Ik ben op zoek naar een RX 6800 voor onze gamePC. Deze wordt gecombineerd met een 5600x en een MSI MPG A650GF
Wij gamen op een 3440x1440 144Hz scherm, al is de volledige 144Hz niet zo belangrijk.
Ons budget is max € 600,- maar minder is zeker niet vervelend.
Nu hebben wij twee versies gezien voor dezelfde prijs:
ASRock Phantom Gaming
Asus Tuf Gaming
Ik heb ook de goedkopere versie van XFX gezien, maar die komt uit Portugal en dat lijkt mij niet handig als er evt. garantie geclaimd moet worden.
De Asus Tuf lijkt wat groter. Ik schat in dat dit komt door grotere ventilatoren. Daarvoor verwacht ik weer dat deze versie wat stiller is.
Is deze inschatting correct?
Als ik opzoek ga naar reviews dan vind ik vooral reviews over de XT varianten.
Welke versie raden jullie aan?
Ik verwacht dat een 6700 XT misschien ook wel voldoende is voor ons, maar de goedkope varianten van deze kaart hebben geen goede reviews op Tweakers (coil whine, herrie, plastic, doorhangen...) en de duurdere varianten komen akelig dichtbij de kaarten die ik hierboven heb benoemd en lijken mij dan de meerkosten waard ivm langer kunnen gebruiken in de toekomst.
Wat adviseren jullie mij wat dit betreft?
Wij gamen op een 3440x1440 144Hz scherm, al is de volledige 144Hz niet zo belangrijk.
Ons budget is max € 600,- maar minder is zeker niet vervelend.
Nu hebben wij twee versies gezien voor dezelfde prijs:
ASRock Phantom Gaming
Asus Tuf Gaming
Ik heb ook de goedkopere versie van XFX gezien, maar die komt uit Portugal en dat lijkt mij niet handig als er evt. garantie geclaimd moet worden.
De Asus Tuf lijkt wat groter. Ik schat in dat dit komt door grotere ventilatoren. Daarvoor verwacht ik weer dat deze versie wat stiller is.
Is deze inschatting correct?
Als ik opzoek ga naar reviews dan vind ik vooral reviews over de XT varianten.
Welke versie raden jullie aan?
Ik verwacht dat een 6700 XT misschien ook wel voldoende is voor ons, maar de goedkope varianten van deze kaart hebben geen goede reviews op Tweakers (coil whine, herrie, plastic, doorhangen...) en de duurdere varianten komen akelig dichtbij de kaarten die ik hierboven heb benoemd en lijken mij dan de meerkosten waard ivm langer kunnen gebruiken in de toekomst.
Wat adviseren jullie mij wat dit betreft?
www.janvandoornik.nl