehoord over een afspraak om de kabel naar binnen te trekken.

Laatste update vanuit Odido kant is Oktober/November.

Nu zie ik recentelijk ook dat KPN bezig is met onderzoek naar de aanleg van Glasvezel in Capelle.

Ben benieuwd hoe lang het nog duurt. Voor nu zeer tevreden met Ziggo (behalve de prijs :P).

Wel slecht dat wij als bewoners geen informatie krijgen vanuit de gemeente / ODF.

[ Voor 8% gewijzigd door m00n op 26-09-2023 16:48 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:56
Zie dit topic nu pas. Woon zelf in Schollevaar en we hebben nu ADSL van KPN. Ik huur hier een zolderkamer (studio) en het abonnement staat op m'n huisgenoot z'n naam, maar ik weet niet of hij over zou willen op glasvezel. Dat zou ik moeten bespreken. Het zou wel beter zijn want we delen in principe de verbinding alleen hij doet niet zoveel met internet. Ik doe er veel meer mee en gebruik veel meer bandbreedte. Ik kijk ook televisie via m'n PC en stream heel veel. Zou wel over willen op glasvezel als het zover is. Dit is zo traag als dikke stront. Plus ik zit op zolder met een powerline verbinding want er loopt geen kabel naar boven en deze stoort regelmatig. Dat heeft niks te maken met glasvezel of ADSL maar zou wel enorm schelen als je snel internet hebt al is het 50mbit. Op de site van ODF staat het volgende, dus het is nog lang niet zover.
Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel in CAPELLE AAN DEN IJSSEL. In het 1e kwartaal 2024 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk. Wil je een aanbod voor glasvezelinternet ontvangen van een provider? Vul dan hieronder je gegevens in.
Wel bizar. De straat is pasgeleden heel lang open geweest vanwege vernieuwing van riool en stroomnet, meen ik. Ik weet nog goed de shovel om 6:00 uur 's ochtends, die grote brokken straat in een ijzeren container dumpte en schreeuwende bouwlui. Wat een takkeherrie was dat! En straks gaan ze het weer opengooien om glasvezel aan te leggen.

Overigens heb ik een collega in Zoetermeer wonen en daar hebben ze ook ODF. Het kastje hangt al binnen. Wel beunhazenwerk. Hij woont in een flat en er is gewoon een gat geboord in de muur aan de balkonkant om de kabel naar binnen te krijgen en aan de binnenkant is het halve pleisterwerk eraf gevallen en het kastje hangt op half 7. Die collega vind het niet erg maar het is wel erg amateuristisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
De werkzaamheden van Glasvezel bij mij in de straat gingen erg vlot en rustig, nu alleen wachten tot ze de kabel naar binnen gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Inderdaad, glasvezel aanleg is niet zo ingrijpend als het riool. Rijtje tegels eruit, sleuf graven. Binnen een dag is de stoep weer dicht.
En bij mij in de wijk hebben ze dat netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Ben heel benieuwd welke regio's binnen Capelle al een active Glasvezel connectie hebben/waar de kabel dus al naar binnen is en is afgemonteerd.

Heb ODF gemaild, maar krijg daar nog geen reactie van helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Volgens mij zijn er hier een paar Tweakers uit 's Gravenland die al een actieve aansluiting hebben

[ Voor 3% gewijzigd door KNed op 02-10-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:23

AJK

...

KNed schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:54:
Volgens mij zijn er hier een paar Tweakers uit 's Gravenland die al een actieve uitsluiting hebben
Dat klopt, de verbinding is hier sinds 7 september actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Ik heb vandaag een mail gekregen met een datum dat ze de glasvezel naar binnen gaan brengen.

Vandaag zie ik ook als ik de postcode check doe op Opendutchfiber.nl dat er staat "Gefeliciteerd! In jouw straat ligt al glasvezel. Wil je een aansluiting? Sluit dan een abonnement af bij een glasvezel provider."

Tot gisteren was dit nog, "We zijn bezig en verwachten Oktober....".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekasteel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 11:20
Vandaag 12 oktober in 's Gravenland (tegen Kralingseveer aan) is bij mij de kabel tot in de meterkast getrokken. Wacht nu op de afspraak voor het Odido deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
ekasteel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:38:
Vandaag 12 oktober in 's Gravenland (tegen Kralingseveer aan) is bij mij de kabel tot in de meterkast getrokken. Wacht nu op de afspraak voor het Odido deel.
Bij mij komen ze de 18de langs (Bij Slotplein in de buurt). Installatie pakket is vandaag geleverd (bij de buren).

Ben heel benieuwd hoe snel we "online" zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekasteel
ekasteel schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:38:
UPDATE: vandaag mail van Odido voor afspraak maken voor installatie gehad. Er is ook een optie om af te zien van de monteur indien je zelf aan de slag gaat. Dus net zelf geprobeerd om de mediaconverter aan te sluiten.

En met succes, inmiddels een actieve verbinding. Voorlopig de Fritzbox van XS4ALL als router (voorkomt even dat ik alle accesspoints en devices opnieuw moest instellen) maar dat werkt ook.

Abonnement is 400/400. Ik krijg via een bekabelde PC ca 390/399 op het moment binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 21:31
Bij ons is er extra verwarring rondom aanleg glasvezel. We zitten paal naast Nieuwerkerk en kregen 2 jaar gelden al van Delta te horen dat ze in Nieuwerkerk netwerk zouden aanleggen en bij voldoende aanimo ze ons wijk ook mee zouden nemen. En als je alvast een abo bij ze nam was de aansluiting naar de merterkast ook nog gratis. Toen was er niets bekend over plannen van gemeente/ODF dus ik gelijk op de aanbod ingegaan. Daarna bleef het heel lang stil en in eens kwamen ze vorige jaar december schouwen om te kijken hoe de kabel van de straat naar de meterkast getrokken moest worden. Het zou nog een paar maanden duren and thats all she wrote. Sindsdien akelig stil gebleven. Via de mail wijst detla naar APK telecom(aannemer die voor delta aanlegt) en visa versa. Wesite van delta is ook niet echt informatief wat dat betreft.

https://www.deltanetwerk....rk+aan+den+IJssel+(60101)

Heeft iemand toevallig hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
ekasteel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

UPDATE: vandaag mail van Odido voor afspraak maken voor installatie gehad. Er is ook een optie om af te zien van de monteur indien je zelf aan de slag gaat. Dus net zelf geprobeerd om de mediaconverter aan te sluiten.

En met succes, inmiddels een actieve verbinding. Voorlopig de Fritzbox van XS4ALL als router (voorkomt even dat ik alle accesspoints en devices opnieuw moest instellen) maar dat werkt ook.

Abonnement is 400/400. Ik krijg via een bekabelde PC ca 390/399 op het moment binnen.
Gisteren is de kabel bij mij naar binnen getrokken. Neem aan dat het zelf aansluiten simpel een kwestie van de verschermkapjes van de kabel af te halen, in te pluggen in de ONT / Port 1? van de ODF kastje en UTP aan de modem/router te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
Klopt! Wel voorzichtig zijn met de glasvezelkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

chim0 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:24:
... Plus ik zit op zolder met een powerline verbinding want er loopt geen kabel naar boven en deze stoort regelmatig. Dat heeft niks te maken met glasvezel of ADSL maar zou wel enorm schelen als je snel internet hebt al is het 50mbit. Op de site van ODF staat het volgende, dus het is nog lang niet zover.

[...]
..
Dit blijft je zwakste schakel. Of je internetverbinding nou 40mbit of 400mbit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
maarten_v schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:47:
Klopt! Wel voorzichtig zijn met de glasvezelkabel.
Ja dat zei die monteur die die kabel afmonteerde ook, vandaar dat ik wat huiverig ben.

Ben niet geheel ontechnisch, maar om een slechte verbinding te veroorzaken omdat ik heb lopen klooien die glassvezelkabel, wil ik toch even navragen hoe en wat.

Het klopt dus dat er op de glasvezel beschermdopjes zitten, die er voorzichtig af moet trekken, waarna je op 1 manier (ivm die inkeping) de kabel erin kan steken. En "klik" is stop neem ik aan hahaha :).

Vanavond of dit weekend maar eens aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekasteel
m00n schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Gisteren is de kabel bij mij naar binnen getrokken. Neem aan dat het zelf aansluiten simpel een kwestie van de verschermkapjes van de kabel af te halen, in te pluggen in de ONT / Port 1? van de ODF kastje en UTP aan de modem/router te hangen.
Correct, Port 1 naar de media converter met bijgeleverde glasvezel kabeltje (kapjes er af). En dan de UTP aan de WAN poort van de Zyxel router hangen (of een eigen router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
FreakNL schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:56:
[...]

Dit blijft je zwakste schakel. Of je internetverbinding nou 40mbit of 400mbit is..
Klopt, maar wel sneller internet.

Wel grappig trouwens. Ik heb een bijbaantje als bezorger hier in de buurt en ik zie regelmatig die sprietjes uit de grond steken. Dan weet je gelijk hier ligt glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00n
ekasteel schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:10:
[...]

Correct, Port 1 naar de media converter met bijgeleverde glasvezel kabeltje (kapjes er af). En dan de UTP aan de WAN poort van de Zyxel router hangen (of een eigen router).
Ik was wat huiverig ivm de opmerkingen betreft de gevoeligheid van de glasvezel kabel, maar ondertussen gewoon verbinding :). 890/960 haal ik, zeer tevreden mee :).

Nu kijken wat we met Ziggo doen.

Hebben jullie trouwens ook gezien dat KPN aan het rondneuzen is in de wijken?

Als ik op kpnnetwerk.nl kijk zie ik: We maken plannen om Capelle aan den IJssel aan te sluiten op ons glasvezelnetwerk. Zou mooi zijn, nog meer concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
ekasteel schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Even terug komende op bovenstaande, ben jij ook niet gebeld door Odido om toch een afspraak te maken omdat je anders geen aansluit garantie hebt?

Ik heb gisteren dat telefoontje gehad, dat het kennelijk niet de bedoeling was om het A.) zelf te doen en B.) er al een active verbinding is.

Nu had ik voor het telefoontje nergens last van, super snel en stabiel, sinds het belletje al aantal keer uitval en nu zelfs al 32minuten geen verbinding. (gelukkig heb ik nog ziggo actief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten_v
Ik ben wel gebeld met dat verhaal en heb iemand langs laten komen. Die heeft het glasvezel kastje wat netter opgehangen dan ik zelf had geknutseld en was blij dat ie nog wat voor me kon betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
maarten_v schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:25:
Ik ben wel gebeld met dat verhaal en heb iemand langs laten komen. Die heeft het glasvezel kastje wat netter opgehangen dan ik zelf had geknutseld en was blij dat ie nog wat voor me kon betekenen.
Bij mij heeft die vent die belde gisteren gewoon het signaal eraf gehaald, en nu dus geen internet, en de monteur kon niks betekenen behalve zelf de modem (Zyxel) neer zetten en inderdaad zien dat er geen data kwam....

Wat een gezeik zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekasteel
m00n schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Even terug komende op bovenstaande, ben jij ook niet gebeld door Odido om toch een afspraak te maken omdat je anders geen aansluit garantie hebt?

Ik heb gisteren dat telefoontje gehad, dat het kennelijk niet de bedoeling was om het A.) zelf te doen en B.) er al een active verbinding is.

Nu had ik voor het telefoontje nergens last van, super snel en stabiel, sinds het belletje al aantal keer uitval en nu zelfs al 32minuten geen verbinding. (gelukkig heb ik nog ziggo actief).
Wel een bericht dat ik terug moest bellen. Niet gedaan, na twee dagen mail dat de verbinding actief en in gebruik was. Geen problemen tot nu toe, gebruik inmiddels het bijgeleverde modem. Alles werkt 100%. Ben niet meer teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
m00n schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:08:
[...]

Hebben jullie trouwens ook gezien dat KPN aan het rondneuzen is in de wijken?
Nog niet gezien (Schollevaar).
Als ik op kpnnetwerk.nl kijk zie ik: We maken plannen om Capelle aan den IJssel aan te sluiten op ons glasvezelnetwerk. Zou mooi zijn, nog meer concurrentie.
Die melding krijg ik ook wanneer ik m'n postcode invoer. Maar ik hoorde gisteren van m'n huisgenoot tussen neus en lippen door, dat we binnenkort "blauw internet" kregen of zoiets van de zaak? Ook iets met VPN, geloof ik. Geen idee wat ie bedoelde. Zal binnenkort nog eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pling84
  • Laatst online: 03-07 13:32
Sinds deze week zijn ze begonnen met het aanleggen van de kabels in de Schollevaar, "Ervenbuurt".
Ben echter benieuwd hoe ze het gaan doen met woningen die onder een VVE vallen.
Ik woon op het Ina Damman Erf, en ben benieuwd of ze boven tot in mijn huis zullen komen.
Iemand hier toevallig al ervaring mee..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jup, vorige week aangelegd bij ons in de straat (Schollevaar). Het welbekende sprietje steekt uit de grond. Als ik op de site van ODF kijk, is voor nu alleen Odido beschikbaar, alleen weet ik niet of ik mijn huisgenoot over kan halen om over te stappen aangezien zijn mobiele abonnement gekoppeld is aan het internet abonnement en hij deze ook zakelijk gebruikt. Bovendien is ie nooit thuis en gebruikt ie amper internet, dus voor hem is het niet belangrijk. Misschien als het iets duurder is en hij zegt betaal het verschil zelf maar, dan prima als het niet te duur is.

Maar ik denk dat de site nog geüpdatet moet worden was als ik nu mijn postcode invul, krijg ik alleen dit:
Maximale snelheid DSL 100 Mbit/s download en 30 Mbit/s upload
Oh ja, nu zie ik "Glasvezel vooruit bestellen". Wanneer ik Internet + TV pak (wat we nu hebben) wordt het 35 (Internet) + 12,50 (TV) + 5,00 (TV box) = 50 euro en volgens mij betalen we nu 30 euro ofzo. En dan moeten we nog het mobiele abonnement van m'n huisgenoot regelen. Maar goed, dit hoort wat meer in het Odido topic thuis.

Wel bizar, snelste abonnement gaat tot 8Gbit/sec. Heb me al heel lang niet beziggehouden met internetsnelheden, maar wel bijzonder dat we zover zijn gekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 21-02-2024 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa uche
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 10:57
Nou, het is intussen mei 2024 en in december 2023 zou het dan gebeuren. Ik zie overal rollen met groene aders en sprietjes en ook boren in de flat, maar nog doodstil als het gaat om aansluiten.

Hoorde overigens nog een gerucht dat Odido waarschijnlijk aflevert achter een router, oftewel je krijgt een "intern" adres op je glasvezel afgeleverd en geen echt extern IP adres. Dat kan wel, kost alleen meer.

Tja, dat heeft voor mijn homelab dus geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twea-k
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 05-06 17:32
nou, in de wijk Fascinatio steken de kabels al een jaar uit de grond voor onze deuren, maar na bellen en mailen met ODF nog steeds niet aangesloten op de meterkast. Bij niemand hier. Het zou volgens de planning 1.5jr geleden al aangesloten moeten zijn.

Heeft iemand wat nieuws hierover toevallig?
KPN adsl wordt alleen maar duurder, is enorm traag en de combinatie met een NAS in huis maakt het niet makkelijk : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa uche
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 10:57
Ik vind het hele ODF/Capelle maar een vaag verhaal.
Zit zelf in hoogbouw, de bundel ligt ergens beneden in het gras al dik een jaar, de kabelgoot gaat buitenom, 13-jarig guppy wat zijn eerste Cobra6 tegen de muur plakt killt terstond internet voor 7 tot 14 woningen.
Odido hoor ik niets meer van, geen idee of de verhuurder al toestemming heeft gegeven voor de verdere aansluiting...

En nu zit ik een beetje te kijken naar de pretpakketten tussen Ziggo en Odido.
Wat het scheelt uiteindelijk? 6 euro p.m. met een bijkomend deel ongemak en gewenning en TV's opnieuw bekabelen met CAT6 in dit geval.

Wij hebben nog de mediaboxen waar je zelf meteen programma's mee kunt opnemen.
En die gratis functionaliteit komt met alle nieuwe pakketten en aanbieders tegen weer extra kosten.

Blijf het bloed irritant vinden dat je voor deze bijna basisbehoefte gewoon zoveel neer moet tellen.
€12,50 TV, €25 voor beetje normaal 200/100 internet, en dan 12,50 euro meer voor een kastje en wat opnemen. meer is niet nodig. DUS GEWOON 50 EURO MAX!!!
Het zijn gewoon allemaal ruk aanbiedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Stond net weer een vent van Odido voor de deur.

Ik heb op dit moment 0 interesse in glasvezel maar ze mogen van mij de kabel wel naar binnen brengen. Maar dat doen ze dan weer niet… Dus nog steeds die (inmiddels vertrapte) spriet voor de deur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 25-09 19:05

t3q

Say yes to teq

Hier wachten we ook geduldig dat KPN beschikbaar is (Schollevaar) de groene spriet steekt al geruime tijd uit de grond.Aantal buren zijn al wel over op Odido.

Nog maar even afwachten tot KPN toegelaten word op hun diensten op die kabel te mogen leveren maar lijkt mij dat die 1 jaar (aanleg \ odido 1e keus ) allang voorbij is.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 15:29
Iemand in Filosofentuin/Tuinenbuurt al een werkende verbinding heeft?

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 15:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

t3q schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:00:
Hier wachten we ook geduldig dat KPN beschikbaar is (Schollevaar) de groene spriet steekt al geruime tijd uit de grond.Aantal buren zijn al wel over op Odido.

Nog maar even afwachten tot KPN toegelaten word op hun diensten op die kabel te mogen leveren maar lijkt mij dat die 1 jaar (aanleg \ odido 1e keus ) allang voorbij is.
groene spriet is niet ODF maar KPN Netwerk(Voorheen Reggefiber) vziw, dus dan zou je bij kpn netwerk moeten zijn, ipv wachten tot kpn word toegelaten......

https://netwerk.kpn.com/?preflang=nl-NL

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-05-2025 10:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
CrankyGamerOG schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:38:
[...]

groene spriet is niet ODF maar KPN Netwerk(Voorheen Reggefiber) vziw, dus dan zou je bij kpn netwerk moeten zijn, ipv wachten tot kpn word toegelaten......

https://netwerk.kpn.com/?preflang=nl-NL
KPN gebruikt orange niet groen, delta en glasdraad gebruiken vaak groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-09 15:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jopoh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:25:
[...]

KPN gebruikt orange niet groen, delta en glasdraad gebruiken vaak groen
Correct, ik zat ernaast, KPN = oranje, ODF = teal

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Zo gisteren maar eens met Kpn aan de lijn gehangen..die glasvezelwekker niks van gehoord dus bellen maar...

Hoe het nu zat ...status nog ongewijzigd maar wel plannen maar het schijnt aan de gemeente te liggen qua toestemming de onderhandelingen lopen nog ....

Kijk daar hebben we wat aan...ik ben tevreden over kpn en wil wel hogere snelheid en bij mijnnoudees gaat niet hoger dan 50 (ook in capelle ).

Dus ik ga maandag maar eens bellen mer de gemeente want men wilde via odf dat er maar 1 x gegraven werd.

Dus we gaan eens even checken wat de status is...vakantientijd Dus hopelijk krijg ik iemand te pakken die daar over gaat....

UPDATE :

Vandaag de gemeente gesproken die me door verwees naar odf.

Die uiteraard gebeld en die zeggen dat kpn wel doorgegeven gaat worden en dat kpn ook zelf gaat aanleggen ..wanneer weten ze niet...

Vervolgens Kpn netwerk gebeld en gezegd dat er al ruim en dan ook echt ruim anderhalf jaar minimaal beweerd wordt dat glasvezel er komt en er plannen zijn. Zowel telefonisch als later op hun website...

Echter bij kpn netwerk waren ze verbaasd dat het er nog niet lag en zo lang duurt hij kon ook niks verder vinden en conclusie was gewoon afwachten....tsja wat moet je daar mee ..wel heel hard roepen er zijn plannen maar daar blijft het bij ....

Vreemd hoor dat glasvezel gedoe en naar elkaar wijzen

[ Voor 34% gewijzigd door Gandalf68 op 11-08-2025 14:52 . Reden: Toevoeging naar aanleiding van bellen ]

• t3q
  • Laatst online: 25-09 19:05

t3q

Say yes to teq

Gandalf68 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 10:25:
Zo gisteren maar eens met Kpn aan de lijn gehangen..die glasvezelwekker niks van gehoord dus bellen maar...

Hoe het nu zat ...status nog ongewijzigd maar wel plannen maar het schijnt aan de gemeente te liggen qua toestemming de onderhandelingen lopen nog ....

Kijk daar hebben we wat aan...ik ben tevreden over kpn en wil wel hogere snelheid en bij mijnnoudees gaat niet hoger dan 50 (ook in capelle ).

Dus ik ga maandag maar eens bellen mer de gemeente want men wilde via odf dat er maar 1 x gegraven werd.

Dus we gaan eens even checken wat de status is...vakantientijd Dus hopelijk krijg ik iemand te pakken die daar over gaat....

UPDATE :

Vandaag de gemeente gesproken die me door verwees naar odf.

Die uiteraard gebeld en die zeggen dat kpn wel doorgegeven gaat worden en dat kpn ook zelf gaat aanleggen ..wanneer weten ze niet...

Vervolgens Kpn netwerk gebeld en gezegd dat er al ruim en dan ook echt ruim anderhalf jaar minimaal beweerd wordt dat glasvezel er komt en er plannen zijn. Zowel telefonisch als later op hun website...

Echter bij kpn netwerk waren ze verbaasd dat het er nog niet lag en zo lang duurt hij kon ook niks verder vinden en conclusie was gewoon afwachten....tsja wat moet je daar mee ..wel heel hard roepen er zijn plannen maar daar blijft het bij ....

Vreemd hoor dat glasvezel gedoe en naar elkaar wijzen
ok top, wilde ook is gaan bellen over de status voor Schollevaar. Maar conclusie ODF zegt KPN kan doorgegeven worden en KPN wil zelf ook aanleggen?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Daar komt het op neer dus we worden niks wijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:46