For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
In die video gaat het over een laptop. Met een desktop werkt dat niet. Wil je de iGPU gebruiken dan moet je de monitor eerst ompluggen naar het moederbord en vervolgens de voeding uit de videokaart halen en het PCI-e slot uitschakelen (mits mogelijk in het BIOS van het moederbord) of de hele videokaart uit het systeem halen als je wilt dat de videokaart helemaal niets verbruikt.
[ Voor 68% gewijzigd door Uszka op 21-11-2022 00:11 ]
Naast praktische beperkingen zoals hierboven bescchreven verbruikt een dedicated GPU naar mijn weten niet zoveel om enkel schermen aan te sturen. Een GPU gaat pas energie gebruiken wanneer dat moet, bijv. als jij gaat gamen.
Nou, het scheelt wel wat, maar dat zit dan misschien voornamelijk in de CPU. Mijn 2e pc met 1 27" scherm, een 4650G (APU) 2 x M2SSD, 1xSSD en 1xHD gebruik rond de 45 watt met beetje simpel browsen e.d. en stijgt niet heel veul meer bij andere zaken tenzij je gaat renderen e.d. dan gaat ie over de 100W.Undeviginti schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:48:
Naast praktische beperkingen zoals hierboven bescchreven verbruikt een dedicated GPU naar mijn weten niet zoveel om enkel schermen aan te sturen. Een GPU gaat pas energie gebruiken wanneer dat moet, bijv. als jij gaat gamen.
Mijn main pc met 2xNvme, 2xSSD en 1xHD en een 34" scherm (soms 2e 27" erbij) verbruikt rond de 120 Watt en met wat zwaarder werk loopt dat over de 200Watt.
Als een GPU niet veel verbruikt tijdens 'normaal' werk dan zal een APU toch wel veel kunnen schelen met normaal werk, of misschien moet ik naar een zuinigere CPU kijken. Maar google me rot maar is zo onduidelijk. Scheelt een 5700X veel? Ik kom er niet uit.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi