Ik heb recentelijk mijn cv installatie iets aangepast. Er zitten nu overal slimme thermostaten op en heb een shunt tussen de aanvoer en retour gezet waardoor een overshoot aan druk direct kan worden opgevangen. Wat ik echter merk is dat deze wanneer de druk te hoog wordt en begint te werken ratelt / tikt alsof het klepje constant op en en dicht klappert. is dit normaal? Of kan ik hier iets aan doen? HEt lijkt alsof de druk precies hoog genoeg is om de klep te openen maar te laag is om open te blijven. maar geen ideeo of dit kan of dat dit een probleem met de klep is. Ik heb daar nu een DANFOSS AVDO tussen zitten. Ik had eerder een ander merk maar die doet precies hetzelfde. Deze heb ik: https://www.warmteservice...iel-instelbaar/p/47151305
Het irritante is dat je dit tikken door heel het huis hoort. Nu zou je kunnen zeggen dan draai hem net wat verder open of dicht. En ja dan is het tikken op dat moment weg. maar als de druk hoger of lager wordt door het schommelen van de radiator kranen komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat deze begint te klapperen.
Het irritante is dat je dit tikken door heel het huis hoort. Nu zou je kunnen zeggen dan draai hem net wat verder open of dicht. En ja dan is het tikken op dat moment weg. maar als de druk hoger of lager wordt door het schommelen van de radiator kranen komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat deze begint te klapperen.