Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 18:29
We hebben Augustus 2020 een Lenovo Tab M10 (TB-X505F) 32GB gekocht voor de kinderen om filmpjes en youtube op te kijken. De accu hiervan is echter nu al overleden. We gebruiken de tablet zowel thuis, onderweg in de auto als op vakanties. Met name voor lange ritjes in de auto is een goede accu wel een must.

Ik zoek dus een vervanger met een goede accu, liefst rond de 200 euro. Daar boven moet de tablet wel echt meerwaarde bieden voor wat er voor betaald wordt. Liefst ook geen tablet met rare android varianten met veel bloatware.

Mijn vrouw zat eerst naar een Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs te kijken, maar dat vind ik nog wel een ruige prijs voor een tablet waar eigenlijk vooral youtube, netflix en losse filmpjes op gekeken worden. Zelf was ik altijd wel gecharmeed van Lenovo producten (mijn laatste 3 laptops zijn ook van dit merk), maar nu de accu al iets na 2 jaar de geest geeft weet ik het zonet niet. De tablet hoeft dus zeker niet een specifiek kindermodel te zijn waar je een studio 100 licentie bij krijgt :X

Rebuilding knowledge database

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Alle waar is wel naar zijn geld. En bij accu speelt ook het oplaadgedrag mee.

Voor de huidige tablet, kan die niet aan de stroom in de auto nog gebruikt worden?

Realme Pad is wel aardig wat ik lees, die al bekeken?
En de tablet best buy guide al gelezen?
review: De beste tablets - Oktober 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
swhnld schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:40:
Alle waar is wel naar zijn geld. En bij accu speelt ook het oplaadgedrag mee.

Voor de huidige tablet, kan die niet aan de stroom in de auto nog gebruikt worden?

Realme Pad is wel aardig wat ik lees, die al bekeken?
En de tablet best buy guide al gelezen?
review: De beste tablets - Oktober 2022
De huidige tablet kan inderdaad nog wel gebruikt worden mits die aan de oplader hangt. Dat werkt toch wat minder handig alleen.

De Realme Pad is nieuw voor mij, ga ik bekijken. Evenals de best buy guide, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zit er nog garantie op? Ik weet van OnePlus dat ze binnen de garantie altijd de accu gratis vervangen. Ik weet alleen niet hoe dit bij Lenovo is.

Anders een nieuwe batterij of een powerbank er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
hoi1234 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:31:
Zit er nog garantie op? Ik weet van OnePlus dat ze binnen de garantie altijd de accu gratis vervangen. Ik weet alleen niet hoe dit bij Lenovo is.

Anders een nieuwe batterij of een powerbank er aan?
De garantie is uiteraard net in augustus (na 2 jaar) verlopen. Nieuwe accu zou kunnen, maar denk dat de kosten daarvan het niet meer waard zijn voor deze tablet. Powerbank is mogelijk nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Misschien handig om te vermelden hoe oud de kinderen zijn?

Ik gebruik zelf een oude ipad 2 voor de kinderen (4 jaar) Ook al is de accuduur niet super meer kunnen we toch een hoop trips makkelijk doen. En het is makkelijker om te zeggen dat ze maar iets anders moeten doen als de accu leeg is. Maar deze ipad is uitvoerig door mijzelf gebruikt voor hij naar de kinderen ging. Verder is met een powerbankje veel op te lossen tegenwoordig.

Voor het gebruiksgemak (met parental control) zou ik persoonlijk voor een ipad gaan.
Misschien een gebruikte ipad air 2 of ipad 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@uppie8374

Heb net deze gekocht voor mijn zoon. Met deze korting echt wel de beste prijs/kwaliteitverhouding wat mij betreft

https://www.proshop.nl/Ta...-A8-105-32GB-Grey/3020059

En Android kent ook goed werkende parental control functionaliteit

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenkb op 22-11-2022 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Awaken1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:12:
Misschien handig om te vermelden hoe oud de kinderen zijn?

Ik gebruik zelf een oude ipad 2 voor de kinderen (4 jaar) Ook al is de accuduur niet super meer kunnen we toch een hoop trips makkelijk doen. En het is makkelijker om te zeggen dat ze maar iets anders moeten doen als de accu leeg is. Maar deze ipad is uitvoerig door mijzelf gebruikt voor hij naar de kinderen ging. Verder is met een powerbankje veel op te lossen tegenwoordig.

Voor het gebruiksgemak (met parental control) zou ik persoonlijk voor een ipad gaan.
Misschien een gebruikte ipad air 2 of ipad 2020?
De kinderen zijn bijna 3 en 4,5. Moet zeggen dat de huidige tablet nog nooit is gestuiterd, dus wat dat betreft gaan ze er redelijk mee om :D Powerbank is opzich wel de goedkoopste (en generieke) oplossing, maar toch voelt het als een pleister op de wond.
jeroenkb schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:28:
@uppie8374

Heb net deze gekocht voor mijn zoon. Met deze korting echt wel de beste prijs/kwaliteitverhouding wat mij betreft

Dat ziet er inderdaad uit als een goede aanbieding. Ik ben vanwege de oude/huidige Lenovo tablet bekend met de parental control functies van Android. Heb echter geen ervaring met die van Apple... dus welke beter is zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

uppie8374 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:04:
[...]

De kinderen zijn bijna 3 en 4,5. Moet zeggen dat de huidige tablet nog nooit is gestuiterd, dus wat dat betreft gaan ze er redelijk mee om :D Powerbank is opzich wel de goedkoopste (en generieke) oplossing, maar toch voelt het als een pleister op de wond.
Het is een pleister op de wond maar wel een goedkope;).
Verder gebruiken wij een bescharmhoes als deze:
https://www.gsmpunt.nl/ho...Pxcs-8n9qJosaAm1SEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20
jeroenkb schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:28:
@uppie8374

Lenovo blijf ik ver weg van sinds een paar slechte ervaringen met hun Android stuff. WIj hebben voor onze kids ook die Samsung Galaxy Tabs. Prima spul, blijft lang geupdate, en qua accu doen ze het na 3-4 jaar nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Awaken1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:14:
[...]

Het is een pleister op de wond maar wel een goedkope;).
Verder gebruiken wij een bescharmhoes als deze:
https://www.gsmpunt.nl/ho...Pxcs-8n9qJosaAm1SEALw_wcB
Oh dat is zeker een handige hoes. Die ga ik er zeker bij regelen!
olafmol schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:17:
[...]

Lenovo blijf ik ver weg van sinds een paar slechte ervaringen met hun Android stuff. WIj hebben voor onze kids ook die Samsung Galaxy Tabs. Prima spul, blijft lang geupdate, en qua accu doen ze het na 3-4 jaar nog steeds prima.
Dat is mijn gevoel dus ook een beetje. Maar de aanbieding van de Samsung hierboven staat mij nog steeds
scherp.

Pagina: 1